Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SH471 | Dijital Sosyal Hizmet | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Demet AKARÇAY ULUTAŞ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. Demet AKARÇAY ULUTAŞ | C-223 | [email protected] | 7460 |
Dersin İçeriği
Bu derste öncelikle dijtalleşme, dijital okuryazarlık ve yeterlilik, sosyal medya bilgisi, sanal dünyalar, bloglar ve online danışmanlık üzerinde durulmaktadır. Bu gelişmelerin sosyal hizmet uygulamalarına olası yansımalarının tartışılması dersin ana odağını oluşturmaktadır. Derste sosyal hizmet uygulamalarındaki etik ilke ve sorumluluklar çerçevesinde dijital yapının getirdiği yeniliklerin uluslararası alanyazındaki örneklerle ele alınması beklenmektedir. Ayrıca, oluşan teknolojik kültürde ihtiyaçların, sorunların ve etkenlerin tanımlanmasına ve mikro, mezzo ve makro sosyal hizmet uygulamalarının şekillenmesine ilişkin süreçler tartışılmaktadır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, dijitalleşme olgusunun sosyal hizmete yansımalarını tartışmaya açmak ve dijital sosyal hizmet uygulamalarını öğrencilere tanıtmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P7 | Bireysel ve mesleki gelişim için bilgi ve teknolojilerindeki yenilikleri kullanma becerisine sahiptir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Uygulama sonuçlarına hızlı ve doğru bir şekilde ulaşabilmek için alanındaki güncel teknolojik olanaklardan yararlanma. | P.7.1 | 1,6 |
Ö2 | Bakım, koruma, danışmanlık ve rehabilitasyon hizmetlerinde kullanılan güncel teknolojilere uyum sağlama. | P.7.2 | 1,6 |
Ö3 | Dijital teknoloji kullanımında etik ve hukuki konuları bilme. | P.7.3 | 1,6 |
Ö4 | Sosyal hizmet alanında bilişim teknolojileri ve kullanımı hakkında bilgi sahibi olma. | P.7.4 | 1,6 |
Ö5 | Sosyal hizmet alanındaki güncel bilgilere ulaşma, bu bilgileri değerlendirme ve kendi alanında kullanma. | P.7.5 | 1,6 |
Ö6 | Gelişmelere açık olma ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseme. | P.7.6 | 1,6 |
Ö7 | Sosyal hizmet alanlarında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izleme. | P.7.7 | 1,6 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Dijitalleşmede kavramlar: dijital iletişim, dijital halkla ilişkiler, dijital devlet, dijital eğitim, dijital sağlık, dijital siyaset. Sosyal hizmet uygulamalarında dijitalleşme |
2 | Toplumların dijitale doğru gidişi, dijital dönüşüm |
3 | Dijital kültür, kimlik, iletişim, dijital oyun dünyasının sosyal hizmet bakış açısıyla değerlendirilmesi |
4 | Dijital okuryazarlık, sosyal medya (tanımı ve özellikleri) |
5 | Sosyal iletişim ağları; Sosyal medyada mahremiyet ve gizlilik sorunları |
6 | Dijital ortamda kriz yönetimi, elektronik sosyal hizmet uygulamaları |
7 | Ara Sınav |
8 | Dijital dünyada etik ilkeler ve sorumluluklar (sosyal medyada etik dışı davranışlar, kişisel verilerin korunması ve insan hakları- unutulma hakkı) |
9 | Bilişim hukuku, kişisel verilerin korunmasına ilişkin kanun |
10 | Bilgi yönetimi ve araçları, medya analizi |
11 | E-öğrenme ve bilgi yönetimine ilişkin sorunlar, fırsatlar |
12 | Sosyal medyada savunuculuk, gündem oluşturma, sosyal hizmet bakış açısı |
13 | Medyada girişimcilik, inovasyon |
14 | Yapay Zeka ve Veri Madenciliği |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Goldkind, L., Wolf, L., Freddolino, P. P. (2019). Digital Social Work: Toold for Practice with Individuals, Organizations and Communities. Oxford University Press. |
Megele, C., Buzzi, P.. (2020). Social Media and Social Work: Implications and Opportunities for Practice. Policy Press. | |
Yıldırım, B., Tuncay, T. (2019). Sosyal İnovasyonun ve Sosyal Girişimciliğin Sosyal Hizmet Mesleğinin Geleceğindeki Rolü. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 37(1), 169-188. | |
Yıldırım, F., Abukan, B., Öztürk, H., & Eker, H. (2020). Sosyal Hizmette Teknoloji Kullanımı ve Sosyal Hizmet Uzmanlarının Dijital Yapabilirlikleri: Covid-19 Salgını Odağında Bir Değerlendirme. Electronic Turkish Studies,15(8). |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 70 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P7 |
---|---|---|
Ö1 | Uygulama sonuçlarına hızlı ve doğru bir şekilde ulaşabilmek için alanındaki güncel teknolojik olanaklardan yararlanma. | 4 |
Ö2 | Bakım, koruma, danışmanlık ve rehabilitasyon hizmetlerinde kullanılan güncel teknolojilere uyum sağlama. | 4 |
Ö3 | Dijital teknoloji kullanımında etik ve hukuki konuları bilme. | 5 |
Ö4 | Sosyal hizmet alanında bilişim teknolojileri ve kullanımı hakkında bilgi sahibi olma. | 5 |
Ö5 | Sosyal hizmet alanındaki güncel bilgilere ulaşma, bu bilgileri değerlendirme ve kendi alanında kullanma. | 4 |
Ö6 | Gelişmelere açık olma ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseme. | 5 |
Ö7 | Sosyal hizmet alanlarında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izleme. | 5 |