Tarih
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03331002 | Hindistan ve Uzak Doğu Tarihi | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ | C-229 | [email protected] | 7647 |
Dersin İçeriği
Hindistan bölgesinde İlk Çağlardan itibaren kurulan devletler. Orta Çağ'da Türk İslam devletleri. XX. yüzyılda Hindistan, Pakistan ve Bangladeş devletleri. Uzakdoğu'da Japonya ve Kore devletleri.
Dersin Amacı
Hindistan Türk tarihini tarihsel süreç içerisinde ele almak ve İslam Öncesi Türk Tarihinden başlayarak Osmanlı ve Cumhuriyet dönemlerinde özellikle Çin ve Japonya gibi Uzakdoğu devletlerinin tarihimiz açısından önemini kavratabilmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P10 | Avrupa başta olmak üzere dünyanın değişik yerlerinde yaşayan farklı milletlerin tarihleri hakkında genel bilgiye sahip olma. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Avrupa ve dünyanın farklı bölgelerindeki milletlerin genel tarihleriyle ilgili temel unsurları tanımlayabilme. | P.10.1 | 1 |
| Ö2 | Farklı milletlerin tarihleri hakkındaki temel bilgileri açıklayabilme. | P.10.2 | 1 |
| Ö3 | Farklı milletlerin tarihleri arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları sentezleyebilme ve geniş bir perspektif sunabilme. | P.10.5 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Hindistan Coğrafyası |
| 2 | Hindistan'da İslam Öncesi Sosyal ve Siyasi Durum |
| 3 | Hindistan'da Kuşanlar Dönemi |
| 4 | Hindistan'da Akhunlar Dönemi |
| 5 | Gazneliler ve Hindistan Seferleri - Sebük Tegin Dönemi |
| 6 | Sultan Mahmud Dönemi |
| 7 | Delhi`de İlk Türk Sultanlığı(Aybeg) |
| 8 | Delhi`de Kıpçak Hakimiyeti ve Timur Hakimiyeti |
| 9 | Babür Türk İmparatorluğu |
| 10 | Çin'in Eski Çağlardan 19.yy'a Uzanan Tarihi Süreci |
| 11 | Japonya'nın Oluşumu, 19.yy'da Dışa Açılma Sürecine Kadar Japonya |
| 12 | Japonya'da Çağdaşlaşma-İmparator Meici Reformları, Japon Modernleşmesi Kavramı ve Osmanlı Devleti ile Karşılaştırılması |
| 13 | Kore Tarihi |
| 14 | Türkiye Cumhuriyeti ile Çin ve Japonya Arasında İlişkiler |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Çin Tarihi, John KEAY, İnkılap Kitabevi, İstanbul 2011. |
| Japonya Tarihi, Milton W. MEYER, İnkılap Yayınevi, İstanbul 2014. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 3 | 10 | 30 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P10 |
|---|---|---|
| Ö1 | Avrupa ve dünyanın farklı bölgelerindeki milletlerin genel tarihleriyle ilgili temel unsurları tanımlayabilme. | 5 |
| Ö2 | Farklı milletlerin tarihleri hakkındaki temel bilgileri açıklayabilme. | 5 |
| Ö3 | Farklı milletlerin tarihleri arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları sentezleyebilme ve geniş bir perspektif sunabilme. | 5 |
