Tarih
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03330009 | Müslüman Türk Devletleri Tarihi | 2 | Güz | 3 | 3+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Yoktur |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Ali DADAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Ali DADAN | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Türkler'in İslamiyet'i kabulleri ve bunda rol oynayan faktörler. Başta İdil Bulgarları, Karahanlı, Gazneli ve Harezmşahlar devletleri olmak üzeri ilk Müslüman Türk devletlerinin siyasi, sosyo-kültürel ve ekonomik yapıları.
Dersin Amacı
Türklerin İslamiyet'i benimsemelerini sağlayan faktörleri inceleyerek Müslüman Türk Devletlerinin tarihleri ve medeniyetleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Tarih alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bu bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanabilme, çözümleyebilme ve uygulayabilme. | 4 |
| P5 | İslam, Selçuklu, Osmanlı tarihi ve kaynakları hakkında gerekli donanıma sahip olma ve bunların özellikleri ile zamana bağlı değişim süreçlerini açıklayabilme, karşılaştırabilme ve gösterebilme. | 5 |
| P9 | Tarihî kaynakları inceleyebilecek düzeyde dilleri kullanabilme. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Tarih alanında edindiği bilgilerle toplumsal olayları çözümleme yaparak yorumlayabilme. | P.1.6 | 1 |
| Ö2 | İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihi ile ilgili bilgileri tanıyabilme. | P.5.1 | 1 |
| Ö3 | İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihi hakkındaki bilgileri açıklayabilme. | P.5.2 | 1 |
| Ö4 | İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihlerinin özelliklerini karşılaştırarak aktarabilme. | P.5.3 | 1 |
| Ö5 | Tarihî dönemlerin ve kaynakların toplumsal, kültürel ve tarihsel etkilerine eleştiriler getirebilme. | P.5.6 | 1 |
| Ö6 | Tarihî kaynakları incelemek için gerekli olan dillerde temel bilgiye sahip olma. | P.9.1 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Türklerin İslamiyet'i Kabulü |
| 2 | Tuluniler ve İhşidiler |
| 3 | İtil (Volga) Bulgar Devleti |
| 4 | Karahanlılar |
| 5 | Karahanlılar |
| 6 | Gazneliler |
| 7 | Gazneliler |
| 8 | Harezmşahlar |
| 9 | Harezmşahlar |
| 10 | Atabeylikler |
| 11 | Anadolu'da Kurulan İlk Türk Devletleri |
| 12 | Anadolu'da Kurulan İlk Türk Devletleri |
| 13 | Hindistan'daki Türk Devletleri |
| 14 | Müslüman Türk Devletlerinin Ortak Sosyal, Ekonomik, Siyasi ve Kültürel Özellikleri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | İlk Türk İslam Devletleri Tarihi, Nesimi YAZICI, Türkiye Diyanet Vakfı Yay., İkinci Baskı, Ankara 2002. |
| Müslüman Türk Devletleri Tarihi, Erdoğan MERÇİL, Bilge Kültür Sanat, 2015. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 6 | 6 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 35 | 35 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P5 | P9 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Tarih alanında edindiği bilgilerle toplumsal olayları çözümleme yaparak yorumlayabilme. | 4 | - | - |
| Ö2 | İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihi ile ilgili bilgileri tanıyabilme. | - | 5 | - |
| Ö3 | İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihi hakkındaki bilgileri açıklayabilme. | - | 5 | - |
| Ö4 | İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihlerinin özelliklerini karşılaştırarak aktarabilme. | - | 5 | - |
| Ö5 | Tarihî dönemlerin ve kaynakların toplumsal, kültürel ve tarihsel etkilerine eleştiriler getirebilme. | - | 5 | - |
| Ö6 | Tarihî kaynakları incelemek için gerekli olan dillerde temel bilgiye sahip olma. | - | - | 4 |
