İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03340014 Osmanlı Tarihi I 2 Bahar 4 3+0+0 4 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ C-229 [email protected] 7647
Dersin İçeriği
Kuruluşundan 1453 yılına kadar Osmanlı Devleti'nin siyasi tarihi: Osmanlı ailesi, Kayılar ve Ertuğrul Bey, Osman Bey ve Osmanlı Beyliği'nin kurulması. Osmanlı – Bizans ilişkileri, Türklerin Rumeli'ye geçişi. Yıldırım Beyazıt dönemi. Yıldırım Beyazıt ve Timur ilişkileri. Fetret Devri, II. Murat devri siyasi olayları.
Dersin Amacı
Osmanlı Devleti'nin kuruluşundan, İstanbul'un Fethine kadar olan dönemde meydana gelen siyasi, sosyal ve ekonomik olayları; bu dönemde Anadolu'nun durumunu; Osmanlı Beyliğinin hangi şartlar altında ortaya çıkıp geliştiğini; Osmanlı Beyliği'nin kuruluşu ve büyümesi ile ilgili bilim dünyasındaki tartışmaları öğrencilere kavratmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Tarih alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bu bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanabilme, çözümleyebilme ve uygulayabilme. 5
P4 Millî ve manevi kültür değerleri hakkında gerekli bilgiyi kazanabilme ve alanla ilgili bilgilerini başkalarına aktarabilme. 4
P5 İslam, Selçuklu, Osmanlı tarihi ve kaynakları hakkında gerekli donanıma sahip olma ve bunların özellikleri ile zamana bağlı değişim süreçlerini açıklayabilme, karşılaştırabilme ve gösterebilme. 5
P6 Tarih metodolojisi bilgisiyle, eleştirel düşünme, yorumlama ve değerlendirebilme becerilerine sahip olma ve alanla ilgili çalışmaları ferdî veya ekip hâlinde yürütebilme. 3
P7 Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve iktisadi olayları tanımlayabilme, analiz edebilme ve mukayeseli çalışmalar üretebilme. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tarih alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. P.1.1 1
Ö2 Tarih alanındaki bilgilerini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında ifade edebilme. P.1.2 1
Ö3 Tarih alanındaki bilgilerini çalışmalarına uygulayabilme. P.1.3 1,3
Ö4 Bilgiyi derinlemesine inceleme ve farklı bağlamlarda analiz edebilme. P.1.4 1,3
Ö5 Millî ve manevi kültür değerlerine ilişkin temel bilgiye sahip olma. P.4.1 1
Ö6 Millî ve manevi kültür değerlerini içselleştirebilme. P.4.2 1
Ö7 Millî ve manevi kültür değerlerini etkili bir şekilde başkalarına aktarabilme ve paylaşabilme. P.4.3 1
Ö8 İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihi ile ilgili bilgileri tanıyabilme. P.5.1 1
Ö9 İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihi hakkındaki bilgileri açıklayabilme. P.5.2 1
Ö10 İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihlerinin özelliklerini karşılaştırarak aktarabilme. P.5.3 1
Ö11 Tarihî dönemler ile farklı zaman dilimlerindeki milletler veya kültürleri arasında bağ kurabilme. P.5.4 1
Ö12 Tarihî dönemlerin özelliklerini ve zamana bağlı değişim süreçlerini tahlil edebilme ve gösterebilme. P.5.5 1
Ö13 Tarih metodolojisi ve çalışma prensipleri hakkında temel bilgiye sahip olma. P.6.1 1
Ö14 Eleştirel düşünme ve yorumlama becerilerini geliştirebilme ve bu bağlamda tarihsel konuları ifade edebilme. P.6.2 1
Ö15 Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin temel bilgilere sahip olma. P.7.1 1
Ö16 Tarihî olayları ve bu olayların sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik yönlerini açıklayabilme. P.7.2 1
Ö17 Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin çalışmalar hazırlayabilme. P.7.3 1,3
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 XIII. yy. da Anadolu'ya Genel Bir Bakış ve Ertuğrul Gazi
2 Osmanlı Devleti'nin Kuruluş Devri Kaynakları ve Osmanlı'nın Kuruluş Süreci
3 Osmanlılarda Gaza-Cihat, Fetih ve İskân Politikası
4 Osman Gazi ve Beylik
5 Orhan Bey Dönemi
6 Orhan Bey Dönemi
7 Osmanlı – Bizans İlişkileri
8 I. Murat Dönemi
9 Yıldırım Bayezîd Dönemi
10 Yıldırım Bayezîd ve Timur
11 Fetret Devri
12 Osmanlıların Yeniden Toparlanması I. Mehmed Dönemi (1412-1420)
13 II. Murat Dönemi
14 II. Mehmed Dönemine Giriş ve Genel Değerlendirme
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Osmanlı Devleti'nin Kuruluşu, Fuad KÖPRÜLÜ, Ankara 1988.
Osmanlı Tarihi, İsmail Hakkı UZUNÇARŞILI, I, TTK, Ankara 2015.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 5 10
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 16 16
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P4 P5 P6 P7
Ö1 Tarih alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 5 2 3 2 3
Ö2 Tarih alanındaki bilgilerini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında ifade edebilme. 5 2 3 2 3
Ö3 Tarih alanındaki bilgilerini çalışmalarına uygulayabilme. 5 2 3 2 3
Ö4 Bilgiyi derinlemesine inceleme ve farklı bağlamlarda analiz edebilme. 5 2 3 2 3
Ö5 Millî ve manevi kültür değerlerine ilişkin temel bilgiye sahip olma. 1 5 1 1 1
Ö6 Millî ve manevi kültür değerlerini içselleştirebilme. 1 5 1 1 1
Ö7 Millî ve manevi kültür değerlerini etkili bir şekilde başkalarına aktarabilme ve paylaşabilme. 1 5 1 1 1
Ö8 İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihi ile ilgili bilgileri tanıyabilme. 4 3 5 2 2
Ö9 İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihi hakkındaki bilgileri açıklayabilme. 4 3 5 2 2
Ö10 İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihlerinin özelliklerini karşılaştırarak aktarabilme. 4 3 5 2 2
Ö11 Tarihî dönemler ile farklı zaman dilimlerindeki milletler veya kültürleri arasında bağ kurabilme. 4 3 5 2 2
Ö12 Tarihî dönemlerin özelliklerini ve zamana bağlı değişim süreçlerini tahlil edebilme ve gösterebilme. 4 3 5 2 2
Ö13 Tarih metodolojisi ve çalışma prensipleri hakkında temel bilgiye sahip olma. 2 1 2 5 4
Ö14 Eleştirel düşünme ve yorumlama becerilerini geliştirebilme ve bu bağlamda tarihsel konuları ifade edebilme. 2 1 2 5 4
Ö15 Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin temel bilgilere sahip olma. 2 1 2 4 5
Ö16 Tarihî olayları ve bu olayların sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik yönlerini açıklayabilme. 2 1 2 4 5
Ö17 Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin çalışmalar hazırlayabilme. 2 1 2 4 5