Tarih
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03331001 | Rusya ve Kafkasya Tarihi | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Şerife ÖZKAN NESİMİOĞLU |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Şerife ÖZKAN NESİMİOĞLU | C-206 | [email protected] | 7582 |
Dersin İçeriği
Orta Çağ Rusya tarihi ana hatlarıyla verildikten sonra Yeni Çağ'dan itibaren Rusya'da meydana gelen gelişmeler, Deli Petro'nun açık denizlere inme siyaseti, Kafkaslara inme politikası.
Dersin Amacı
Dersin temel amacı öğrencilere Rusya Tarihindeki temel olayları anlatmak ve siyasi, sosyal ve kültürel tarihini anlamalarını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Slavlar ve Rus Milletinin Ortaya Çıkışı ve Rus Coğrafyası |
2 | Knezlikler dönemi ve Kiev Knezliği |
3 | Rusların Kuman-Kıpçak, Peçenek, Hazar Türkleri ile mücadeleleri ve Hıristiyanlaşması |
4 | Moğol-Türk İstilası ve Rusya |
5 | Altınordu Devleti ve Rusya |
6 | Korkunç İvan Devri ve Rusya`nın Türk İllerine Doğru Genişlemesi |
7 | Romanovlar ve Rus İmparatorluğunun İlk Evresi |
8 | I. Petro ve Rusya`nın İmparatorluk Seviyesine Çıkışı - II. Katerina ve Dönemi |
9 | Osmanlı-Rus Savaşları |
10 | 1. Aleksander, 2. Nikola, 3. Aleksander, Aleksander Dönemi Gelişmeleri, Reformlar ve Tepkiler |
11 | Kafkasya'nın Coğrafi Sınırları, Siyasi Durumu, Etnik Yapısı, Sosyal Hayatı ve Dini Algısı |
12 | Ana Hatlarıyla Osmanlı – Kafkasya İlişkileri |
13 | 1905-1917 Devrimleri Zamanında Rusya, Sovyet Rusya'nın Kuruluşu, Osmanlı ile İlişkiler |
14 | 2. Dünya Savaşına Kadar Sovyet Rusya, Soğuk Savaştan Çözülmeye Sovyet Rusya |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Rusya Tarihi Başlangıçtan Günümüze, Nicholas V. RİASANOVSKY – Mark D. STEİNBERG, İnkılap Kitabevi, İstanbul 2011. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |