Tarih
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03361013 | Osmanlı Mimarisi | 3 | Bahar | 6 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Zekeriya ŞİMŞİR |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Zekeriya ŞİMŞİR | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Osmanlı mimarisini hazırlayan tarihi, coğrafi, kültürel amiller. Erken, klasik ve geç dönem Osmanlı mimari örneklerinden dinî yapılar, eğitim yapıları, ticaret yapıları, tarikat yapıları, mezar anıtları, savunma yapıları, Osmanlı kent dokuları ile su mimarisi ve mimariye bağlı süsleme sanatları.
Dersin Amacı
Osmanlı Devleti'nin mimari yapısını tarihsel süreçler halinde ele alarak değerlendirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P4 | Millî ve manevi kültür değerleri hakkında gerekli bilgiyi kazanabilme ve alanla ilgili bilgilerini başkalarına aktarabilme. | 3 |
P7 | Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve iktisadi olayları tanımlayabilme, analiz edebilme ve mukayeseli çalışmalar üretebilme. | 3 |
P13 | Tarihî mirası ve dokuyu koruma bilincine sahip olma ve bu bilincin çevreye yayılmasını sağlayabilme. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Millî ve manevi kültür değerlerine ilişkin temel bilgiye sahip olma. | P.4.1 | 1 |
Ö2 | Tarihî olayları farklı açılardan bağlantı kurarak analiz edebilme. | P.7.4 | 1 |
Ö3 | Tarihî mirasın ve dokunun korunma bilincini tanımlayabilme. | P.13.1 | 1 |
Ö4 | Tarihî mirasın korunmasının toplumsal önemini güçlendirebilme. | P.13.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Osmanlı Mimarisini Hazırlayan Tarihi, Coğrafi, Kültürel Amiller |
2 | Erken, Klasik ve Geç Dönem Osmanlı Mimari Örnekleri: Dinî Yapılar |
3 | Erken, Klasik ve Geç Dönem Osmanlı Mimari Örnekleri: Eğitim Yapıları |
4 | Erken, Klasik ve Geç Dönem Osmanlı Mimari Örnekleri: Ticaret Yapıları |
5 | Erken, Klasik ve Geç Dönem Osmanlı Mimari Örnekleri: Tarikat Yapıları |
6 | Erken, Klasik ve Geç Dönem Osmanlı Mimari Örnekleri: Mezar Anıtları |
7 | Erken, Klasik ve Geç Dönem Osmanlı Mimari Örnekleri: Savunma Yapıları |
8 | Erken, Klasik ve Geç Dönem Osmanlı Mimari Örnekleri: Sağlık Yapıları |
9 | Erken, Klasik ve Geç Dönem Osmanlı Mimari Örnekleri: İdari ve Kamu Yapıları |
10 | Erken, Klasik ve Geç Dönem Osmanlı Mimari Örnekleri: Sosyal Yardım Yapıları |
11 | Osmanlı Kent Dokuları |
12 | Su Mimarisi |
13 | Mimariye Bağlı Süsleme Sanatları |
14 | Genel Değerlendirme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Osmanlı Mimarisinin İlk Devri, Ekrem Hakkı AYVERDİ, İstanbul Fetih Cemiyeti Yayınları, 1989. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 28 | 28 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 36 | 36 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P4 | P7 | P13 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Millî ve manevi kültür değerlerine ilişkin temel bilgiye sahip olma. | 3 | - | - |
Ö2 | Tarihî olayları farklı açılardan bağlantı kurarak analiz edebilme. | - | 3 | - |
Ö3 | Tarihî mirasın ve dokunun korunma bilincini tanımlayabilme. | - | - | 4 |
Ö4 | Tarihî mirasın korunmasının toplumsal önemini güçlendirebilme. | - | - | 4 |