İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03350023 Yeni Çağ Avrupa Tarihi 3 Güz 5 2+0+0 4 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Şerife ÖZKAN NESİMİOĞLU
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Şerife ÖZKAN NESİMİOĞLU C-206 [email protected] 7582
Dersin İçeriği
1453'ten 1789 Fransız İhtilali'ne kadar Avrupa'da meydana gelen önemli siyasi ve sosyal gelişmeler; coğrafi keşifler, Rönesans ve Reformun sosyal, siyasi ve ekonomik sonuçları, İngiliz Devrimi, Aydınlanma Çağı, Fransız İhtilali.
Dersin Amacı
Feodalitenin çözülmeye başladığı XIV. yüzyıl sonlarından 1789 Fransız Devrimi'ne kadar Avrupa'nın yaşadığı değişimi; sosyal, ekonomik, kurumsal, siyasal alanda ve uluslararası ilişkiler bağlamında incelemektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Tarih alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bu bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanabilme, çözümleyebilme ve uygulayabilme. 4
P3 Tarihî olayları ve sosyal gelişmeleri araştırabilme, tartışabilme ve farklı disiplinlerle bağlantı kurarak analiz edebilme. 1
P7 Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve iktisadi olayları tanımlayabilme, analiz edebilme ve mukayeseli çalışmalar üretebilme. 3
P10 Avrupa başta olmak üzere dünyanın değişik yerlerinde yaşayan farklı milletlerin tarihleri hakkında genel bilgiye sahip olma. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tarih alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. P.1.1 1
Ö2 Tarih alanındaki bilgilerini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında ifade edebilme. P.1.2 1
Ö3 Tarih alanındaki bilgilerini çalışmalarına uygulayabilme. P.1.3 1
Ö4 Bilgiyi derinlemesine inceleme ve farklı bağlamlarda analiz edebilme. P.1.4 1
Ö5 Tarihî olayları ve sosyal gelişmeleri süreçleri bağlamında araştırabilme ve özümseyebilme. P.3.2 1
Ö6 Olayları derinlemesine inceleyerek farklı bakış açılarıyla ilişki kurabilme. P.3.4 1
Ö7 Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin temel bilgilere sahip olma. P.7.1 1
Ö8 Tarihî olayları ve bu olayların sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik yönlerini açıklayabilme. P.7.2 1
Ö9 Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin çalışmalar hazırlayabilme. P.7.3 1
Ö10 Farklı dönemlerden veya coğrafyalardan gelen verileri birleştirerek mukayeseli çalışmalar üretebilme. P.7.5 1,3
Ö11 Avrupa ve dünyanın farklı bölgelerindeki milletlerin genel tarihleriyle ilgili temel unsurları tanımlayabilme. P.10.1 1
Ö12 Farklı milletlerin tarihleri hakkındaki temel bilgileri açıklayabilme. P.10.2 1
Ö13 Farklı milletlerin tarihlerini genel hatlarıyla ifade edebilme. P.10.3 1
Ö14 Farklı milletlerin tarihlerini detaylı bir şekilde inceleyebilme ve kapsamlı bir anlayış geliştirebilme. P.10.4 1
Ö15 Farklı milletlerin tarihleri arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları sentezleyebilme ve geniş bir perspektif sunabilme. P.10.5 1
Ö16 Farklı milletlerin tarihlerinin toplumsal, kültürel ve tarihsel etkilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme. P.10.6 1,3
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 15. ve 16. Yüzyılda Avrupa'nın Genel Siyasi Durumu
2 Avrupa'daki Değişim: Taşra ve Kentlerin Durumu ve Feodal Sistemdeki Değişiklikler
3 Coğrafi Keşifler ve Ticaret Yolları (I)
4 Coğrafi Keşifler ve Ticaret Yolları (II)
5 Rönesans
6 Din Reformu: Protestanlığın Ortaya Çıkması ve Katolik Reformu
7 30 Yıl Savaşları ve XIV. Lui Dönemi
8 Bourbon – Habsburg Mücadelesi (1661 – 1740)
9 17. ve 18. Yüzyılda İngiltere ve Kolonileri, Fransa ve İngiltere Arasındaki Rekabet
10 Amerikan Bağımsızlık Savaşı ve Alman İmparatorluğunun Gerilemesi
11 Prusya'nın Yükselişi ve 7 Yıl Savaşları
12 Rusya'nın Avrupa'da Yükselişi
13 Aydınlanma Çağı
14 Fransız İhtilali, Napolyon Devri ve Yeni Oluşumlar
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Avrupa Tarihinden Kesitler: 1494-1789, Stephen J. Lee, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara 2002.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 3 5 15
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P3 P7 P10
Ö1 Tarih alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 5 1 2 3
Ö2 Tarih alanındaki bilgilerini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında ifade edebilme. 5 1 2 3
Ö3 Tarih alanındaki bilgilerini çalışmalarına uygulayabilme. 5 1 2 3
Ö4 Bilgiyi derinlemesine inceleme ve farklı bağlamlarda analiz edebilme. 5 1 2 3
Ö5 Tarihî olayları ve sosyal gelişmeleri süreçleri bağlamında araştırabilme ve özümseyebilme. 1 5 1 2
Ö6 Olayları derinlemesine inceleyerek farklı bakış açılarıyla ilişki kurabilme. 1 5 1 2
Ö7 Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin temel bilgilere sahip olma. 3 2 5 3
Ö8 Tarihî olayları ve bu olayların sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik yönlerini açıklayabilme. 3 2 5 3
Ö9 Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin çalışmalar hazırlayabilme. 3 2 5 3
Ö10 Farklı dönemlerden veya coğrafyalardan gelen verileri birleştirerek mukayeseli çalışmalar üretebilme. 3 2 5 3
Ö11 Avrupa ve dünyanın farklı bölgelerindeki milletlerin genel tarihleriyle ilgili temel unsurları tanımlayabilme. 3 2 3 5
Ö12 Farklı milletlerin tarihleri hakkındaki temel bilgileri açıklayabilme. 3 2 3 5
Ö13 Farklı milletlerin tarihlerini genel hatlarıyla ifade edebilme. 3 2 3 5
Ö14 Farklı milletlerin tarihlerini detaylı bir şekilde inceleyebilme ve kapsamlı bir anlayış geliştirebilme. 3 2 3 5
Ö15 Farklı milletlerin tarihleri arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları sentezleyebilme ve geniş bir perspektif sunabilme. 3 2 3 5
Ö16 Farklı milletlerin tarihlerinin toplumsal, kültürel ve tarihsel etkilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme. 3 2 3 5