İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03341007 İslam Sanatları 2 Bahar 4 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ C-229 [email protected] 7647
Dersin İçeriği
İslam'da sanat ve esteti. İslam sanatının coğrafi, tarih? ve sosyal boyutları, Kâbe ve Mescid-i Nebevî'den başlayarak Emevi, Abbasi, Endülüs Emevîleri, Fatimî, Memluklü, Karahanlı, Gazneli ve Büyük Selçuklu dönemlerindeki mimarlık eserleri, dönemin mimari süslemesi ve geleneksel el sanatları.
Dersin Amacı
İslam sanatlarının genel hatlarıyla ve uygulama örnekleriyle tanınması ve incelenmesi yanında, bu sanatların uygulama alanı olan tarihî eserlerin tanınması ve tanıtılması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P3 Tarihî olayları ve sosyal gelişmeleri araştırabilme, tartışabilme ve farklı disiplinlerle bağlantı kurarak analiz edebilme. 4
P5 İslam, Selçuklu, Osmanlı tarihi ve kaynakları hakkında gerekli donanıma sahip olma ve bunların özellikleri ile zamana bağlı değişim süreçlerini açıklayabilme, karşılaştırabilme ve gösterebilme. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Farklı disiplinlerden gelen bilgileri birleştirebilme ve yeni bakış açıları geliştirebilme. P.3.5 1
Ö2 Tarihî dönemler ile farklı zaman dilimlerindeki milletler veya kültürleri arasında bağ kurabilme. P.5.4 1
Ö3 Tarihî dönemlerin ve kaynakların toplumsal, kültürel ve tarihsel etkilerine eleştiriler getirebilme. P.5.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 İslam'da Sanat ve Esteti
2 İslam Sanatının Coğrafi, Tarihî ve Sosyal Boyutları
3 Emevi, Abbasi, Endülüs Emeviler Dönemlerindeki Mimarlık Eserleri ve Süslemeleri (I)
4 Emevi, Abbasi, Endülüs Emeviler Dönemlerindeki Mimarlık Eserleri ve Süslemeleri (II)
5 Fatimî, Memluklü, Karahanlı, Gazneli Dönemlerindeki Mimarlık Eserleri ve Süslemeleri
6 Büyük Selçuklu Dönemlerindeki Mimarlık Eserleri ve Süslemeleri (I)
7 Büyük Selçuklu Dönemlerindeki Mimarlık Eserleri ve Süslemeleri (II)
8 Anadolu Selçukluları Ve Beylikleri Dönemlerindeki Mimarlık Eserleri ve Süslemeleri
9 Osmanlı Dönemindeki Mimarlık Eserleri ve Süslemeleri (I)
10 Osmanlı Dönemindeki Mimarlık Eserleri ve Süslemeleri (II)
11 Geleneksel El Sanatları: Hat, Tezhip ve Cilt
12 Geleneksel El Sanatları: Ebru
13 Geleneksel El Sanatları: Minyatür
14 Geleneksel El Sanatları: Çini Sanatı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Ana Hatlarıyla Türk İslam Sanatları ve Estetiği, Yılmaz CAN – Recep GÜN, Kayıhan Yayınları, 2015.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 14 14
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 3 10 30
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 3 10 30
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3 P5
Ö1 Farklı disiplinlerden gelen bilgileri birleştirebilme ve yeni bakış açıları geliştirebilme. 5 -
Ö2 Tarihî dönemler ile farklı zaman dilimlerindeki milletler veya kültürleri arasında bağ kurabilme. - 5
Ö3 Tarihî dönemlerin ve kaynakların toplumsal, kültürel ve tarihsel etkilerine eleştiriler getirebilme. - 5