Tarih
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03350021 | Siyasal Düşünceler Tarihi | 3 | Güz | 5 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Şerife ÖZKAN NESİMİOĞLU |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Şerife ÖZKAN NESİMİOĞLU | C-206 | [email protected] | 7582 |
Dersin İçeriği
Sokrat öncesi ve sonrası siyasi düşünce. Roma'da iç ve dış gelişmeler ve hukuk. Hristiyanlık ve Hristiyan düşüncesi, Batı Avrupa'da feodalizmin temelleri, gelişimi. Yeni Çağ'da ekonomik ve sosyal gelişme, Rönesans ve Reform hareketleri.
Dersin Amacı
Dersin temel amacı öğrencilere siyasi düşüncelerin ortaya çıkışları, gelişmeleri ve tarih sahnesinde yarattıkları değişiklikleri öğretmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Siyasi Düşünceler Tarihinin Kapsamı, Siyaset, Siyasi İktidar, Devlet ve Devletin Ortaya Çıkışı |
2 | Antik Yunanın Çağdaşı Toplumlarda Siyasal Düşünce (Mezopotamya-Hint-Çin) |
3 | Antik Yunan'da Demokrasi Düşüncesinin Gelişimi: Sokrates, Platon, Aristoteles |
4 | Roma Siyasi Düşüncesi ve Hukuk: Cicero-Seneca-Epiktetos |
5 | Hristiyanlığın Ortaya Çıkışı ve Yayılışı |
6 | Ortaçağda Hristiyan Siyasi Düşüncesi: Aziz Augustinus-Thomas Aquinas |
7 | Batı Avrupa'da Feodalizmin Temelleri ve Gelişimi |
8 | Yeniçağ Başlarında Siyasal Değişim: Niccolo Machiavelli-Jean Bodin |
9 | Protestanlık ve Siyasi düşünce, Martin Luther- Kapitalizm ve Protestanlık |
10 | İngiltere'deki Gelişmeler, Thomas More-Thomas Hobbes-John Locke |
11 | Aydınlanma Dönemi ve Koşulları, Montesquieu-Jean-Jacques Rousseau-Voltaire |
12 | Fransız İhtilali ve Almanya, Hegel-Nietzche |
13 | Rönesans |
14 | Reform |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Siyasal Düşünceler Tarihi, Jean Touchard, Çev. İsmail YERGUZ, Islık Yayınları, İstanbul 2015. |
Siyasi Düşünce Tarihi, Donald Tannenbaum, Çev. Fatih DEMİRCİ, Babil Yayınları, Ankara 2013. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |