Tarih
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03320037 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 2 | 2 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Ömer AKDAĞ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Ömer AKDAĞ | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Siyasi alanda yapılan inkılaplar, siyasi partiler ve çok partili hayata geçiş denemeleri, hukuk alanında yapılan devrimler, toplumsal yaşayışın düzenlenmesi, ekonomik alanda yapılan inkılaplar, 1923-1938 döneminde Türk dış politikası, Atatürk sonrası Türk dış politikası, Türk İnkılabının İlkeleri- Cumhuriyetçilik, Halkçılık, Laiklik, İnkılapçılık, Devletçilik, Milliyetçilik ve Bütünleyici ilkeler.
Dersin Amacı
Öğrencilerin Cumhuriyetin kuruluş dönemini ve Atatürk ilke ve inkılaplarını kavramalarını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P14 | Türk dünyası ile Türkiye'nin çevresindeki toplulukların kökenlerini tanımlayabilme ve bunların temel sorunlarını yorumlayabilme, rapor oluşturabilme ve çağdaş yöntemlerle çözüm üretebilme. | 3 |
P15 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin kuruluş sürecini açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu saptayabilme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Tarih alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Türk dünyası ve Türkiye'nin çevresindeki toplulukların kökenleriyle ilgili temel bilgilere sahip olma. | P.14.1 | 1 |
Ö3 | Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini ifade edebilme. | P.15.1 | 1 |
Ö4 | Türkiye'nin kuruluş sürecini açıklayabilme. | P.15.2 | 1 |
Ö5 | Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. | P.15.3 | 1 |
Ö6 | Türkiye'nin dünya tarihi içerisindeki konumunu tahlil edebilme. | P.15.4 | 1 |
Ö7 | Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. | P.15.5 | 1 |
Ö8 | Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihsel ve toplumsal etkilerini özetleyebilme. | P.15.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Cumhuriyet Dönemi Siyasi Alanda Yapılan İnkılaplar, Siyasi Partiler ve Çok Partili Siyasi Hayata Geçiş Denemeleri (I) |
2 | Cumhuriyet Dönemi Siyasi Alanda Yapılan İnkılaplar, Siyasi Partiler ve Çok Partili Siyasi Hayata Geçiş Denemeleri (II) |
3 | Hukuk Alanında Yapılan İnkılaplar, Toplumsal Yaşayışın Düzenlenmesi |
4 | Ekonomik Alanda Yapılan İnkılaplar |
5 | Eğitim Alanında Yapılan İnkılaplar |
6 | Uluslaşma Projesi Olarak Dil, Tarih ve Kültür |
7 | Atatürk İlke ve İnkılaplarının Tarihî ve Fikrî Temelleri |
8 | Atatürk İlkeleri (I) |
9 | Atatürk İlkeleri (II) |
10 | 1923-1938 Döneminde Türk Dış Politikası, Atatürk Sonrası Türk Dış Politikası |
11 | Milli Şef Dönemi Türk İç ve Dış Politikası |
12 | Demokrat Parti Dönemi ve 27 Mayıs Olayı |
13 | 1960-1980 Arası Türk İç ve Dış Siyasetinde Yaşanan Gelişmeler |
14 | 12 Eylül`den Günümüze Türkiye |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Ömer AKDAĞ, Türk İnkılap Tarihi, Literatürk Yayınları, Konya 2016; M. Kemal Atatürk, Nutuk. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 60 | ||
Toplam Yük / 30 | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P14 | P15 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Tarih alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | - | - | - |
Ö2 | Türk dünyası ve Türkiye'nin çevresindeki toplulukların kökenleriyle ilgili temel bilgilere sahip olma. | 2 | 2 | - |
Ö3 | Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini ifade edebilme. | 5 | 5 | 5 |
Ö4 | Türkiye'nin kuruluş sürecini açıklayabilme. | 5 | 5 | 5 |
Ö5 | Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. | 4 | 4 | 4 |
Ö6 | Türkiye'nin dünya tarihi içerisindeki konumunu tahlil edebilme. | 2 | 2 | 2 |
Ö7 | Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. | 1 | 1 | 1 |
Ö8 | Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihsel ve toplumsal etkilerini özetleyebilme. | 2 | 2 | 2 |