Tarih
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03361012 | Türk Eğitim Tarihi | 3 | Bahar | 6 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ | C-229 | [email protected] | 7647 |
Dersin İçeriği
Türkler'in İslam'ı kabulünden önce eğitimlerinin genel özellikleri. Türk-İslam düşünürlerinin eğitim anlayışı ve Türk toplumuna etkileri. Selçuklular'da ve Osmanlılar'da eğitim hareketleri. Osmanlı eğitim sisteminde yenileşme çalışmaları. Tevhid-î Tedrisat ve Cumhuriyet döneminde eğitim.
Dersin Amacı
Öğrencilere Türk Eğitim Tarihi hakkında bilgi vermektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme; alandaki ve aynı zamanda ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilme ve bilgilerini sürekli güncelleyebilme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Alandaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilme. | P.12.2 | 1 |
| Ö2 | Farklı disiplinlerle iş birliği kurarak yeni bilgileri çalışmalara uygulayabilme. | P.12.3 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Hunlar, Göktürkler, Uygurlar, Karahanlılar Döneminde Eğitim |
| 2 | Farabi, İbn Sina, Balasungu Yusuf, Kaşgarlı Mahmut, Ahmet Yesevi ve Edip Ahmet B. Mahmut Yükneki'nin Türk Eğitim Tarihindeki Yeri (I) |
| 3 | Farabi, İbn Sina, Balasungu Yusuf, Kaşgarlı Mahmut, Ahmet Yesevi ve Edip Ahmet B. Mahmut Yükneki'nin Türk Eğitim Tarihindeki Yeri (II) |
| 4 | Anadolu Selçuklularında Medreseler, Ahilik, Nizamül Mülk, Mevlana Celaleddin, Yunus Emre ve Hacı Bektaş Veli'nin Türk Eğitim Tarihindeki Yeri |
| 5 | Osmanlı'nın Kuruluşunda Eğitim, Fatih ve Süleymaniye Medreseleri, Meslek ve İhtisas Medreseleri, Saray Eğitim ve Öğretim Kurumları |
| 6 | Osmanlı'da Eğitimin İdari Teşkilatlanması, Halk Eğitimi, Vakıfların Eğitimdeki Yeri, Kınalızade Ali, Kâtip Çelebi, Koçi Bey ve Lütfi Paşa'nın Eğitimdeki Yeri |
| 7 | Osmanlı Eğitim Sisteminde Yenileşme Çalışmaları |
| 8 | Tanzimat Dönemi Eğitim |
| 9 | I. Meşrutiyet Dönemi Eğitim |
| 10 | Abdülhamit Döneminde Eğitim |
| 11 | II. Meşrutiyet Döneminde Eğitim |
| 12 | Kurtuluş Savaşı Dönemi Eğitim |
| 13 | Türkiye Cumhuriyeti Dönemi Eğitim |
| 14 | Cumhuriyet Döneminde Azınlık ve Yabancı Okullar, Eğitim Teşkilatı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Başlangıçtan Günümüze Türk Eğitim Tarihi, Cavit BİNBAŞIOĞLU, Anı Yayıncılık, 2009. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 3 | 10 | 30 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P12 |
|---|---|---|
| Ö1 | Alandaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilme. | 5 |
| Ö2 | Farklı disiplinlerle iş birliği kurarak yeni bilgileri çalışmalara uygulayabilme. | 5 |
