İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03361012 Türk Eğitim Tarihi 3 Bahar 6 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ C-229 [email protected] 7647
Dersin İçeriği
Türkler'in İslam'ı kabulünden önce eğitimlerinin genel özellikleri. Türk-İslam düşünürlerinin eğitim anlayışı ve Türk toplumuna etkileri. Selçuklular'da ve Osmanlılar'da eğitim hareketleri. Osmanlı eğitim sisteminde yenileşme çalışmaları. Tevhid-î Tedrisat ve Cumhuriyet döneminde eğitim.
Dersin Amacı
Öğrencilere Türk Eğitim Tarihi hakkında bilgi vermektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme; alandaki ve aynı zamanda ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilme ve bilgilerini sürekli güncelleyebilme. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Alandaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilme. P.12.2 1
Ö2 Farklı disiplinlerle iş birliği kurarak yeni bilgileri çalışmalara uygulayabilme. P.12.3 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Hunlar, Göktürkler, Uygurlar, Karahanlılar Döneminde Eğitim
2 Farabi, İbn Sina, Balasungu Yusuf, Kaşgarlı Mahmut, Ahmet Yesevi ve Edip Ahmet B. Mahmut Yükneki'nin Türk Eğitim Tarihindeki Yeri (I)
3 Farabi, İbn Sina, Balasungu Yusuf, Kaşgarlı Mahmut, Ahmet Yesevi ve Edip Ahmet B. Mahmut Yükneki'nin Türk Eğitim Tarihindeki Yeri (II)
4 Anadolu Selçuklularında Medreseler, Ahilik, Nizamül Mülk, Mevlana Celaleddin, Yunus Emre ve Hacı Bektaş Veli'nin Türk Eğitim Tarihindeki Yeri
5 Osmanlı'nın Kuruluşunda Eğitim, Fatih ve Süleymaniye Medreseleri, Meslek ve İhtisas Medreseleri, Saray Eğitim ve Öğretim Kurumları
6 Osmanlı'da Eğitimin İdari Teşkilatlanması, Halk Eğitimi, Vakıfların Eğitimdeki Yeri, Kınalızade Ali, Kâtip Çelebi, Koçi Bey ve Lütfi Paşa'nın Eğitimdeki Yeri
7 Osmanlı Eğitim Sisteminde Yenileşme Çalışmaları
8 Tanzimat Dönemi Eğitim
9 I. Meşrutiyet Dönemi Eğitim
10 Abdülhamit Döneminde Eğitim
11 II. Meşrutiyet Döneminde Eğitim
12 Kurtuluş Savaşı Dönemi Eğitim
13 Türkiye Cumhuriyeti Dönemi Eğitim
14 Cumhuriyet Döneminde Azınlık ve Yabancı Okullar, Eğitim Teşkilatı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Başlangıçtan Günümüze Türk Eğitim Tarihi, Cavit BİNBAŞIOĞLU, Anı Yayıncılık, 2009.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 14 14
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 3 10 30
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 3 10 30
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P12
Ö1 Alandaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilme. 5
Ö2 Farklı disiplinlerle iş birliği kurarak yeni bilgileri çalışmalara uygulayabilme. 5