Tarih
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03370030 | Milli Mücadele Tarihi | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Ömer AKDAĞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Ömer AKDAĞ | C-233 | [email protected] | 7472 |
Dersin İçeriği
Milli Mücadele'yi gerçekleştiren toplumsal yapı ve Milli Mücadele dönemi ekonomik kaynakları.
Dersin Amacı
Dersin amacı Milli Mücadele dönemi gelişen olayları kavratmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P4 | Millî ve manevi kültür değerleri hakkında gerekli bilgiyi kazanabilme ve alanla ilgili bilgilerini başkalarına aktarabilme. | 4 |
| P15 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin kuruluş sürecini açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu saptayabilme. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Araştırılan konuların topluma etkilerini değerlendirebilme. | P.3.6 | 1 |
| Ö2 | Millî ve manevi kültür değerlerine ilişkin temel bilgiye sahip olma. | P.4.1 | 1 |
| Ö3 | Millî ve manevi kültür değerlerini içselleştirebilme. | P.4.2 | 1 |
| Ö4 | Değerlerin toplumsal etki ve sonuçlarını özetleyebilme. | P.4.6 | 1 |
| Ö5 | Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini ifade edebilme. | P.15.1 | 1 |
| Ö6 | Türkiye'nin kuruluş sürecini açıklayabilme. | P.15.2 | 1 |
| Ö7 | Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. | P.15.3 | 1 |
| Ö8 | Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. | P.15.5 | 1 |
| Ö9 | Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihsel ve toplumsal etkilerini özetleyebilme. | P.15.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | I. Dünya Savaşı'nın Sebepleri, I. Dünya Savaşı'nda Osmanlı Devleti'nin Durumu |
| 2 | I. Dünya Savaşı'nın Sonuçları, Mondros Mütarekesi ve Uygulanması |
| 3 | Anadolu'nun İşgali ve Bu İşgallere Karşı Oluşan Tepkiler |
| 4 | Müdafaa-i Hukuk Cemiyetlerinin Kurulması |
| 5 | Azınlıkların Faaliyetleri ve Zararlı Cemiyetler |
| 6 | Kuvayı Milliyenin Oluşumu |
| 7 | Havza Genelgesi, Amasya Tamimi, Erzurum ve Sivas Kongreleri |
| 8 | Diğer Yerel Kongreler, Heyet-i Temsiliye, Amasya Görüşmeleri ve İstanbul Hükümeti İle İlişkiler |
| 9 | Meclis-i Mebusan, Misak-ı Milli ve İstanbul'un İşgali, Ankara'da TBMM'nin Açılışı, Yapısı ve İşleyişi |
| 10 | TBMM'ye Karşı Tepkiler ve Düzenli Ordunun Kurulması |
| 11 | Sevr Antlaşması ve TBMM'nin Tepkisi |
| 12 | Doğu Cephesi (Ermeni Sorunu ve Gümrü Antlaşması). Güney Cephesi (Adana, Antep, Maraş, Urfa) |
| 13 | Batı Cephesi (I. ve II. İnönü Muharebeleri, Kütahya Eskişehir Savaşları), Londra Konferansı |
| 14 | Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Lozan Barış Konferansı (Hazırlık Evresi ve Görüşmeler) |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Ömer AKDAĞ, Milli Mücadele Tarihi, Billur Yayınları, Konya 2019 |
| Alptekin MÜDERRİSOĞLU, Kurtuluş Savaşının Mali Kaynakları, , Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara 1990. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 | P15 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Araştırılan konuların topluma etkilerini değerlendirebilme. | - | - | - |
| Ö2 | Millî ve manevi kültür değerlerine ilişkin temel bilgiye sahip olma. | - | 4 | - |
| Ö3 | Millî ve manevi kültür değerlerini içselleştirebilme. | - | - | - |
| Ö4 | Değerlerin toplumsal etki ve sonuçlarını özetleyebilme. | - | 4 | - |
| Ö5 | Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini ifade edebilme. | - | - | 3 |
| Ö6 | Türkiye'nin kuruluş sürecini açıklayabilme. | - | - | 3 |
| Ö7 | Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. | - | - | 5 |
| Ö8 | Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. | - | - | 5 |
| Ö9 | Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihsel ve toplumsal etkilerini özetleyebilme. | - | - | 5 |
