Tarih
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03350023 | Yeni Çağ Avrupa Tarihi | 3 | Güz | 5 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Şerife ÖZKAN NESİMİOĞLU |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Şerife ÖZKAN NESİMİOĞLU | C-206 | [email protected] | 7582 |
Dersin İçeriği
1453'ten 1789 Fransız İhtilali'ne kadar Avrupa'da meydana gelen önemli siyasi ve sosyal gelişmeler; coğrafi keşifler, Rönesans ve Reformun sosyal, siyasi ve ekonomik sonuçları, İngiliz Devrimi, Aydınlanma Çağı, Fransız İhtilali.
Dersin Amacı
Feodalitenin çözülmeye başladığı XIV. yüzyıl sonlarından 1789 Fransız Devrimi'ne kadar Avrupa'nın yaşadığı değişimi; sosyal, ekonomik, kurumsal, siyasal alanda ve uluslararası ilişkiler bağlamında incelemektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Tarih alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bu bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanabilme, çözümleyebilme ve uygulayabilme. | 4 |
P3 | Tarihî olayları ve sosyal gelişmeleri araştırabilme, tartışabilme ve farklı disiplinlerle bağlantı kurarak analiz edebilme. | 1 |
P7 | Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve iktisadi olayları tanımlayabilme, analiz edebilme ve mukayeseli çalışmalar üretebilme. | 3 |
P10 | Avrupa başta olmak üzere dünyanın değişik yerlerinde yaşayan farklı milletlerin tarihleri hakkında genel bilgiye sahip olma. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Tarih alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Tarih alanındaki bilgilerini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında ifade edebilme. | P.1.2 | 1 |
Ö3 | Tarih alanındaki bilgilerini çalışmalarına uygulayabilme. | P.1.3 | 1 |
Ö4 | Bilgiyi derinlemesine inceleme ve farklı bağlamlarda analiz edebilme. | P.1.4 | 1 |
Ö5 | Tarihî olayları ve sosyal gelişmeleri süreçleri bağlamında araştırabilme ve özümseyebilme. | P.3.2 | 1 |
Ö6 | Olayları derinlemesine inceleyerek farklı bakış açılarıyla ilişki kurabilme. | P.3.4 | 1 |
Ö7 | Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin temel bilgilere sahip olma. | P.7.1 | 1 |
Ö8 | Tarihî olayları ve bu olayların sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik yönlerini açıklayabilme. | P.7.2 | 1 |
Ö9 | Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin çalışmalar hazırlayabilme. | P.7.3 | 1 |
Ö10 | Farklı dönemlerden veya coğrafyalardan gelen verileri birleştirerek mukayeseli çalışmalar üretebilme. | P.7.5 | 1,3 |
Ö11 | Avrupa ve dünyanın farklı bölgelerindeki milletlerin genel tarihleriyle ilgili temel unsurları tanımlayabilme. | P.10.1 | 1 |
Ö12 | Farklı milletlerin tarihleri hakkındaki temel bilgileri açıklayabilme. | P.10.2 | 1 |
Ö13 | Farklı milletlerin tarihlerini genel hatlarıyla ifade edebilme. | P.10.3 | 1 |
Ö14 | Farklı milletlerin tarihlerini detaylı bir şekilde inceleyebilme ve kapsamlı bir anlayış geliştirebilme. | P.10.4 | 1 |
Ö15 | Farklı milletlerin tarihleri arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları sentezleyebilme ve geniş bir perspektif sunabilme. | P.10.5 | 1 |
Ö16 | Farklı milletlerin tarihlerinin toplumsal, kültürel ve tarihsel etkilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme. | P.10.6 | 1,3 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | 15. ve 16. Yüzyılda Avrupa'nın Genel Siyasi Durumu |
2 | Avrupa'daki Değişim: Taşra ve Kentlerin Durumu ve Feodal Sistemdeki Değişiklikler |
3 | Coğrafi Keşifler ve Ticaret Yolları (I) |
4 | Coğrafi Keşifler ve Ticaret Yolları (II) |
5 | Rönesans |
6 | Din Reformu: Protestanlığın Ortaya Çıkması ve Katolik Reformu |
7 | 30 Yıl Savaşları ve XIV. Lui Dönemi |
8 | Bourbon – Habsburg Mücadelesi (1661 – 1740) |
9 | 17. ve 18. Yüzyılda İngiltere ve Kolonileri, Fransa ve İngiltere Arasındaki Rekabet |
10 | Amerikan Bağımsızlık Savaşı ve Alman İmparatorluğunun Gerilemesi |
11 | Prusya'nın Yükselişi ve 7 Yıl Savaşları |
12 | Rusya'nın Avrupa'da Yükselişi |
13 | Aydınlanma Çağı |
14 | Fransız İhtilali, Napolyon Devri ve Yeni Oluşumlar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Avrupa Tarihinden Kesitler: 1494-1789, Stephen J. Lee, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara 2002. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 5 | 15 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P7 | P10 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Tarih alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 5 | 1 | 2 | 3 |
Ö2 | Tarih alanındaki bilgilerini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında ifade edebilme. | 5 | 1 | 2 | 3 |
Ö3 | Tarih alanındaki bilgilerini çalışmalarına uygulayabilme. | 5 | 1 | 2 | 3 |
Ö4 | Bilgiyi derinlemesine inceleme ve farklı bağlamlarda analiz edebilme. | 5 | 1 | 2 | 3 |
Ö5 | Tarihî olayları ve sosyal gelişmeleri süreçleri bağlamında araştırabilme ve özümseyebilme. | 1 | 5 | 1 | 2 |
Ö6 | Olayları derinlemesine inceleyerek farklı bakış açılarıyla ilişki kurabilme. | 1 | 5 | 1 | 2 |
Ö7 | Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin temel bilgilere sahip olma. | 3 | 2 | 5 | 3 |
Ö8 | Tarihî olayları ve bu olayların sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik yönlerini açıklayabilme. | 3 | 2 | 5 | 3 |
Ö9 | Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin çalışmalar hazırlayabilme. | 3 | 2 | 5 | 3 |
Ö10 | Farklı dönemlerden veya coğrafyalardan gelen verileri birleştirerek mukayeseli çalışmalar üretebilme. | 3 | 2 | 5 | 3 |
Ö11 | Avrupa ve dünyanın farklı bölgelerindeki milletlerin genel tarihleriyle ilgili temel unsurları tanımlayabilme. | 3 | 2 | 3 | 5 |
Ö12 | Farklı milletlerin tarihleri hakkındaki temel bilgileri açıklayabilme. | 3 | 2 | 3 | 5 |
Ö13 | Farklı milletlerin tarihlerini genel hatlarıyla ifade edebilme. | 3 | 2 | 3 | 5 |
Ö14 | Farklı milletlerin tarihlerini detaylı bir şekilde inceleyebilme ve kapsamlı bir anlayış geliştirebilme. | 3 | 2 | 3 | 5 |
Ö15 | Farklı milletlerin tarihleri arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları sentezleyebilme ve geniş bir perspektif sunabilme. | 3 | 2 | 3 | 5 |
Ö16 | Farklı milletlerin tarihlerinin toplumsal, kültürel ve tarihsel etkilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme. | 3 | 2 | 3 | 5 |