İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03331001 Rusya ve Kafkasya Tarihi 2 Güz 3 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Ders kaynak kitap ve makalelerden yararlanılarak interaktif bir şekilde gerçekleştirilmekte. öğrenci odaklı bir eğitim metodolojisi benimsenmektedir.
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Ön koşul yoktur.
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Şerife ÖZKAN NESİMİOĞLU
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Şerife ÖZKAN NESİMİOĞLU C-206 [email protected] 7582
Dersin İçeriği
Orta Çağ Rusya tarihi ana hatlarıyla verildikten sonra Yeni Çağ'dan itibaren Rusya'da meydana gelen gelişmeler, Deli Petro'nun açık denizlere inme siyaseti, Kafkaslara inme politikası.
Dersin Amacı
Dersin temel amacı öğrencilere Rusya Tarihindeki temel olayları anlatmak ve siyasi, sosyal ve kültürel tarihini anlamalarını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Tarih alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bu bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanabilme, çözümleyebilme ve uygulayabilme. 3
P3 Tarihî olayları ve sosyal gelişmeleri araştırabilme, tartışabilme ve farklı disiplinlerle bağlantı kurarak analiz edebilme. 3
P7 Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve iktisadi olayları tanımlayabilme, analiz edebilme ve mukayeseli çalışmalar üretebilme. 3
P10 Avrupa başta olmak üzere dünyanın değişik yerlerinde yaşayan farklı milletlerin tarihleri hakkında genel bilgiye sahip olma. 4
P14 Türk dünyası ile Türkiye'nin çevresindeki toplulukların kökenlerini tanımlayabilme ve bunların temel sorunlarını yorumlayabilme, rapor oluşturabilme ve çağdaş yöntemlerle çözüm üretebilme. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tarih alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. P.1.1 1
Ö2 Bilgiyi derinlemesine inceleme ve farklı bağlamlarda analiz edebilme. P.1.4 1
Ö3 Tarihî metinleri okuyabilme ve içeriğini açıklayabilme. P.2.2 1
Ö4 Tarihî olaylar ve sosyal gelişmeler hakkındaki temel bilgilere erişebilme. P.3.1 1
Ö5 Tarihî olayları ve sosyal gelişmeleri süreçleri bağlamında araştırabilme ve özümseyebilme. P.3.2 1
Ö6 Tarihle ilgili olayları tartışabilme ve konuyla ilgili çalışma hazırlayabilme. P.3.3 1
Ö7 Olayları derinlemesine inceleyerek farklı bakış açılarıyla ilişki kurabilme. P.3.4 1
Ö8 Farklı milletlerin değerleriyle benzerlik ve farklılıklarını ortaya koyabilme. P.4.4 1
Ö9 Tarihî dönemler ile farklı zaman dilimlerindeki milletler veya kültürleri arasında bağ kurabilme. P.5.4 1
Ö10 Tarihî dönemlerin özelliklerini ve zamana bağlı değişim süreçlerini tahlil edebilme ve gösterebilme. P.5.5 1
Ö11 Tarihî dönemlerin ve kaynakların toplumsal, kültürel ve tarihsel etkilerine eleştiriler getirebilme. P.5.6 1
Ö12 Avrupa ve dünyanın farklı bölgelerindeki milletlerin genel tarihleriyle ilgili temel unsurları tanımlayabilme. P.10.1 1
Ö13 Farklı milletlerin tarihleri hakkındaki temel bilgileri açıklayabilme. P.10.2 1
Ö14 Farklı milletlerin tarihlerini genel hatlarıyla ifade edebilme. P.10.3 1
Ö15 Farklı milletlerin tarihlerini detaylı bir şekilde inceleyebilme ve kapsamlı bir anlayış geliştirebilme. P.10.4 1
Ö16 Farklı milletlerin tarihleri arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları sentezleyebilme ve geniş bir perspektif sunabilme. P.10.5 1
Ö17 Farklı milletlerin tarihlerinin toplumsal, kültürel ve tarihsel etkilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme. P.10.6 1
Ö18 Türk dünyası ve Türkiye'nin çevresindeki toplulukların sorunları hakkında rapor oluşturabilme. P.14.3 1
Ö19 Farklı kaynaklardan elde edilen bilgileri bir araya getirerek yapılan araştırmaların evrensel etkileri ve hukuki sonuçlarını sentezleyebilme. P.16.5 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Slavlar ve Rus Milletinin Ortaya Çıkışı ve Rus Coğrafyası
2 Knezlikler dönemi ve Kiev Knezliği
3 Rusların Kuman-Kıpçak, Peçenek, Hazar Türkleri ile mücadeleleri ve Hıristiyanlaşması
4 Moğol-Türk İstilası ve Rusya
5 Altınordu Devleti ve Rusya
6 Korkunç İvan Devri ve Rusya`nın Türk İllerine Doğru Genişlemesi
7 Romanovlar ve Rus İmparatorluğunun İlk Evresi
8 I. Petro ve Rusya`nın İmparatorluk Seviyesine Çıkışı - II. Katerina ve Dönemi
9 Osmanlı-Rus Savaşları
10 1. Aleksander, 2. Nikola, 3. Aleksander, Aleksander Dönemi Gelişmeleri, Reformlar ve Tepkiler
11 Kafkasya'nın Coğrafi Sınırları, Siyasi Durumu, Etnik Yapısı, Sosyal Hayatı ve Dini Algısı
12 Ana Hatlarıyla Osmanlı – Kafkasya İlişkileri
13 1905-1917 Devrimleri Zamanında Rusya, Sovyet Rusya'nın Kuruluşu, Osmanlı ile İlişkiler
14 2. Dünya Savaşına Kadar Sovyet Rusya, Soğuk Savaştan Çözülmeye Sovyet Rusya
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Rusya Tarihi Başlangıçtan Günümüze, Nicholas V. RİASANOVSKY – Mark D. STEİNBERG, İnkılap Kitabevi, İstanbul 2011.
Ortaçağdan Sovyet Devrimine Rusya, Kezban Acar, İletişim Yayınları, İstanbul, 2017
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 4 56
Ara Sınav 1 16 16
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 3 10 30
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P4 P5 P10 P14 P16
Ö1 Tarih alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3 - - - - - - -
Ö2 Bilgiyi derinlemesine inceleme ve farklı bağlamlarda analiz edebilme. 4 - - - - - - -
Ö3 Tarihî metinleri okuyabilme ve içeriğini açıklayabilme. - - - - - - - -
Ö4 Tarihî olaylar ve sosyal gelişmeler hakkındaki temel bilgilere erişebilme. - - - - - - - -
Ö5 Tarihî olayları ve sosyal gelişmeleri süreçleri bağlamında araştırabilme ve özümseyebilme. - - - - - - - -
Ö6 Tarihle ilgili olayları tartışabilme ve konuyla ilgili çalışma hazırlayabilme. - - - - - - - -
Ö7 Olayları derinlemesine inceleyerek farklı bakış açılarıyla ilişki kurabilme. - - - - - - - -
Ö8 Farklı milletlerin değerleriyle benzerlik ve farklılıklarını ortaya koyabilme. - - - - - - - -
Ö9 Tarihî dönemler ile farklı zaman dilimlerindeki milletler veya kültürleri arasında bağ kurabilme. - - - - - - - -
Ö10 Tarihî dönemlerin özelliklerini ve zamana bağlı değişim süreçlerini tahlil edebilme ve gösterebilme. - - - - - - - -
Ö11 Tarihî dönemlerin ve kaynakların toplumsal, kültürel ve tarihsel etkilerine eleştiriler getirebilme. - - - - - - - -
Ö12 Avrupa ve dünyanın farklı bölgelerindeki milletlerin genel tarihleriyle ilgili temel unsurları tanımlayabilme. - - - - - - - -
Ö13 Farklı milletlerin tarihleri hakkındaki temel bilgileri açıklayabilme. - - - - - - - -
Ö14 Farklı milletlerin tarihlerini genel hatlarıyla ifade edebilme. - - - - - - - -
Ö15 Farklı milletlerin tarihlerini detaylı bir şekilde inceleyebilme ve kapsamlı bir anlayış geliştirebilme. - - - - - - - -
Ö16 Farklı milletlerin tarihleri arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları sentezleyebilme ve geniş bir perspektif sunabilme. - - - - - - - -
Ö17 Farklı milletlerin tarihlerinin toplumsal, kültürel ve tarihsel etkilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme. - - - - - - - -
Ö18 Türk dünyası ve Türkiye'nin çevresindeki toplulukların sorunları hakkında rapor oluşturabilme. - - - - - - 5 -
Ö19 Farklı kaynaklardan elde edilen bilgileri bir araya getirerek yapılan araştırmaların evrensel etkileri ve hukuki sonuçlarını sentezleyebilme. - - - - - - - 3