Tarih
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03341005 | Türk Düşünce Tarihi | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ | C-229 | [email protected] | 7647 |
Dersin İçeriği
Türk düşünce tarihinin gelişimi, İslam öncesi Türklerde düşünce, İslami dönem Türk düşüncesinin oluşumu, Çağdaş uygarlığa yön vermiş düşünürler (İbn Sina, Farabi, İbn Türk, Mevlâna, Hacı Bektaş Veli vb.) Cumhuriyet devri Türk düşünürleri.
Dersin Amacı
Dersin temel amacı başlangıcından günümüze Türk tarihinde rol oynayan düşünce sistemlerini ve düşünürlerini incelemektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin çalışmalar hazırlayabilme. | P.7.3 | 1 |
| Ö2 | Tarihî olayları farklı açılardan bağlantı kurarak analiz edebilme. | P.7.4 | 1 |
| Ö3 | Farklı dönemlerden veya coğrafyalardan gelen verileri birleştirerek mukayeseli çalışmalar üretebilme. | P.7.5 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Türk Düşünce Tarihinin Gelişimi |
| 2 | İslam Öncesi Türk Düşünce Hayatı (I) |
| 3 | İslam Öncesi Türk Düşünce Hayatı (II) |
| 4 | İlk Müslüman Türk Toplumlarında Düşünce Hayatı (I) |
| 5 | İlk Müslüman Türk Toplumlarında Düşünce Hayatı (II) |
| 6 | Selçuklu Toplumunda Düşünce Hayatı |
| 7 | Osmanlı Toplumunda Düşünce Hayatı (I) |
| 8 | Osmanlı Toplumunda Düşünce Hayatı (II) |
| 9 | Çağdaş Uygarlığa Yön Vermiş Düşünürler (İbn Sina, Farabi, İbn Türk, Mevlâna, Hacı Bektaş Veli vb.) (I) |
| 10 | Çağdaş Uygarlığa Yön Vermiş Düşünürler (İbn Sina, Farabi, İbn Türk, Mevlâna, Hacı Bektaş Veli vb.) (II) |
| 11 | Çağdaş Uygarlığa Yön Vermiş Düşünürler (İbn Sina, Farabi, İbn Türk, Mevlâna, Hacı Bektaş Veli vb.) (III) |
| 12 | Cumhuriyet Devri Türk Düşünürleri (I) |
| 13 | Cumhuriyet Devri Türk Düşünürleri (II) |
| 14 | Genel Değerlendirme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Türk İslâm Düşüncesi Tarihi, Editör: Ömer BOZKURT, Divan, Ankara 2014. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 3 | 10 | 30 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P7 |
|---|---|---|
| Ö1 | Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin çalışmalar hazırlayabilme. | 5 |
| Ö2 | Tarihî olayları farklı açılardan bağlantı kurarak analiz edebilme. | 5 |
| Ö3 | Farklı dönemlerden veya coğrafyalardan gelen verileri birleştirerek mukayeseli çalışmalar üretebilme. | 5 |
