İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03351009 Balkan Tarihi 3 Güz 5 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Caner ARABACI
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Caner ARABACI C-227 [email protected] 7950
Dersin İçeriği
Yeryüzü şekilleri ve coğrafi faktörlerin Balkanlar'ın demografik ve etnolojik dağılımındaki önemi, Balkanlar'daki Sırp, Bulgar, Makedon, Yunan, Roma ve Bizans dönemleri. Osmanlı Dönemi'nde I. Dünya Savaşı'na kadar Balkanlar. Günümüz Balkan devletleri.
Dersin Amacı
Dersin amacı günümüze kadar Balkanlardaki sosyal, siyasi ve ekonomik oluşumları incelemektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P10 Avrupa başta olmak üzere dünyanın değişik yerlerinde yaşayan farklı milletlerin tarihleri hakkında genel bilgiye sahip olma. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Farklı milletlerin tarihlerini detaylı bir şekilde inceleyebilme ve kapsamlı bir anlayış geliştirebilme. P.10.4 1
Ö2 Farklı milletlerin tarihleri arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları sentezleyebilme ve geniş bir perspektif sunabilme. P.10.5 1
Ö3 Farklı milletlerin tarihlerinin toplumsal, kültürel ve tarihsel etkilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme. P.10.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Balkan Coğrafyası
2 Hun, Avar, Bulgarların Balkanlardaki Etkileri, Slav Milletlerinin Ortaya Çıkışı
3 Orta Çağ Balkan Devletleri, Balkanlarda Etnik ve Dinsel Yapı
4 Balkanlarda Roma ve Bizans Dönemi (I)
5 Balkanlarda Roma ve Bizans Dönemi (II)
6 Balkanlarda Osmanlı Egemenliğinin Kurulması, Osmanlı'nın İskân Politikası
7 Fransız İhtilali'nin Balkanlar Üzerindeki Etkileri, Osmanlı'da Ulusçuluk Hareketleri ve İsyanlar
8 93 Harbi ve Balkan Savaşlarının Etkileri
9 I. Dünya Savaşı Sonrası Balkan Haritasının Yeniden Çizilmesi
10 İki Dünya Savaşı Arasındaki Dönemde Balkan Devletleri ve Siyasi Durum
11 Balkan Devletleri ile Türkiye Cumhuriyeti Arasındaki İlişkiler
12 II. Dünya Savaşı ve Balkanlar'ın İşgali
13 Soğuk Savaş Dönemi ve Sonrasında Balkanlar (1945-1989)
14 Bosna Savaşı ve Türkiye
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Balkan Haçlı Seferinde Avrupa Siyaseti ve Türklerin Felaketi, Henry Nivet, İstanbul 2011.
Balkanların Tarihi, Georges CASTELLAN, Çev. Ayşegül YARAMAN BAŞBUĞU, Milliyet Yayıncılık, İstanbul 1995.
Bosna Tarihi, Ömer BOSNAVİ, Ankara 1979.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 14 14
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 3 10 30
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 3 10 30
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P10
Ö1 Farklı milletlerin tarihlerini detaylı bir şekilde inceleyebilme ve kapsamlı bir anlayış geliştirebilme. 5
Ö2 Farklı milletlerin tarihleri arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları sentezleyebilme ve geniş bir perspektif sunabilme. 5
Ö3 Farklı milletlerin tarihlerinin toplumsal, kültürel ve tarihsel etkilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme. 5