Tarih
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03370029 | Osmanlı Tarihi IV | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ | C-229 | [email protected] | 7647 |
Dersin İçeriği
1700-1789 yılları arası Osmanlı Tarihi. Karlofça Barış Antlaşmasından sonra 1789 Fransız İhtilali'ne kadar siyasi olaylar.
Dersin Amacı
Dersin amacı 18. yüzyıl Osmanlı Devleti'nin siyasi tarihini incelemektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Tarih alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bu bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanabilme, çözümleyebilme ve uygulayabilme. | 5 |
P4 | Millî ve manevi kültür değerleri hakkında gerekli bilgiyi kazanabilme ve alanla ilgili bilgilerini başkalarına aktarabilme. | 4 |
P5 | İslam, Selçuklu, Osmanlı tarihi ve kaynakları hakkında gerekli donanıma sahip olma ve bunların özellikleri ile zamana bağlı değişim süreçlerini açıklayabilme, karşılaştırabilme ve gösterebilme. | 5 |
P6 | Tarih metodolojisi bilgisiyle, eleştirel düşünme, yorumlama ve değerlendirebilme becerilerine sahip olma ve alanla ilgili çalışmaları ferdî veya ekip hâlinde yürütebilme. | 3 |
P7 | Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve iktisadi olayları tanımlayabilme, analiz edebilme ve mukayeseli çalışmalar üretebilme. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Tarih alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Tarih alanındaki bilgilerini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında ifade edebilme. | P.1.2 | 1 |
Ö3 | Tarih alanındaki bilgilerini çalışmalarına uygulayabilme. | P.1.3 | 1,3 |
Ö4 | Bilgiyi derinlemesine inceleme ve farklı bağlamlarda analiz edebilme. | P.1.4 | 1,3 |
Ö5 | Millî ve manevi kültür değerlerine ilişkin temel bilgiye sahip olma. | P.4.1 | 1 |
Ö6 | Millî ve manevi kültür değerlerini içselleştirebilme. | P.4.2 | 1 |
Ö7 | Millî ve manevi kültür değerlerini etkili bir şekilde başkalarına aktarabilme ve paylaşabilme. | P.4.3 | 1 |
Ö8 | İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihi ile ilgili bilgileri tanıyabilme. | P.5.1 | 1 |
Ö9 | İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihi hakkındaki bilgileri açıklayabilme. | P.5.2 | 1 |
Ö10 | İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihlerinin özelliklerini karşılaştırarak aktarabilme. | P.5.3 | 1 |
Ö11 | Tarihî dönemler ile farklı zaman dilimlerindeki milletler veya kültürleri arasında bağ kurabilme. | P.5.4 | 1 |
Ö12 | Tarihî dönemlerin özelliklerini ve zamana bağlı değişim süreçlerini tahlil edebilme ve gösterebilme. | P.5.5 | 1 |
Ö13 | Tarih metodolojisi ve çalışma prensipleri hakkında temel bilgiye sahip olma. | P.6.1 | 1 |
Ö14 | Eleştirel düşünme ve yorumlama becerilerini geliştirebilme ve bu bağlamda tarihsel konuları ifade edebilme. | P.6.2 | 1 |
Ö15 | Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin temel bilgilere sahip olma. | P.7.1 | 1 |
Ö16 | Tarihî olayları ve bu olayların sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik yönlerini açıklayabilme. | P.7.2 | 1 |
Ö17 | Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin çalışmalar hazırlayabilme. | P.7.3 | 1,3 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | III. Ahmed Dönemi (1703-1730) |
2 | Osmanlı-Rus İlişkileri ve 1711 Prut Seferi |
3 | Osmanlı – Venedik ve Osmanlı – Avusturya Savaşları ve 1718 Pasarofça Antlaşması |
4 | Lale Devri ve Patrona Halil İsyanı |
5 | I. Mahmud Dönemi (1730-1754) |
6 | Osmanlı – Irak – İran – Azerbaycan İlişkileri |
7 | Osmanlı-Rus Münasebetleri |
8 | Osmanlı-Avusturya Münasebetleri |
9 | III. Osman Dönemi (1754-1757) |
10 | III. Mustafa Dönemi (1757-1774) |
11 | Osmanlı-Rus Muharebesi ve Küçük Kaynarca Antlaşması |
12 | Kırım Meselesi |
13 | I. Abdülhamid Dönemi (1774-1789) |
14 | Genel Değerlendirme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Osmanlı Tarihi, İsmail Hakkı UZUNÇARŞILI, IV/I, TTK, Ankara 2011. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 | P5 | P6 | P7 |
---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Tarih alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 5 | 2 | 3 | 2 | 3 |
Ö2 | Tarih alanındaki bilgilerini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında ifade edebilme. | 5 | 2 | 3 | 2 | 3 |
Ö3 | Tarih alanındaki bilgilerini çalışmalarına uygulayabilme. | 5 | 2 | 3 | 2 | 3 |
Ö4 | Bilgiyi derinlemesine inceleme ve farklı bağlamlarda analiz edebilme. | 5 | 2 | 3 | 2 | 3 |
Ö5 | Millî ve manevi kültür değerlerine ilişkin temel bilgiye sahip olma. | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 |
Ö6 | Millî ve manevi kültür değerlerini içselleştirebilme. | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 |
Ö7 | Millî ve manevi kültür değerlerini etkili bir şekilde başkalarına aktarabilme ve paylaşabilme. | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 |
Ö8 | İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihi ile ilgili bilgileri tanıyabilme. | 4 | 3 | 5 | 2 | 2 |
Ö9 | İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihi hakkındaki bilgileri açıklayabilme. | 4 | 3 | 5 | 2 | 2 |
Ö10 | İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihlerinin özelliklerini karşılaştırarak aktarabilme. | 4 | 3 | 5 | 2 | 2 |
Ö11 | Tarihî dönemler ile farklı zaman dilimlerindeki milletler veya kültürleri arasında bağ kurabilme. | 4 | 3 | 5 | 2 | 2 |
Ö12 | Tarihî dönemlerin özelliklerini ve zamana bağlı değişim süreçlerini tahlil edebilme ve gösterebilme. | 4 | 3 | 5 | 2 | 2 |
Ö13 | Tarih metodolojisi ve çalışma prensipleri hakkında temel bilgiye sahip olma. | 2 | 1 | 2 | 5 | 4 |
Ö14 | Eleştirel düşünme ve yorumlama becerilerini geliştirebilme ve bu bağlamda tarihsel konuları ifade edebilme. | 2 | 1 | 2 | 5 | 4 |
Ö15 | Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin temel bilgilere sahip olma. | 2 | 1 | 2 | 4 | 5 |
Ö16 | Tarihî olayları ve bu olayların sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik yönlerini açıklayabilme. | 2 | 1 | 2 | 4 | 5 |
Ö17 | Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin çalışmalar hazırlayabilme. | 2 | 1 | 2 | 4 | 5 |