Tarih
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03370030 | Milli Mücadele Tarihi | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Ömer AKDAĞ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Ömer AKDAĞ | C-233 | [email protected] | 7472 |
Dersin İçeriği
Milli Mücadele'yi gerçekleştiren toplumsal yapı ve Milli Mücadele dönemi ekonomik kaynakları.
Dersin Amacı
Dersin amacı Milli Mücadele dönemi gelişen olayları kavratmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P4 | Millî ve manevi kültür değerleri hakkında gerekli bilgiyi kazanabilme ve alanla ilgili bilgilerini başkalarına aktarabilme. | 4 |
P15 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin kuruluş sürecini açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu saptayabilme. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Araştırılan konuların topluma etkilerini değerlendirebilme. | P.3.6 | 1 |
Ö2 | Millî ve manevi kültür değerlerine ilişkin temel bilgiye sahip olma. | P.4.1 | 1 |
Ö3 | Millî ve manevi kültür değerlerini içselleştirebilme. | P.4.2 | 1 |
Ö4 | Değerlerin toplumsal etki ve sonuçlarını özetleyebilme. | P.4.6 | 1 |
Ö5 | Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini ifade edebilme. | P.15.1 | 1 |
Ö6 | Türkiye'nin kuruluş sürecini açıklayabilme. | P.15.2 | 1 |
Ö7 | Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. | P.15.3 | 1 |
Ö8 | Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. | P.15.5 | 1 |
Ö9 | Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihsel ve toplumsal etkilerini özetleyebilme. | P.15.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | I. Dünya Savaşı'nın Sebepleri, I. Dünya Savaşı'nda Osmanlı Devleti'nin Durumu |
2 | I. Dünya Savaşı'nın Sonuçları, Mondros Mütarekesi ve Uygulanması |
3 | Anadolu'nun İşgali ve Bu İşgallere Karşı Oluşan Tepkiler |
4 | Müdafaa-i Hukuk Cemiyetlerinin Kurulması |
5 | Azınlıkların Faaliyetleri ve Zararlı Cemiyetler |
6 | Kuvayı Milliyenin Oluşumu |
7 | Havza Genelgesi, Amasya Tamimi, Erzurum ve Sivas Kongreleri |
8 | Diğer Yerel Kongreler, Heyet-i Temsiliye, Amasya Görüşmeleri ve İstanbul Hükümeti İle İlişkiler |
9 | Meclis-i Mebusan, Misak-ı Milli ve İstanbul'un İşgali, Ankara'da TBMM'nin Açılışı, Yapısı ve İşleyişi |
10 | TBMM'ye Karşı Tepkiler ve Düzenli Ordunun Kurulması |
11 | Sevr Antlaşması ve TBMM'nin Tepkisi |
12 | Doğu Cephesi (Ermeni Sorunu ve Gümrü Antlaşması). Güney Cephesi (Adana, Antep, Maraş, Urfa) |
13 | Batı Cephesi (I. ve II. İnönü Muharebeleri, Kütahya Eskişehir Savaşları), Londra Konferansı |
14 | Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Lozan Barış Konferansı (Hazırlık Evresi ve Görüşmeler) |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Ömer AKDAĞ, Milli Mücadele Tarihi, Billur Yayınları, Konya 2019 |
Alptekin MÜDERRİSOĞLU, Kurtuluş Savaşının Mali Kaynakları, , Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara 1990. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 | P15 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Araştırılan konuların topluma etkilerini değerlendirebilme. | - | - | - |
Ö2 | Millî ve manevi kültür değerlerine ilişkin temel bilgiye sahip olma. | 4 | 4 | 4 |
Ö3 | Millî ve manevi kültür değerlerini içselleştirebilme. | - | - | - |
Ö4 | Değerlerin toplumsal etki ve sonuçlarını özetleyebilme. | 4 | 4 | 4 |
Ö5 | Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini ifade edebilme. | 4 | 5 | 3 |
Ö6 | Türkiye'nin kuruluş sürecini açıklayabilme. | - | - | 3 |
Ö7 | Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. | 4 | 5 | 5 |
Ö8 | Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. | 5 | 5 | 5 |
Ö9 | Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihsel ve toplumsal etkilerini özetleyebilme. | 4 | 4 | 5 |