Tarih
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03310004 | İslam Öncesi Türk Tarihi | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 6 | 6 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Hasan BAHAR |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Hasan BAHAR | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Türk adı ve Türk soyu, Türklerin anayurdu ve ilk göçler, Hun, Göktürk, Uygur devletleri, Asya'da yaşayan diğer Türk kavimleri.
Dersin Amacı
İslamiyet öncesi Türklerin ortaya çıkışları, anayurtları, göçleri ve kurdukları devletlerin açıklanmasıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Tarih alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bu bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanabilme, çözümleyebilme ve uygulayabilme. | 5 |
P4 | Millî ve manevi kültür değerleri hakkında gerekli bilgiyi kazanabilme ve alanla ilgili bilgilerini başkalarına aktarabilme. | 1 |
P7 | Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve iktisadi olayları tanımlayabilme, analiz edebilme ve mukayeseli çalışmalar üretebilme. | 3 |
P14 | Türk dünyası ile Türkiye'nin çevresindeki toplulukların kökenlerini tanımlayabilme ve bunların temel sorunlarını yorumlayabilme, rapor oluşturabilme ve çağdaş yöntemlerle çözüm üretebilme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Tarih alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Tarih alanındaki bilgilerini çalışmalarına uygulayabilme. | P.1.3 | 1 |
Ö3 | Bilgiyi derinlemesine inceleme ve farklı bağlamlarda analiz edebilme. | P.1.4 | 1 |
Ö4 | Millî ve manevi kültür değerlerini içselleştirebilme. | P.4.2 | 1 |
Ö5 | Kültürel değerleri sentezleyerek farklı perspektiflerden sunabilme. | P.4.5 | 1 |
Ö6 | Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin temel bilgilere sahip olma. | P.7.1 | 1 |
Ö7 | Tarihî olayları ve bu olayların sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik yönlerini açıklayabilme. | P.7.2 | 1 |
Ö8 | Farklı dönemlerden veya coğrafyalardan gelen verileri birleştirerek mukayeseli çalışmalar üretebilme. | P.7.5 | 1 |
Ö9 | Türk dünyası ve Türkiye'nin çevresindeki toplulukların kökenleriyle ilgili temel bilgilere sahip olma. | P.14.1 | 1 |
Ö10 | Türk dünyası ve Türkiye'nin çevresindeki toplulukların sorunlarını açıklayabilme. | P.14.2 | 1 |
Ö11 | Türk dünyası ve Türkiye'nin çevresindeki toplulukların sorunları hakkında rapor oluşturabilme. | P.14.3 | 1 |
Ö12 | Türk dünyası ve Türkiye'nin çevresindeki toplulukların sorunlarını yorumlayabilme. | P.14.4 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Türklerin İlk Anayurdu ve Yayılmaları, Orta Asya'da Tabiat ve İklim Şartları, Orta Asya'nın En Eski Kültürleri ve Türklerin Yayılma Safhaları |
2 | Tarihte Türk Adı Türk Kültürünün Ortaya Çıkışı ve Türk Adının Anlamı Türklerin Göçleri ve Yayılma Alanları |
3 | Büyük Hun Devleti'nin Kuruluş ve Yükseliş Dönemi, Hun-Çin Mücadelesi |
4 | Büyük Hun Devleti'nde İç Karışıklıklar, Büyük Hun Devleti'nin İkiye Ayrılması ve Yıkılışı |
5 | Ak Hunlar, Batı Hun İmparatorluğu ve Tabgaçlar |
6 | Göktürkler |
7 | Uygurlar |
8 | Kırgızlar ve Türgişler |
9 | Oğuzlar |
10 | Karluklar |
11 | Hazarlar |
12 | Kumanlar |
13 | Peçenekler |
14 | Macarlar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Bahaaddin Ögel, İslamiyet'ten Önce Türk Kültür Tarihi, Ankara. |
İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü, İstanbul. | |
Orta Asya – Türk Tarihi Hakkında Dersler, Vasilij Vladimiroviç Barthold, TTK, Ankara 2013. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 15 | 45 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 22 | 22 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 180 | ||
Toplam Yük / 30 | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 | P7 | P14 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Tarih alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 5 | 1 | 2 | 3 |
Ö2 | Tarih alanındaki bilgilerini çalışmalarına uygulayabilme. | 5 | 1 | 2 | 3 |
Ö3 | Bilgiyi derinlemesine inceleme ve farklı bağlamlarda analiz edebilme. | 5 | 1 | 2 | 3 |
Ö4 | Millî ve manevi kültür değerlerini içselleştirebilme. | 1 | 5 | 1 | 2 |
Ö5 | Kültürel değerleri sentezleyerek farklı perspektiflerden sunabilme. | 1 | 5 | 1 | 2 |
Ö6 | Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin temel bilgilere sahip olma. | 3 | 2 | 5 | 3 |
Ö7 | Tarihî olayları ve bu olayların sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik yönlerini açıklayabilme. | 3 | 2 | 5 | 3 |
Ö8 | Farklı dönemlerden veya coğrafyalardan gelen verileri birleştirerek mukayeseli çalışmalar üretebilme. | 3 | 2 | 5 | 3 |
Ö9 | Türk dünyası ve Türkiye'nin çevresindeki toplulukların kökenleriyle ilgili temel bilgilere sahip olma. | 3 | 2 | 3 | 5 |
Ö10 | Türk dünyası ve Türkiye'nin çevresindeki toplulukların sorunlarını açıklayabilme. | 3 | 2 | 3 | 5 |
Ö11 | Türk dünyası ve Türkiye'nin çevresindeki toplulukların sorunları hakkında rapor oluşturabilme. | 3 | 2 | 3 | 5 |
Ö12 | Türk dünyası ve Türkiye'nin çevresindeki toplulukların sorunlarını yorumlayabilme. | 3 | 2 | 3 | 5 |