İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03320006 İlk Çağ Medeniyetleri 1 Bahar 2 3+0+0 6 6
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Fatih Mehmet BERK
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
İlk Çağ'da Doğu Akdeniz uygarlığının önemli merkezleri olan Mezopotamya, İran, Mısır, Yunan/Helen, Roma ve Anadolu'da kurulan uygarlıklar; diğer antik uygarlıklar; İlk Çağ uygarlıklarının insanlığın gelişimine etkileri.
Dersin Amacı
İlk Çağ'da Yunan, Ege, Mezopotamya, Roma, Anadolu, Mısır, İran ve diğer antik uygarlıkların iktisadi, sosyal ve kültürel tarihlerini öğretmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Tarih alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bu bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanabilme, çözümleyebilme ve uygulayabilme. 5
P7 Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve iktisadi olayları tanımlayabilme, analiz edebilme ve mukayeseli çalışmalar üretebilme. 4
P13 Tarihî mirası ve dokuyu koruma bilincine sahip olma ve bu bilincin çevreye yayılmasını sağlayabilme. 2
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tarih alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. P.1.1 1
Ö2 Tarih alanındaki bilgilerini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında ifade edebilme. P.1.2 1
Ö3 Tarih alanındaki bilgilerini çalışmalarına uygulayabilme. P.1.3 1
Ö4 Bilgiyi derinlemesine inceleme ve farklı bağlamlarda analiz edebilme. P.1.4 1
Ö5 Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin temel bilgilere sahip olma. P.7.1 1
Ö6 Tarihî olayları ve bu olayların sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik yönlerini açıklayabilme. P.7.2 1
Ö7 Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin çalışmalar hazırlayabilme. P.7.3 1,3
Ö8 Tarihî olayları farklı açılardan bağlantı kurarak analiz edebilme. P.7.4 1
Ö9 Farklı dönemlerden veya coğrafyalardan gelen verileri birleştirerek mukayeseli çalışmalar üretebilme. P.7.5 1
Ö10 Tarihî mirasın ve dokunun korunma bilincini tanımlayabilme. P.13.1 1
Ö11 Tarihî mirasın ve kültürel dokunun korunmasının önemini özümseyebilme. P.13.2 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Mezopotamya Coğrafyası ve Medeniyetlerin Oluşumundaki Rolü
2 Sümer Medeniyeti ve Akadlar
3 Babiller ve Asurlar
4 Mezopotamya Uygarlıklarında Hukuk, Eğitim - Öğretim, Yazının İcadı, Din ve Mimarlık
5 Anadolu'nun Coğrafi Konumu ve Tarih Öncesi Devirde Anadolu
6 Asur Ticaret Koloni Çağında Anadolu'da Kültür ve Medeniyet
7 Hitit Kültürü ve Medeniyeti
8 Frig, Urartu ve Lidya Medeniyetleri
9 Anadolu Medeniyeti ve Kültürü: Yazı, Diller, Din, Yönetim, Anıtlar, Aile ve Gündelik Hayat
10 İran Uygarlığı (Medler ve Persler)
11 Suriye-Filistin Uygarlıkları (Fenikeliler ve İbraniler)
12 Mısır Medeniyeti
13 Roma ve Yunan Medeniyetleri
14 İlk Çağ Uygarlıklarının İnsanlığın Gelişimine Etkileri
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Eski Anadolu Tarihi, F. KINAL, Ankara 1998.
Eski Mezopotamya Tarihi, F. KINAL, Ankara 1980.
Urartu Tarihi, A. ÇİLİNGİROĞLU, İzmir 1994.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 4 56
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 3 15 45
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 22 22
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 180
Toplam Yük / 30 6
Dersin AKTS Kredisi: 6
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P7 P13
Ö1 Tarih alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 5 3 3
Ö2 Tarih alanındaki bilgilerini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında ifade edebilme. 5 3 3
Ö3 Tarih alanındaki bilgilerini çalışmalarına uygulayabilme. 5 3 3
Ö4 Bilgiyi derinlemesine inceleme ve farklı bağlamlarda analiz edebilme. 5 3 3
Ö5 Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin temel bilgilere sahip olma. 3 5 2
Ö6 Tarihî olayları ve bu olayların sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik yönlerini açıklayabilme. 3 5 2
Ö7 Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin çalışmalar hazırlayabilme. 3 5 2
Ö8 Tarihî olayları farklı açılardan bağlantı kurarak analiz edebilme. 3 5 2
Ö9 Farklı dönemlerden veya coğrafyalardan gelen verileri birleştirerek mukayeseli çalışmalar üretebilme. 3 5 2
Ö10 Tarihî mirasın ve dokunun korunma bilincini tanımlayabilme. 2 1 5
Ö11 Tarihî mirasın ve kültürel dokunun korunmasının önemini özümseyebilme. 2 1 5