İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03341006 Türk Bilim Tarihi 2 Bahar 4 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Şerife ÖZKAN NESİMİOĞLU
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Şerife ÖZKAN NESİMİOĞLU C-206 [email protected] 7582
Dersin İçeriği
Bilimin tanımı. Türklerde bilim ve teknolojinin gelişim süreci, eski Türklerde bilim, Büyük Selçuklularda, Anadolu Selçuklularında ve Osmanlılarda bilimsel çalışmalar, Türklerde astronomi, matematik, coğrafya ve tıp alanlarındaki çalışmalar, Cumhuriyet döneminde bilimsel çalışmalar ve meşhur Türk bilim adamları.
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilere Türklerin Bilim alanındaki tarihi geçmişini ve bu alandaki gelişim sürecini aktarmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P3 Tarihî olayları ve sosyal gelişmeleri araştırabilme, tartışabilme ve farklı disiplinlerle bağlantı kurarak analiz edebilme. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tarihle ilgili olayları tartışabilme ve konuyla ilgili çalışma hazırlayabilme. P.3.3 1
Ö2 Olayları derinlemesine inceleyerek farklı bakış açılarıyla ilişki kurabilme. P.3.4 1
Ö3 Farklı disiplinlerden gelen bilgileri birleştirebilme ve yeni bakış açıları geliştirebilme. P.3.5 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Bilimin Tanımı ve Tarihi (I)
2 Bilimin Tanımı ve Tarihi (II)
3 Türklerde Bilim ve Teknolojinin Gelişim Süreci (I)
4 Türklerde Bilim ve Teknolojinin Gelişim Süreci (II)
5 Eski Türklerde Bilim (I)
6 Eski Türklerde Bilim (II)
7 Büyük Selçuklularda, Anadolu Selçuklularında ve Osmanlılarda Bilimsel Çalışmalar (I)
8 Büyük Selçuklularda, Anadolu Selçuklularında ve Osmanlılarda Bilimsel Çalışmalar (II)
9 Büyük Selçuklularda, Anadolu Selçuklularında ve Osmanlılarda Bilimsel Çalışmalar (III)
10 Türklerde Astronomi, Matematik, Coğrafya ve Tıp Alanlarındaki Çalışmalar (I)
11 Türklerde Astronomi, Matematik, Coğrafya ve Tıp Alanlarındaki Çalışmalar (II)
12 Cumhuriyet Döneminde Bilimsel Çalışmalar ve Meşhur Türk Bilim Adamları (I)
13 Cumhuriyet Döneminde Bilimsel Çalışmalar ve Meşhur Türk Bilim Adamları (II)
14 Genel Değerlendirme
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Bilim Tarihine Giriş, Sevim TEKELİ, v.d, Nobel Yayınları, 2007.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 14 14
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 3 10 30
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 3 10 30
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3
Ö1 Tarihle ilgili olayları tartışabilme ve konuyla ilgili çalışma hazırlayabilme. 5
Ö2 Olayları derinlemesine inceleyerek farklı bakış açılarıyla ilişki kurabilme. 5
Ö3 Farklı disiplinlerden gelen bilgileri birleştirebilme ve yeni bakış açıları geliştirebilme. 5