İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03310036 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I 1 Güz 1 2+0+0 2 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Ömer AKDAĞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Ömer AKDAĞ - [email protected]
Dersin İçeriği
Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti'nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Anlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, Mustafa Kemal'in Samsun'a çıkışı ve Anadolu'daki durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin açılışı, TBMM'nin Kuruluşu ve İç isyanlar, Teşkilat-ı Esasiye Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan savaşları ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasında yapılan antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın ve Hilafetin kaldırılması, Cumhuriyetin kurulması.
Dersin Amacı
Atatürk ilke ve inkılap tarihinin arka planında yer alan tarihsel olayları neden ve sonuçları bağlamında ele almak ve böylece Atatürk ilke ve inkılap tarihini anlamak için alt yapı oluşturmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Tarih alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bu bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanabilme, çözümleyebilme ve uygulayabilme. 3
P2 Osmanlı arşiv kaynaklarını en üst düzeyde okuyabilme ve bilimsel çalışmalarda kullanabilme. 1
P3 Tarihî olayları ve sosyal gelişmeleri araştırabilme, tartışabilme ve farklı disiplinlerle bağlantı kurarak analiz edebilme. 2
P4 Millî ve manevi kültür değerleri hakkında gerekli bilgiyi kazanabilme ve alanla ilgili bilgilerini başkalarına aktarabilme. 2
P5 İslam, Selçuklu, Osmanlı tarihi ve kaynakları hakkında gerekli donanıma sahip olma ve bunların özellikleri ile zamana bağlı değişim süreçlerini açıklayabilme, karşılaştırabilme ve gösterebilme. 1
P6 Tarih metodolojisi bilgisiyle, eleştirel düşünme, yorumlama ve değerlendirebilme becerilerine sahip olma ve alanla ilgili çalışmaları ferdî veya ekip hâlinde yürütebilme. 2
P7 Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve iktisadi olayları tanımlayabilme, analiz edebilme ve mukayeseli çalışmalar üretebilme. 2
P8 Tarih alanının gerektirdiği modern bilişim teknolojileri ile iletişim araçlarını etkin bir şekilde kullanabilme ve kendini Türkçe sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme. 2
P9 Tarihî kaynakları inceleyebilecek düzeyde dilleri kullanabilme. 1
P10 Avrupa başta olmak üzere dünyanın değişik yerlerinde yaşayan farklı milletlerin tarihleri hakkında genel bilgiye sahip olma. 3
P11 Meslek ahlakıyla hareket edebilme ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olma. 1
P12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme; alandaki ve aynı zamanda ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilme ve bilgilerini sürekli güncelleyebilme. 2
P13 Tarihî mirası ve dokuyu koruma bilincine sahip olma ve bu bilincin çevreye yayılmasını sağlayabilme. 2
P14 Türk dünyası ile Türkiye'nin çevresindeki toplulukların kökenlerini tanımlayabilme ve bunların temel sorunlarını yorumlayabilme, rapor oluşturabilme ve çağdaş yöntemlerle çözüm üretebilme. 2
P15 Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin kuruluş sürecini açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu saptayabilme. 5
P16 Tarihî olaylar hakkında yapılan araştırmaların evrensel ve toplumsal etkileri ile hukuki sonuçları konusunda farkındalık kazanabilme. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tarih alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. P.1.1 1
Ö2 Tarihî olaylar ve sosyal gelişmeler hakkındaki temel bilgilere erişebilme. P.3.1 1
Ö3 İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihi ile ilgili bilgileri tanıyabilme. P.5.1 1
Ö4 İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihi hakkındaki bilgileri açıklayabilme. P.5.2 1
Ö5 Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin temel bilgilere sahip olma. P.7.1 1
Ö6 Tarihî olayları ve bu olayların sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik yönlerini açıklayabilme. P.7.2 1
Ö7 Tarihî kaynakları incelemek için gerekli olan dillerde temel bilgiye sahip olma. P.9.1 1
Ö8 Avrupa ve dünyanın farklı bölgelerindeki milletlerin genel tarihleriyle ilgili temel unsurları tanımlayabilme. P.10.1 1
Ö9 Farklı milletlerin tarihleri hakkındaki temel bilgileri açıklayabilme. P.10.2 1
Ö10 Farklı milletlerin tarihlerini genel hatlarıyla ifade edebilme. P.10.3 1
Ö11 Türk dünyası ve Türkiye'nin çevresindeki toplulukların kökenleriyle ilgili temel bilgilere sahip olma. P.14.1 1
Ö12 Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini ifade edebilme. P.15.1 1
Ö13 Türkiye'nin kuruluş sürecini açıklayabilme. P.15.2 1
Ö14 Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. P.15.3 1
Ö15 Türkiye'nin dünya tarihi içerisindeki konumunu tahlil edebilme. P.15.4 1
Ö16 Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. P.15.5 1
Ö17 Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihsel ve toplumsal etkilerini özetleyebilme. P.15.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Kavramlar ve Osmanlı Yenileşmesi
2 Avrupa Gelişmeleri, Sanayi Devrimi ve Fransız İhtilali
3 Yeni Osmanlılar, Tanzimat ve Islahat Fermanları ve İttihat ve Terakki Cemiyeti
4 I.ve II. Meşrutiyet Dönemi, Trablusgarp ve Balkan Savaşı
5 I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Anlaşması
6 Wilson İlkeleri, Paris Konferansı
7 Milli Mücadele Hazırlık Dönemi
8 Kongreler
9 Son Osmanlı Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM'nin Kuruluşu ve İç İsyanlar
10 Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü ve II. İnönü Muharebeleri
11 Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebeleri ve Büyük Taarruz
12 Kurtuluş Savaşı Sırasındaki Antlaşmalar
13 Lozan Barış Antlaşması
14 Cumhuriyetin Kurulması
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Ömer AKDAĞ, Türk İnkılap Tarihi, Literatürk Yayınları, Konya 2016; M. Kemal Atatürk, Nutuk,
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 60
Toplam Yük / 30 2
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P3 P5 P7 P9 P10 P14 P15
Ö1 Tarih alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 2 2 1 2 2 2 3 5
Ö2 Tarihî olaylar ve sosyal gelişmeler hakkındaki temel bilgilere erişebilme. 2 2 - - - - - -
Ö3 İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihi ile ilgili bilgileri tanıyabilme. 2 2 - - - - - -
Ö4 İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihi hakkındaki bilgileri açıklayabilme. 2 2 - - - - - -
Ö5 Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin temel bilgilere sahip olma. 2 1 - - - - - -
Ö6 Tarihî olayları ve bu olayların sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik yönlerini açıklayabilme. 2 - - - - - - -
Ö7 Tarihî kaynakları incelemek için gerekli olan dillerde temel bilgiye sahip olma. 3 - - - - - - -
Ö8 Avrupa ve dünyanın farklı bölgelerindeki milletlerin genel tarihleriyle ilgili temel unsurları tanımlayabilme. 2 - - - - - - -
Ö9 Farklı milletlerin tarihleri hakkındaki temel bilgileri açıklayabilme. 1 - - - - - - -
Ö10 Farklı milletlerin tarihlerini genel hatlarıyla ifade edebilme. 3 - - - - - - -
Ö11 Türk dünyası ve Türkiye'nin çevresindeki toplulukların kökenleriyle ilgili temel bilgilere sahip olma. 1 - - - - - 5 4
Ö12 Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini ifade edebilme. 5 4 3 4 - 3 3 5
Ö13 Türkiye'nin kuruluş sürecini açıklayabilme. 4 4 - 4 - 4 2 -
Ö14 Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. 5 4 2 3 - 3 3 5
Ö15 Türkiye'nin dünya tarihi içerisindeki konumunu tahlil edebilme. 5 5 1 3 - 4 3 5
Ö16 Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. 5 5 2 3 - 3 2 5
Ö17 Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihsel ve toplumsal etkilerini özetleyebilme. 5 5 2 3 - 3 3 5