İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03320037 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II 1 Bahar 2 2+0+0 2 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Ömer AKDAĞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Ömer AKDAĞ - [email protected]
Dersin İçeriği
Siyasi alanda yapılan inkılaplar, siyasi partiler ve çok partili hayata geçiş denemeleri, hukuk alanında yapılan devrimler, toplumsal yaşayışın düzenlenmesi, ekonomik alanda yapılan inkılaplar, 1923-1938 döneminde Türk dış politikası, Atatürk sonrası Türk dış politikası, Türk İnkılabının İlkeleri- Cumhuriyetçilik, Halkçılık, Laiklik, İnkılapçılık, Devletçilik, Milliyetçilik ve Bütünleyici ilkeler.
Dersin Amacı
Öğrencilerin Cumhuriyetin kuruluş dönemini ve Atatürk ilke ve inkılaplarını kavramalarını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P14 Türk dünyası ile Türkiye'nin çevresindeki toplulukların kökenlerini tanımlayabilme ve bunların temel sorunlarını yorumlayabilme, rapor oluşturabilme ve çağdaş yöntemlerle çözüm üretebilme. 3
P15 Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin kuruluş sürecini açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu saptayabilme. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tarih alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. P.1.1 1
Ö2 Türk dünyası ve Türkiye'nin çevresindeki toplulukların kökenleriyle ilgili temel bilgilere sahip olma. P.14.1 1
Ö3 Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini ifade edebilme. P.15.1 1
Ö4 Türkiye'nin kuruluş sürecini açıklayabilme. P.15.2 1
Ö5 Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. P.15.3 1
Ö6 Türkiye'nin dünya tarihi içerisindeki konumunu tahlil edebilme. P.15.4 1
Ö7 Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. P.15.5 1
Ö8 Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihsel ve toplumsal etkilerini özetleyebilme. P.15.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Cumhuriyet Dönemi Siyasi Alanda Yapılan İnkılaplar, Siyasi Partiler ve Çok Partili Siyasi Hayata Geçiş Denemeleri (I)
2 Cumhuriyet Dönemi Siyasi Alanda Yapılan İnkılaplar, Siyasi Partiler ve Çok Partili Siyasi Hayata Geçiş Denemeleri (II)
3 Hukuk Alanında Yapılan İnkılaplar, Toplumsal Yaşayışın Düzenlenmesi
4 Ekonomik Alanda Yapılan İnkılaplar
5 Eğitim Alanında Yapılan İnkılaplar
6 Uluslaşma Projesi Olarak Dil, Tarih ve Kültür
7 Atatürk İlke ve İnkılaplarının Tarihî ve Fikrî Temelleri
8 Atatürk İlkeleri (I)
9 Atatürk İlkeleri (II)
10 1923-1938 Döneminde Türk Dış Politikası, Atatürk Sonrası Türk Dış Politikası
11 Milli Şef Dönemi Türk İç ve Dış Politikası
12 Demokrat Parti Dönemi ve 27 Mayıs Olayı
13 1960-1980 Arası Türk İç ve Dış Siyasetinde Yaşanan Gelişmeler
14 12 Eylül`den Günümüze Türkiye
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Ömer AKDAĞ, Türk İnkılap Tarihi, Literatürk Yayınları, Konya 2016; M. Kemal Atatürk, Nutuk.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 60
Toplam Yük / 30 2
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P14 P15
Ö1 Tarih alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. - - -
Ö2 Türk dünyası ve Türkiye'nin çevresindeki toplulukların kökenleriyle ilgili temel bilgilere sahip olma. 2 2 -
Ö3 Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini ifade edebilme. 5 5 5
Ö4 Türkiye'nin kuruluş sürecini açıklayabilme. 5 5 5
Ö5 Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. 4 4 4
Ö6 Türkiye'nin dünya tarihi içerisindeki konumunu tahlil edebilme. 2 2 2
Ö7 Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. 1 1 1
Ö8 Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihsel ve toplumsal etkilerini özetleyebilme. 2 2 2