İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03331002 Hindistan ve Uzak Doğu Tarihi 2 Güz 3 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ C-229 [email protected] 7647
Dersin İçeriği
Hindistan bölgesinde İlk Çağlardan itibaren kurulan devletler. Orta Çağ'da Türk İslam devletleri. XX. yüzyılda Hindistan, Pakistan ve Bangladeş devletleri. Uzakdoğu'da Japonya ve Kore devletleri.
Dersin Amacı
Hindistan Türk tarihini tarihsel süreç içerisinde ele almak ve İslam Öncesi Türk Tarihinden başlayarak Osmanlı ve Cumhuriyet dönemlerinde özellikle Çin ve Japonya gibi Uzakdoğu devletlerinin tarihimiz açısından önemini kavratabilmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P10 Avrupa başta olmak üzere dünyanın değişik yerlerinde yaşayan farklı milletlerin tarihleri hakkında genel bilgiye sahip olma. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Avrupa ve dünyanın farklı bölgelerindeki milletlerin genel tarihleriyle ilgili temel unsurları tanımlayabilme. P.10.1 1
Ö2 Farklı milletlerin tarihleri hakkındaki temel bilgileri açıklayabilme. P.10.2 1
Ö3 Farklı milletlerin tarihleri arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları sentezleyebilme ve geniş bir perspektif sunabilme. P.10.5 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Hindistan Coğrafyası
2 Hindistan'da İslam Öncesi Sosyal ve Siyasi Durum
3 Hindistan'da Kuşanlar Dönemi
4 Hindistan'da Akhunlar Dönemi
5 Gazneliler ve Hindistan Seferleri - Sebük Tegin Dönemi
6 Sultan Mahmud Dönemi
7 Delhi`de İlk Türk Sultanlığı(Aybeg)
8 Delhi`de Kıpçak Hakimiyeti ve Timur Hakimiyeti
9 Babür Türk İmparatorluğu
10 Çin'in Eski Çağlardan 19.yy'a Uzanan Tarihi Süreci
11 Japonya'nın Oluşumu, 19.yy'da Dışa Açılma Sürecine Kadar Japonya
12 Japonya'da Çağdaşlaşma-İmparator Meici Reformları, Japon Modernleşmesi Kavramı ve Osmanlı Devleti ile Karşılaştırılması
13 Kore Tarihi
14 Türkiye Cumhuriyeti ile Çin ve Japonya Arasında İlişkiler
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Çin Tarihi, John KEAY, İnkılap Kitabevi, İstanbul 2011.
Japonya Tarihi, Milton W. MEYER, İnkılap Yayınevi, İstanbul 2014.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 14 14
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 3 10 30
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 3 10 30
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P10
Ö1 Avrupa ve dünyanın farklı bölgelerindeki milletlerin genel tarihleriyle ilgili temel unsurları tanımlayabilme. 5
Ö2 Farklı milletlerin tarihleri hakkındaki temel bilgileri açıklayabilme. 5
Ö3 Farklı milletlerin tarihleri arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları sentezleyebilme ve geniş bir perspektif sunabilme. 5