İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03371014 Dinler Tarihi 4 Güz 7 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Nermin ÖZTÜRK
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Nermin ÖZTÜRK - [email protected]
Dersin İçeriği
Dinin tanımı, dinle ilgili terimler. İlkel topluluklarda din olgusu. Dinler tarihinin bilimsel disiplinler arasındaki yeri, metodu ve dinlere yaklaşım tarzı. Batıda İslam dünyasında ve Türkiye de dinler tarihi ve çalışmaları. Günümüz dünyasının dini coğrafyası ve yaşayan dinler. Yahudilik, Hristiyanlık, Hinduizm, Budizm, diğer Çin dinleri. Bazı Sinkretist ve yeni dini hareketler. Geleneksel Türk inanışları, İslamiyet, genel tarihçesi, temel özellikleri.
Dersin Amacı
Din, dinin mahiyeti, yaşayan dünya dinleri, İslamiyet, Yahudilik, Hıristiyanlık, Hinduizm ve Budizm hakkında yeterli bilgi vermek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Tarih alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bu bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanabilme, çözümleyebilme ve uygulayabilme. 4
P3 Tarihî olayları ve sosyal gelişmeleri araştırabilme, tartışabilme ve farklı disiplinlerle bağlantı kurarak analiz edebilme. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tarih alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. P.1.1 1
Ö2 Olayları derinlemesine inceleyerek farklı bakış açılarıyla ilişki kurabilme. P.3.4 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Din Kelimesi, Kökeni, Tanımı Dinler ve Tasnifleri
2 Dinler Tarihi, Temel Özellikleri, Metodu, Diğer Bilimlerle İlişkisi ve Farkı
3 Dinin Kökeni Hakkındaki Yaklaşımlar ve İlkel Kabile Dinleri
4 Yahudilik
5 Yahudilik
6 Hıristiyanlık
7 Hıristiyanlık
8 Hinduizm, Budizm
9 Hinduizm, Budizm
10 Konfüçyanizm, Taoizm, Şintoizm
11 Cayinizm, Sihizm
12 Zerdüştlük, Sâbiilik
13 İslamiyet
14 İslamiyet
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Dinler Tarihi, Günay TÜMER, v.d., Berikan Yayınevi, 2012.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 28 28
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 15 30
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 36 36
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P3
Ö1 Tarih alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 4 -
Ö2 Olayları derinlemesine inceleyerek farklı bakış açılarıyla ilişki kurabilme. - 4