Tarih
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03340015 | Roma ve Bizans Tarihi | 2 | Bahar | 4 | 4+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Hasan BAHAR |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Hasan BAHAR | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Roma Öncesi İtalya ve Etrüskler. Roma Devleti'nin kuruluşu. Krallık ve Cumhuriyet devirlerinde sosyal ve iktisadi yapı. Roma hukukunun gelişmesi ve Batı-Doğu Akdeniz bölgeleri ile ilişkiler. Hristiyanlık ve Roma. Siyasi yapı. Yıkılış ve Doğu Roma/Bizans. Bizans-Türk münasebetleri, Balkan milletleri ile olan siyasi ve dinî ilişkiler. Bizans'ta iç çatışmalar.
Dersin Amacı
Eskiçağ Batı Uygarlıklarından biri olan Roma İmparatorluğunun meydana gelişi ve ortaya koydukları kültürel ve uygarlık düzeyini öğrenmek ve Roma Uygarlığının Siyasi ve Sosyal yaşamı hakkında bilgi sahibi olmak ve öğrencilerin Bizans İmparatorluğu'nun siyasî tarihini özetleyebilme, Bizans Devleti'nin bir parçası olarak kurulduğu Roma İmparatorluğu ile ortak / farklı yönlerini değerlendirebilme, Bizans İmparatorluğu'nun dünya tarihindeki yerini ve etkilerini sorgulayabilmesini sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Tarih alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bu bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanabilme, çözümleyebilme ve uygulayabilme. | 5 |
P7 | Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve iktisadi olayları tanımlayabilme, analiz edebilme ve mukayeseli çalışmalar üretebilme. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Tarih alanındaki bilgilerini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında ifade edebilme. | P.1.2 | 1 |
Ö2 | Bilgiyi derinlemesine inceleme ve farklı bağlamlarda analiz edebilme. | P.1.4 | 1 |
Ö3 | Tarih alanındaki bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri bir araya getirerek yeni çözüm yolları üretebilme. | P.1.5 | 1 |
Ö4 | Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin temel bilgilere sahip olma. | P.7.1 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Tarih Öncesi Çağlarda İtalya: İtalyanlar, Yunanlar, Fenikeliler, Etrüskler, Latinler ve Roma'nın Kuruluşu ve Kaynakları |
2 | Roma´da Krallık Dönemi |
3 | Cumhuriyet Dönemi |
4 | Principatus Augustus Dönemi, İmparatorluk Yönetiminin Kurulması |
5 | Augustus'un Halefleri (M. S. 14-68), İmparatorluğun Zirvesi (M.S. 69-180) |
6 | Severus Hanedanı, 3. Yüzyıl Krizi, Emperyal Toplum |
7 | Dominatus Dönemi Diocletianus ve Normalleşme Dönemi (M.S. 284-305) |
8 | Hıristiyanlığın Doğuşu ve Yayılışı, 4. ve 5. Yüzyılda Roma İmparatorluğu |
9 | İmparatorluğun Batı'da Sona Erişi ve Doğu Roma (Bizans) İmparatorluğunun Kuruluşu - Iustinianos ve Halefleri |
10 | Isauria Hanedanı ve Amorion Hanedanı |
11 | Dukas Hanedanı ve Makedonya Hanedanı |
12 | Haçlı Seferleri ve 4. Haçlı Seferi Sırasında İstanbul'un Yağmalanması |
13 | Komnenoslar Sülalesi ve Angeloslar Sülalesi, Latin ve İznik İmparatorlukları. |
14 | Palaiologoslar Sülalesi ve İstanbul'un Fethi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Bizans Devleti Tarihi, G. OSTROGORSKİ, TTK, Ankara 1999. |
Bizans İmparatorluğu Tarihi, A. BAİLLY, Pegasus Yayınları, İstanbul 2006. | |
Eski Yunan ve Roma Tarihine Giriş, Oğuz TEKİN, İletişim Yayınları, 2016. | |
Roman History, Livy Roma Tarihi, Titus LİVUS, I, Çev. Sabahat ŞENBARK, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul 1992. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 35 | 35 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P7 |
---|---|---|---|
Ö1 | Tarih alanındaki bilgilerini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında ifade edebilme. | 5 | - |
Ö2 | Bilgiyi derinlemesine inceleme ve farklı bağlamlarda analiz edebilme. | 5 | - |
Ö3 | Tarih alanındaki bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri bir araya getirerek yeni çözüm yolları üretebilme. | 5 | - |
Ö4 | Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin temel bilgilere sahip olma. | - | 4 |