Tarih
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03350021 | Siyasal Düşünceler Tarihi | 3 | Güz | 5 | 2+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Ders kaynak kitap ve makalelerden yararlanılarak interaktif bir şekilde gerçekleştirilmekte. öğrenci odaklı bir eğitim metodolojisi benimsenmektedir. |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Ön koşul yoktur |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Caner ARABACI |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Caner ARABACI | C-227 | [email protected] | 7950 |
Dersin İçeriği
Sokrat öncesi ve sonrası siyasi düşünce. Roma'da iç ve dış gelişmeler ve hukuk. Hristiyanlık ve Hristiyan düşüncesi, Batı Avrupa'da feodalizmin temelleri, gelişimi. Yeni Çağ'da ekonomik ve sosyal gelişme, Rönesans ve Reform hareketleri.
Dersin Amacı
Dersin temel amacı öğrencilere siyasi düşüncelerin ortaya çıkışları, gelişmeleri ve tarih sahnesinde yarattıkları değişiklikleri öğretmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P3 | Tarihî olayları ve sosyal gelişmeleri araştırabilme, tartışabilme ve farklı disiplinlerle bağlantı kurarak analiz edebilme. | 5 |
| P7 | Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve iktisadi olayları tanımlayabilme, analiz edebilme ve mukayeseli çalışmalar üretebilme. | 4 |
| P10 | Avrupa başta olmak üzere dünyanın değişik yerlerinde yaşayan farklı milletlerin tarihleri hakkında genel bilgiye sahip olma. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Tarih alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | P.1.1 | 1 |
| Ö2 | Tarih alanında edindiği bilgilerle toplumsal olayları çözümleme yaparak yorumlayabilme. | P.1.6 | 1 |
| Ö3 | Tarihî olaylar ve sosyal gelişmeler hakkındaki temel bilgilere erişebilme. | P.3.1 | 1 |
| Ö4 | Tarihî olayları ve sosyal gelişmeleri süreçleri bağlamında araştırabilme ve özümseyebilme. | P.3.2 | 1 |
| Ö5 | Tarihle ilgili olayları tartışabilme ve konuyla ilgili çalışma hazırlayabilme. | P.3.3 | 1 |
| Ö6 | Farklı disiplinlerden gelen bilgileri birleştirebilme ve yeni bakış açıları geliştirebilme. | P.3.5 | 1 |
| Ö7 | Farklı milletlerin değerleriyle benzerlik ve farklılıklarını ortaya koyabilme. | P.4.4 | 1 |
| Ö8 | Tarihî dönemler ile farklı zaman dilimlerindeki milletler veya kültürleri arasında bağ kurabilme. | P.5.4 | 1 |
| Ö9 | Tarihî dönemlerin özelliklerini ve zamana bağlı değişim süreçlerini tahlil edebilme ve gösterebilme. | P.5.5 | 1 |
| Ö10 | Tarihî dönemlerin ve kaynakların toplumsal, kültürel ve tarihsel etkilerine eleştiriler getirebilme. | P.5.6 | 1 |
| Ö11 | Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin temel bilgilere sahip olma. | P.7.1 | 1 |
| Ö12 | Tarihî olayları ve bu olayların sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik yönlerini açıklayabilme. | P.7.2 | 1 |
| Ö13 | Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin çalışmalar hazırlayabilme. | P.7.3 | 1 |
| Ö14 | Tarihî olayları farklı açılardan bağlantı kurarak analiz edebilme. | P.7.4 | 1 |
| Ö15 | Farklı dönemlerden veya coğrafyalardan gelen verileri birleştirerek mukayeseli çalışmalar üretebilme. | P.7.5 | 1 |
| Ö16 | Avrupa ve dünyanın farklı bölgelerindeki milletlerin genel tarihleriyle ilgili temel unsurları tanımlayabilme. | P.10.1 | 1 |
| Ö17 | Farklı milletlerin tarihleri hakkındaki temel bilgileri açıklayabilme. | P.10.2 | 1 |
| Ö18 | Farklı milletlerin tarihlerini genel hatlarıyla ifade edebilme. | P.10.3 | 1 |
| Ö19 | Farklı milletlerin tarihleri arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları sentezleyebilme ve geniş bir perspektif sunabilme. | P.10.5 | 1 |
| Ö20 | Farklı milletlerin tarihlerinin toplumsal, kültürel ve tarihsel etkilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme. | P.10.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Siyasi Düşünceler Tarihinin Kapsamı, Siyaset, Siyasi İktidar, Devlet ve Devletin Ortaya Çıkışı |
| 2 | Antik Yunanın Çağdaşı Toplumlarda Siyasal Düşünce (Mezopotamya-Hint-Çin) |
| 3 | Antik Yunan'da Demokrasi Düşüncesinin Gelişimi: Sokrates, Platon, Aristoteles |
| 4 | Roma Siyasi Düşüncesi ve Hukuk: Cicero-Seneca-Epiktetos |
| 5 | Hristiyanlığın Ortaya Çıkışı ve Yayılışı |
| 6 | Ortaçağda Hristiyan Siyasi Düşüncesi: Aziz Augustinus-Thomas Aquinas |
| 7 | Batı Avrupa'da Feodalizmin Temelleri ve Gelişimi |
| 8 | Yeniçağ Başlarında Siyasal Değişim: Niccolo Machiavelli-Jean Bodin |
| 9 | Protestanlık ve Siyasi düşünce, Martin Luther- Kapitalizm ve Protestanlık |
| 10 | İngiltere'deki Gelişmeler, Thomas More-Thomas Hobbes-John Locke |
| 11 | Aydınlanma Dönemi ve Koşulları, Montesquieu-Jean-Jacques Rousseau-Voltaire |
| 12 | Fransız İhtilali ve Almanya, Hegel-Nietzche |
| 13 | Rönesans |
| 14 | Reform |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Siyasal Düşünceler Tarihi, Jean Touchard, Çev. İsmail YERGUZ, Islık Yayınları, İstanbul 2015. |
| Siyasi Düşünce Tarihi, Donald Tannenbaum, Çev. Fatih DEMİRCİ, Babil Yayınları, Ankara 2013. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 18 | 18 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P4 | P5 | P7 | P10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Tarih alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | - | - | - | - | - | - |
| Ö2 | Tarih alanında edindiği bilgilerle toplumsal olayları çözümleme yaparak yorumlayabilme. | - | - | - | - | - | - |
| Ö3 | Tarihî olaylar ve sosyal gelişmeler hakkındaki temel bilgilere erişebilme. | - | 4 | - | - | - | - |
| Ö4 | Tarihî olayları ve sosyal gelişmeleri süreçleri bağlamında araştırabilme ve özümseyebilme. | - | 3 | - | - | - | - |
| Ö5 | Tarihle ilgili olayları tartışabilme ve konuyla ilgili çalışma hazırlayabilme. | - | - | - | - | - | - |
| Ö6 | Farklı disiplinlerden gelen bilgileri birleştirebilme ve yeni bakış açıları geliştirebilme. | - | - | - | - | - | - |
| Ö7 | Farklı milletlerin değerleriyle benzerlik ve farklılıklarını ortaya koyabilme. | - | - | - | - | - | - |
| Ö8 | Tarihî dönemler ile farklı zaman dilimlerindeki milletler veya kültürleri arasında bağ kurabilme. | - | - | - | - | - | - |
| Ö9 | Tarihî dönemlerin özelliklerini ve zamana bağlı değişim süreçlerini tahlil edebilme ve gösterebilme. | - | - | - | - | - | - |
| Ö10 | Tarihî dönemlerin ve kaynakların toplumsal, kültürel ve tarihsel etkilerine eleştiriler getirebilme. | - | - | - | - | - | - |
| Ö11 | Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin temel bilgilere sahip olma. | - | - | - | - | - | - |
| Ö12 | Tarihî olayları ve bu olayların sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik yönlerini açıklayabilme. | - | - | - | - | - | - |
| Ö13 | Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin çalışmalar hazırlayabilme. | - | - | - | - | - | - |
| Ö14 | Tarihî olayları farklı açılardan bağlantı kurarak analiz edebilme. | - | - | - | - | 4 | - |
| Ö15 | Farklı dönemlerden veya coğrafyalardan gelen verileri birleştirerek mukayeseli çalışmalar üretebilme. | - | - | - | - | 4 | - |
| Ö16 | Avrupa ve dünyanın farklı bölgelerindeki milletlerin genel tarihleriyle ilgili temel unsurları tanımlayabilme. | - | - | - | - | - | - |
| Ö17 | Farklı milletlerin tarihleri hakkındaki temel bilgileri açıklayabilme. | - | - | - | - | - | - |
| Ö18 | Farklı milletlerin tarihlerini genel hatlarıyla ifade edebilme. | - | - | - | - | - | - |
| Ö19 | Farklı milletlerin tarihleri arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları sentezleyebilme ve geniş bir perspektif sunabilme. | - | - | - | - | - | - |
| Ö20 | Farklı milletlerin tarihlerinin toplumsal, kültürel ve tarihsel etkilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme. | - | - | - | - | - | - |
