Tarih
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03340016 | Emeviler-Abbasiler Tarihi | 2 | Bahar | 4 | 3+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Yok |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Mithat ESER |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Mithat ESER | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Emeviler ve Abbasiler Dönemlerinde İslam Dünyası'nın gelişimi.
Dersin Amacı
Bu derste, Hz. Muhammed sonrasında İslam toplumlarındaki sosyal, siyasi, askeri ve idari yapılanmaların kavranmasını amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P5 | İslam, Selçuklu, Osmanlı tarihi ve kaynakları hakkında gerekli donanıma sahip olma ve bunların özellikleri ile zamana bağlı değişim süreçlerini açıklayabilme, karşılaştırabilme ve gösterebilme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihi ile ilgili bilgileri tanıyabilme. | P.5.1 | 1 |
| Ö2 | İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihi hakkındaki bilgileri açıklayabilme. | P.5.2 | 1 |
| Ö3 | İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihlerinin özelliklerini karşılaştırarak aktarabilme. | P.5.3 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Emeviler ve Abbasiler Dönemine Dair Kaynakların Tanıtılması |
| 2 | Emevi Devleti'nin Kurulması ve Muaviye Dönemi |
| 3 | Yezid ve Abdülmelik B. Mervan Dönemleri |
| 4 | I. Velid b. Abdülmelik ve Süleyman B. Abdülmelik Dönemleri |
| 5 | Ömer b. Abdülaziz'in Reformları |
| 6 | Emevi Devleti'ni Duraklaması ve Yıkılması |
| 7 | Emevilerde Devlet Yönetimi, Sosyal ve Kültürel Gelişmeler, Fikir Hareketleri ve Avrupa Kültürüne Katkıları |
| 8 | Endülüs Emevi Devleti |
| 9 | Abbasi Devletinin Kurulması, Saffah ve Mansur Dönemleri |
| 10 | Harun Reşid, Memun ve Mutasım Dönemleri |
| 11 | Abbasi Devleti'nin Sonraki Önemli Halifeleri ve Yıkılışı |
| 12 | Abbasi Tarihinde Samarra Dönemi ve Türkler |
| 13 | Abbasilerde Devlet Yönetimi |
| 14 | Abbasilerde Dini ve Kültürel Fikir Hareketleri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | İslam Toplumları Tarihi, Ira M. LAPİDUS, İletişim Yayınları, İstanbul 1998. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P5 |
|---|---|---|
| Ö1 | İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihi ile ilgili bilgileri tanıyabilme. | 5 |
| Ö2 | İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihi hakkındaki bilgileri açıklayabilme. | 5 |
| Ö3 | İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihlerinin özelliklerini karşılaştırarak aktarabilme. | 5 |
