Tarih
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03331002 | Hindistan ve Uzak Doğu Tarihi | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Hindistan bölgesinde İlk Çağlardan itibaren kurulan devletler. Orta Çağ'da Türk İslam devletleri. XX. yüzyılda Hindistan, Pakistan ve Bangladeş devletleri. Uzakdoğu'da Japonya ve Kore devletleri.
Dersin Amacı
Hindistan Türk tarihini tarihsel süreç içerisinde ele almak ve İslam Öncesi Türk Tarihinden başlayarak Osmanlı ve Cumhuriyet dönemlerinde özellikle Çin ve Japonya gibi Uzakdoğu devletlerinin tarihimiz açısından önemini kavratabilmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Hindistan Coğrafyası |
2 | Hindistan'da İslam Öncesi Sosyal ve Siyasi Durum |
3 | Hindistan'da Kuşanlar Dönemi |
4 | Hindistan'da Akhunlar Dönemi |
5 | Gazneliler ve Hindistan Seferleri - Sebük Tegin Dönemi |
6 | Sultan Mahmud Dönemi |
7 | Delhi`de İlk Türk Sultanlığı(Aybeg) |
8 | Delhi`de Kıpçak Hakimiyeti ve Timur Hakimiyeti |
9 | Babür Türk İmparatorluğu |
10 | Çin'in Eski Çağlardan 19.yy'a Uzanan Tarihi Süreci |
11 | Japonya'nın Oluşumu, 19.yy'da Dışa Açılma Sürecine Kadar Japonya |
12 | Japonya'da Çağdaşlaşma-İmparator Meici Reformları, Japon Modernleşmesi Kavramı ve Osmanlı Devleti ile Karşılaştırılması |
13 | Kore Tarihi |
14 | Türkiye Cumhuriyeti ile Çin ve Japonya Arasında İlişkiler |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Çin Tarihi, John KEAY, İnkılap Kitabevi, İstanbul 2011. |
Japonya Tarihi, Milton W. MEYER, İnkılap Yayınevi, İstanbul 2014. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |