İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03350021 Siyasal Düşünceler Tarihi 3 Güz 5 2+0+0 4 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Ders kaynak kitap ve makalelerden yararlanılarak interaktif bir şekilde gerçekleştirilmekte. öğrenci odaklı bir eğitim metodolojisi benimsenmektedir.
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Ön koşul yoktur
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Caner ARABACI
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Caner ARABACI C-227 [email protected] 7950
Dersin İçeriği
Sokrat öncesi ve sonrası siyasi düşünce. Roma'da iç ve dış gelişmeler ve hukuk. Hristiyanlık ve Hristiyan düşüncesi, Batı Avrupa'da feodalizmin temelleri, gelişimi. Yeni Çağ'da ekonomik ve sosyal gelişme, Rönesans ve Reform hareketleri.
Dersin Amacı
Dersin temel amacı öğrencilere siyasi düşüncelerin ortaya çıkışları, gelişmeleri ve tarih sahnesinde yarattıkları değişiklikleri öğretmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P3 Tarihî olayları ve sosyal gelişmeleri araştırabilme, tartışabilme ve farklı disiplinlerle bağlantı kurarak analiz edebilme. 5
P7 Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve iktisadi olayları tanımlayabilme, analiz edebilme ve mukayeseli çalışmalar üretebilme. 4
P10 Avrupa başta olmak üzere dünyanın değişik yerlerinde yaşayan farklı milletlerin tarihleri hakkında genel bilgiye sahip olma. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tarih alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. P.1.1 1
Ö2 Tarih alanında edindiği bilgilerle toplumsal olayları çözümleme yaparak yorumlayabilme. P.1.6 1
Ö3 Tarihî olaylar ve sosyal gelişmeler hakkındaki temel bilgilere erişebilme. P.3.1 1
Ö4 Tarihî olayları ve sosyal gelişmeleri süreçleri bağlamında araştırabilme ve özümseyebilme. P.3.2 1
Ö5 Tarihle ilgili olayları tartışabilme ve konuyla ilgili çalışma hazırlayabilme. P.3.3 1
Ö6 Farklı disiplinlerden gelen bilgileri birleştirebilme ve yeni bakış açıları geliştirebilme. P.3.5 1
Ö7 Farklı milletlerin değerleriyle benzerlik ve farklılıklarını ortaya koyabilme. P.4.4 1
Ö8 Tarihî dönemler ile farklı zaman dilimlerindeki milletler veya kültürleri arasında bağ kurabilme. P.5.4 1
Ö9 Tarihî dönemlerin özelliklerini ve zamana bağlı değişim süreçlerini tahlil edebilme ve gösterebilme. P.5.5 1
Ö10 Tarihî dönemlerin ve kaynakların toplumsal, kültürel ve tarihsel etkilerine eleştiriler getirebilme. P.5.6 1
Ö11 Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin temel bilgilere sahip olma. P.7.1 1
Ö12 Tarihî olayları ve bu olayların sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik yönlerini açıklayabilme. P.7.2 1
Ö13 Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin çalışmalar hazırlayabilme. P.7.3 1
Ö14 Tarihî olayları farklı açılardan bağlantı kurarak analiz edebilme. P.7.4 1
Ö15 Farklı dönemlerden veya coğrafyalardan gelen verileri birleştirerek mukayeseli çalışmalar üretebilme. P.7.5 1
Ö16 Avrupa ve dünyanın farklı bölgelerindeki milletlerin genel tarihleriyle ilgili temel unsurları tanımlayabilme. P.10.1 1
Ö17 Farklı milletlerin tarihleri hakkındaki temel bilgileri açıklayabilme. P.10.2 1
Ö18 Farklı milletlerin tarihlerini genel hatlarıyla ifade edebilme. P.10.3 1
Ö19 Farklı milletlerin tarihleri arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları sentezleyebilme ve geniş bir perspektif sunabilme. P.10.5 1
Ö20 Farklı milletlerin tarihlerinin toplumsal, kültürel ve tarihsel etkilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme. P.10.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Siyasi Düşünceler Tarihinin Kapsamı, Siyaset, Siyasi İktidar, Devlet ve Devletin Ortaya Çıkışı
2 Antik Yunanın Çağdaşı Toplumlarda Siyasal Düşünce (Mezopotamya-Hint-Çin)
3 Antik Yunan'da Demokrasi Düşüncesinin Gelişimi: Sokrates, Platon, Aristoteles
4 Roma Siyasi Düşüncesi ve Hukuk: Cicero-Seneca-Epiktetos
5 Hristiyanlığın Ortaya Çıkışı ve Yayılışı
6 Ortaçağda Hristiyan Siyasi Düşüncesi: Aziz Augustinus-Thomas Aquinas
7 Batı Avrupa'da Feodalizmin Temelleri ve Gelişimi
8 Yeniçağ Başlarında Siyasal Değişim: Niccolo Machiavelli-Jean Bodin
9 Protestanlık ve Siyasi düşünce, Martin Luther- Kapitalizm ve Protestanlık
10 İngiltere'deki Gelişmeler, Thomas More-Thomas Hobbes-John Locke
11 Aydınlanma Dönemi ve Koşulları, Montesquieu-Jean-Jacques Rousseau-Voltaire
12 Fransız İhtilali ve Almanya, Hegel-Nietzche
13 Rönesans
14 Reform
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Siyasal Düşünceler Tarihi, Jean Touchard, Çev. İsmail YERGUZ, Islık Yayınları, İstanbul 2015.
Siyasi Düşünce Tarihi, Donald Tannenbaum, Çev. Fatih DEMİRCİ, Babil Yayınları, Ankara 2013.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 4 56
Ara Sınav 1 18 18
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 18 18
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P3 P4 P5 P7 P10
Ö1 Tarih alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. - - - - - -
Ö2 Tarih alanında edindiği bilgilerle toplumsal olayları çözümleme yaparak yorumlayabilme. - - - - - -
Ö3 Tarihî olaylar ve sosyal gelişmeler hakkındaki temel bilgilere erişebilme. - 4 - - - -
Ö4 Tarihî olayları ve sosyal gelişmeleri süreçleri bağlamında araştırabilme ve özümseyebilme. - 3 - - - -
Ö5 Tarihle ilgili olayları tartışabilme ve konuyla ilgili çalışma hazırlayabilme. - - - - - -
Ö6 Farklı disiplinlerden gelen bilgileri birleştirebilme ve yeni bakış açıları geliştirebilme. - - - - - -
Ö7 Farklı milletlerin değerleriyle benzerlik ve farklılıklarını ortaya koyabilme. - - - - - -
Ö8 Tarihî dönemler ile farklı zaman dilimlerindeki milletler veya kültürleri arasında bağ kurabilme. - - - - - -
Ö9 Tarihî dönemlerin özelliklerini ve zamana bağlı değişim süreçlerini tahlil edebilme ve gösterebilme. - - - - - -
Ö10 Tarihî dönemlerin ve kaynakların toplumsal, kültürel ve tarihsel etkilerine eleştiriler getirebilme. - - - - - -
Ö11 Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin temel bilgilere sahip olma. - - - - - -
Ö12 Tarihî olayları ve bu olayların sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik yönlerini açıklayabilme. - - - - - -
Ö13 Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin çalışmalar hazırlayabilme. - - - - - -
Ö14 Tarihî olayları farklı açılardan bağlantı kurarak analiz edebilme. - - - - 4 -
Ö15 Farklı dönemlerden veya coğrafyalardan gelen verileri birleştirerek mukayeseli çalışmalar üretebilme. - - - - 4 -
Ö16 Avrupa ve dünyanın farklı bölgelerindeki milletlerin genel tarihleriyle ilgili temel unsurları tanımlayabilme. - - - - - -
Ö17 Farklı milletlerin tarihleri hakkındaki temel bilgileri açıklayabilme. - - - - - -
Ö18 Farklı milletlerin tarihlerini genel hatlarıyla ifade edebilme. - - - - - -
Ö19 Farklı milletlerin tarihleri arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları sentezleyebilme ve geniş bir perspektif sunabilme. - - - - - -
Ö20 Farklı milletlerin tarihlerinin toplumsal, kültürel ve tarihsel etkilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme. - - - - - -