Tarih
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03361012 | Türk Eğitim Tarihi | 3 | Bahar | 6 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Türkler'in İslam'ı kabulünden önce eğitimlerinin genel özellikleri. Türk-İslam düşünürlerinin eğitim anlayışı ve Türk toplumuna etkileri. Selçuklular'da ve Osmanlılar'da eğitim hareketleri. Osmanlı eğitim sisteminde yenileşme çalışmaları. Tevhid-î Tedrisat ve Cumhuriyet döneminde eğitim.
Dersin Amacı
Öğrencilere Türk Eğitim Tarihi hakkında bilgi vermektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Hunlar, Göktürkler, Uygurlar, Karahanlılar Döneminde Eğitim |
2 | Farabi, İbn Sina, Balasungu Yusuf, Kaşgarlı Mahmut, Ahmet Yesevi ve Edip Ahmet B. Mahmut Yükneki'nin Türk Eğitim Tarihindeki Yeri (I) |
3 | Farabi, İbn Sina, Balasungu Yusuf, Kaşgarlı Mahmut, Ahmet Yesevi ve Edip Ahmet B. Mahmut Yükneki'nin Türk Eğitim Tarihindeki Yeri (II) |
4 | Anadolu Selçuklularında Medreseler, Ahilik, Nizamül Mülk, Mevlana Celaleddin, Yunus Emre ve Hacı Bektaş Veli'nin Türk Eğitim Tarihindeki Yeri |
5 | Osmanlı'nın Kuruluşunda Eğitim, Fatih ve Süleymaniye Medreseleri, Meslek ve İhtisas Medreseleri, Saray Eğitim ve Öğretim Kurumları |
6 | Osmanlı'da Eğitimin İdari Teşkilatlanması, Halk Eğitimi, Vakıfların Eğitimdeki Yeri, Kınalızade Ali, Kâtip Çelebi, Koçi Bey ve Lütfi Paşa'nın Eğitimdeki Yeri |
7 | Osmanlı Eğitim Sisteminde Yenileşme Çalışmaları |
8 | Tanzimat Dönemi Eğitim |
9 | I. Meşrutiyet Dönemi Eğitim |
10 | Abdülhamit Döneminde Eğitim |
11 | II. Meşrutiyet Döneminde Eğitim |
12 | Kurtuluş Savaşı Dönemi Eğitim |
13 | Türkiye Cumhuriyeti Dönemi Eğitim |
14 | Cumhuriyet Döneminde Azınlık ve Yabancı Okullar, Eğitim Teşkilatı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Başlangıçtan Günümüze Türk Eğitim Tarihi, Cavit BİNBAŞIOĞLU, Anı Yayıncılık, 2009. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |