Tarih
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03351008 | ABD Tarihi | 3 | Güz | 5 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Amerika kıtasının tarihi genel hatlarıyla verildikten sonra ABD'nin bağımsızlığından bugüne siyasi ve sosyal tarihi verilecektir.
Dersin Amacı
Amerika kıtası keşfini takiben ABD tarihini bir bütünlük içinde öğretmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Avrupalılarca Keşfinden Önce Amerika Kıtasının Durumu |
2 | Keşifler Çağı ve Amerika'nın Keşfi |
3 | Portekiz, İspanyol, Fransız ve İngiliz Keşifleri ve Sömürgeleştirme Süreci |
4 | Kuzey Amerika'daki İngiliz Sömürgelerinin Ortaya Çıkışı ve Gelişmeleri |
5 | İngiliz Sömürgeleri ve Yerli Savaşları |
6 | Sömürgelerin Bağımsızlık Süreci ve Amerikan Bağımsızlık Savaşı |
7 | Cumhuriyetin Kuruluş Dönemi ve Gelişmeler |
8 | Amerikan İç Savaşı |
9 | Yeniden Yapılanma ve Batıya Doğru Gelişme Süreci |
10 | Sanayi Devrimi, Yaldızlı Çağ ve Genişleme |
11 | 1. Dünya Savaşı ve Büyük Buhran (1910-1930) |
12 | 2. Dünya Savaşı ve Soğuk Savaş Başlangıcı (1940-1950) |
13 | Soğuk Savaş, Vietnam Savaşı, Kore Savaşı ve Toplum Hareketleri (1950-1970) |
14 | Soğuk Savaş Sonrası Dönem ve Ortadoğu Savaşları (1960'lardan Günümüze) |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | ABD Tarihi, Allan NEVİNS – Henry Steele COMMAGER, Çev. Halil İNALCIK, Doğu Batı Yayınları, 2014. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |