İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Program Yeterlilikleri
Program Yeterlilikleri (PÖÇ), programı başarı ile tamamlayan ve mezun olan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu program için tanımlanmış olan Program Yeterlilikleri aşağıda verilmektedir.

(Aşağıdaki sekmelere tıklayarak program yeterliliklerine Sıralı ve "Bilgi", "Beceri", "Yetkinlik" kategorileri altında Sınıflandırılmış olarak ulaşabilirsiniz.)
(Program Yeterlilikleri, kilit ve alt yeterlilikler olarak aşağıda sıralı olarak verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
P1) Sosyokültürel çevre ve insan davranışı bilgisine sahiptir.
P.1.1) İnsan ve sosyal çevre arasındaki ilişkinin önemini kavrama.
P.1.2) Kültürün insan davranışı ve birey-toplum ilişkileri üzerindeki olası etkilerini analiz etme bu analizi uygulamada kullanma.
P.1.3) Kültürel yeterlilik hakkında bilgi ve deneyim sahibi olma.
P.1.4) Müracaatçı sistemi ile yürüteceği çalışmayı ‘çevresi içinde birey'yaklaşımı ile temellendirme.
P2) İnsani hizmet örgütlerinde çağdaş yönetim bilgisine sahiptir.
P.2.1) Çağdaş yönetim bilgi ve tekniklerini kullanarak yönetsel görevlerini yerine getirme.
P.2.2) Kalite yönetimi süreçlerine uygun davranma ve bu süreçlere katılma.
P.2.3) Toplumsal sorumluluk projelerini tasarlama ve bu projelerde görev alma.
P.2.4) Sürekli iyileştirme ve sürdürülebilirlik yaklaşımına uygun hareket etme.
P.2.5) Çevik yönetim bilgi ve becerisine sahip olma.
P3) Sosyal hizmet uygulamaları için farklılık ve çeşitlilik bilgisine sahiptir.
P.3.1) Mesleğiyle ilgili görev, yetki ve sorumlulukları hiçbir müracaatçı grubu arasında ayrımcılık yapmadan yerine getirme.
P.3.2) Mesleki uygulamalarda kültürel benzerlik ve farklılıkları gözetme.
P.3.3) Mesleğinin ortak yaşam kültürüne ve sosyal bütünleşmeye verdiği önemi kavrayabilme.
P.3.4) Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahip olma
P.3.5) Birey, aile, grup, örgüt, topluluk düzeyinde sosyal hizmet uygulamalarında ırkçılık ve baskı karşıtı tutum ve davranış sergileme.
P4) Mesleki İlişki ve etkili iletişim kurma becerisine sahiptir.
P.4.1) Mesleki ilişki kurma ve mesleki ilişkiyi sürdürme.
P.4.2) Etkili iletişim bilgi ve becerilerine sahip olma.
P5) Eleştirel düşünebilme becerisine sahiptir.
P.5.1) Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme.
P.5.2) Eleştirel düşünme becerileri temelinde mesleki kararları oluşturma.
P.5.3) Eleştirel bakış açısıyla insan hakları ve sosyal, ekonomik ve çevresel adaleti ileri taşıyan politikaları analiz etme, formüle etme ve savunma.
P6) Alanına özgü bilimsel araştırma yapma becerisine sahiptir.
P.6.1) Sosyal hizmetin amaçlarına ulaşmak için nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak, bilimsel araştırma yapma.
P.6.2) Uygulama, politika ve programları geliştirmek için araştırma bulgularından yararlanma.
P.6.3) Sosyal hizmetler alanında yaptığı araştırmanın raporunu yazma.
P.6.4) Mesleki literatürü okuma ve yorumlama.
P7) Bireysel ve mesleki gelişim için bilgi ve teknolojilerindeki yenilikleri kullanma becerisine sahiptir.
P.7.1) Uygulama sonuçlarına hızlı ve doğru bir şekilde ulaşabilmek için alanındaki güncel teknolojik olanaklardan yararlanma.
P.7.2) Bakım, koruma, danışmanlık ve rehabilitasyon hizmetlerinde kullanılan güncel teknolojilere uyum sağlama.
P.7.3) Dijital teknoloji kullanımında etik ve hukuki konuları bilme.
P.7.4) Sosyal hizmet alanında bilişim teknolojileri ve kullanımı hakkında bilgi sahibi olma.
P.7.5) Sosyal hizmet alanındaki güncel bilgilere ulaşma, bu bilgileri değerlendirme ve kendi alanında kullanma.
P.7.6) Gelişmelere açık olma ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseme.
P.7.7) Sosyal hizmet alanlarında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izleme.
P8) İnsan haklarını ve sosyal adalet anlayışını uygulamada gözetebilme becerisine sahiptir.
P.8.1) Demokrasi, insan hakları ve sosyal adalet kavramlarının sosyal hizmet açısından öneminin farkında olma.
P.8.2) Birey ve toplumsal sistemler düzeyinde insan haklarını savunma.
P.8.3) Sosyal, ekonomik ve çevresel adaleti geliştiren uygulamalara katılma.
P.8.4) Hak temelli yaklaşımı toplumdaki farklı grupların psikososyal ihtiyaç ve sorunlarına odaklanan uygulamalara taşıma.
P.8.5) Sosyal hizmetlere gereksinim duyan müracaatçı sisteminin toplumdaki kaynaklara adil bir şekilde ulaşmasını sağlama.
P9) Meslektaşları ve diğer profesyonellerle birlikte çalışır.
P.9.1) Meslektaşları ve diğer profesyonellerle iş birliği ve eşgüdüm içinde çalışma.
P.9.2) Meslektaşları ve diğer profesyonellerle ortak hizmet geliştirme.
P.9.3) Meslektaşları ve profesyonellerle işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenleyebilme.
P.9.4) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alma.
P10) Etik ve profesyonel davranış sergiler.
P.10.1) Sosyal hizmet uygulamalarında mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranma.
P.10.2) Uygulamalarda etik karar alma.
P.10.3) Kişisel ve profesyonel değerler arasında doğacak çatışmaların üstesinden gelme.
P.10.4) Çalıştığı kurumun hizmet politikalarına ve bağlı olduğu mevzuata uygun hareket etme.
P.10.5) Mesleki terminolojiye hakim olma.
P.10.6) Mesleki yargı ve davranışta bulunmaya rehberlik edecek süpervizyonu ve konsültasyonu kullanma.
P.10.7) Sosyal hizmet müdahalesine rehberlik eden çağdaş bakış açılarını, kuramsal yaklaşımları ve modelleri kullanma.
P11) Sosyal politikaları takip eder ve ilgilenir.
P.11.1) Tarihsel, sosyal, etnik, kültürel, ekonomik, kurumsal, çevresel ve küresel etkilerin sosyal politikaları biçimlendirdiğinin farkında olma.
P.11.2) Sosyal politikaların sosyal hizmetlerin sunumunu ve sosyal hizmetlere erişimi nasıl etkilediğini değerlendirme.
P.11.3) Uygulama ortamlarında güncel politikayı uygulama ve analiz etmedeki rolünü bilme (anlama).
P.11.4) Alanıyla ilgili konularda politika, plan, program ve strateji geliştirme süreçlerine katılma.
P12) Birey, aile, grup, örgüt ve topluluk düzeyinde sosyal hizmet müdahalelerini gerçekleştirir.
P.12.1) Müracaatçı sistemine (birey, aile, grup, örgüt ve topluluk) ulaşma ve bağlantı kurma.
P.12.2) Müracaatçı sisteminin psikososyal ve ekonomik ihtiyaç ve sorunlarına yönelik bütünsel bir değerlendirme yapma.
P.12.3) Sosyal hizmet müdahalesini müracaatçı sistemi ile birlikte planlama ve uygulama.
P.12.4) Müracaatçı sisteminin ihtiyaç ve sorunlarıyla ilişkili kaynakları tespit etme, kaynaklarla bağlantı kurma ve bu kaynakları harekete geçirme.
P.12.5) Sosyal hizmet müdahalesini sonlandırma ve müdahalenin etkililiğini değerlendirme.
P.12.6) Sosyal hizmet müdahalesini izleme.
P.12.7) Sosyal hizmet müdahale sürecini kayıt altına alma.
P13) Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme.
P.13.1) Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme.
P.13.2) Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme.
P.13.3) Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme.
P.13.4) Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme.
P.13.5) Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme.
P.13.6) Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme.
P14) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır.
P.14.1) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme.
P.14.2) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme
P.14.3) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme.
P.14.4) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme.
P.14.5) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme.
P.14.6) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme.
P15) Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme.
P.15.1) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme.
P.15.2) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme.
P.15.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme.
P.15.4) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme.
P.15.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme.
P.15.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme.
P16) Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak.
P.16.1) Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme
P.16.2) Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme
P.16.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme
P.16.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme.
P.16.5) Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme
P.16.6) Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme
P17) Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme
P.17.1) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme
P.17.2) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme
P.17.3) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme
P.17.4) Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme
P.17.5) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme
P.17.6) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme
P18) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır.
P.18.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme
P.18.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme
P.18.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme
P.18.4) İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme
P.18.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme
P.18.6) Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme
P.18.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme
P.18.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme
P19) Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları.
P.19.1) Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme.
P.19.2) Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme.
P.19.3) İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilmesi
P.19.4) Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme.
P.19.5) Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme.
P.19.6) Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme.
(Program Yeterlilikleri, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) düzey tanımlayıcıları için kullanılmış olan sınıflandırmaya (bilgi, beceri ve yetkinlikler) göre kilit ve alt yeterlilikleri olarak aşağıda verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
P1) Sosyokültürel çevre ve insan davranışı bilgisine sahiptir.
P.1.1) İnsan ve sosyal çevre arasındaki ilişkinin önemini kavrama.
P.1.2) Kültürün insan davranışı ve birey-toplum ilişkileri üzerindeki olası etkilerini analiz etme bu analizi uygulamada kullanma.
P.1.3) Kültürel yeterlilik hakkında bilgi ve deneyim sahibi olma.
P.1.4) Müracaatçı sistemi ile yürüteceği çalışmayı ‘çevresi içinde birey'yaklaşımı ile temellendirme.
P2) İnsani hizmet örgütlerinde çağdaş yönetim bilgisine sahiptir.
P.2.1) Çağdaş yönetim bilgi ve tekniklerini kullanarak yönetsel görevlerini yerine getirme.
P.2.2) Kalite yönetimi süreçlerine uygun davranma ve bu süreçlere katılma.
P.2.3) Toplumsal sorumluluk projelerini tasarlama ve bu projelerde görev alma.
P.2.4) Sürekli iyileştirme ve sürdürülebilirlik yaklaşımına uygun hareket etme.
P.2.5) Çevik yönetim bilgi ve becerisine sahip olma.
P3) Sosyal hizmet uygulamaları için farklılık ve çeşitlilik bilgisine sahiptir.
P.3.1) Mesleğiyle ilgili görev, yetki ve sorumlulukları hiçbir müracaatçı grubu arasında ayrımcılık yapmadan yerine getirme.
P.3.2) Mesleki uygulamalarda kültürel benzerlik ve farklılıkları gözetme.
P.3.3) Mesleğinin ortak yaşam kültürüne ve sosyal bütünleşmeye verdiği önemi kavrayabilme.
P.3.4) Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahip olma
P.3.5) Birey, aile, grup, örgüt, topluluk düzeyinde sosyal hizmet uygulamalarında ırkçılık ve baskı karşıtı tutum ve davranış sergileme.
P13) Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme.
P.13.1) Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme.
P.13.2) Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme.
P.13.3) Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme.
P.13.4) Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme.
P.13.5) Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme.
P.13.6) Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme.
P17) Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme
P.17.1) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme
P.17.2) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme
P.17.3) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme
P.17.4) Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme
P.17.5) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme
P.17.6) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme
P18) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır.
P.18.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme
P.18.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme
P.18.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme
P.18.4) İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme
P.18.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme
P.18.6) Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme
P.18.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme
P.18.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme
P19) Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları.
P.19.1) Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme.
P.19.2) Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme.
P.19.3) İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilmesi
P.19.4) Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme.
P.19.5) Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme.
P.19.6) Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
P4) Mesleki İlişki ve etkili iletişim kurma becerisine sahiptir.
P.4.1) Mesleki ilişki kurma ve mesleki ilişkiyi sürdürme.
P.4.2) Etkili iletişim bilgi ve becerilerine sahip olma.
P5) Eleştirel düşünebilme becerisine sahiptir.
P.5.1) Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme.
P.5.2) Eleştirel düşünme becerileri temelinde mesleki kararları oluşturma.
P.5.3) Eleştirel bakış açısıyla insan hakları ve sosyal, ekonomik ve çevresel adaleti ileri taşıyan politikaları analiz etme, formüle etme ve savunma.
P6) Alanına özgü bilimsel araştırma yapma becerisine sahiptir.
P.6.1) Sosyal hizmetin amaçlarına ulaşmak için nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak, bilimsel araştırma yapma.
P.6.2) Uygulama, politika ve programları geliştirmek için araştırma bulgularından yararlanma.
P.6.3) Sosyal hizmetler alanında yaptığı araştırmanın raporunu yazma.
P.6.4) Mesleki literatürü okuma ve yorumlama.
P7) Bireysel ve mesleki gelişim için bilgi ve teknolojilerindeki yenilikleri kullanma becerisine sahiptir.
P.7.1) Uygulama sonuçlarına hızlı ve doğru bir şekilde ulaşabilmek için alanındaki güncel teknolojik olanaklardan yararlanma.
P.7.2) Bakım, koruma, danışmanlık ve rehabilitasyon hizmetlerinde kullanılan güncel teknolojilere uyum sağlama.
P.7.3) Dijital teknoloji kullanımında etik ve hukuki konuları bilme.
P.7.4) Sosyal hizmet alanında bilişim teknolojileri ve kullanımı hakkında bilgi sahibi olma.
P.7.5) Sosyal hizmet alanındaki güncel bilgilere ulaşma, bu bilgileri değerlendirme ve kendi alanında kullanma.
P.7.6) Gelişmelere açık olma ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseme.
P.7.7) Sosyal hizmet alanlarında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izleme.
P8) İnsan haklarını ve sosyal adalet anlayışını uygulamada gözetebilme becerisine sahiptir.
P.8.1) Demokrasi, insan hakları ve sosyal adalet kavramlarının sosyal hizmet açısından öneminin farkında olma.
P.8.2) Birey ve toplumsal sistemler düzeyinde insan haklarını savunma.
P.8.3) Sosyal, ekonomik ve çevresel adaleti geliştiren uygulamalara katılma.
P.8.4) Hak temelli yaklaşımı toplumdaki farklı grupların psikososyal ihtiyaç ve sorunlarına odaklanan uygulamalara taşıma.
P.8.5) Sosyal hizmetlere gereksinim duyan müracaatçı sisteminin toplumdaki kaynaklara adil bir şekilde ulaşmasını sağlama.
P14) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır.
P.14.1) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme.
P.14.2) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme
P.14.3) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme.
P.14.4) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme.
P.14.5) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme.
P.14.6) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme.
P15) Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme.
P.15.1) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme.
P.15.2) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme.
P.15.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme.
P.15.4) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme.
P.15.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme.
P.15.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme.
P16) Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak.
P.16.1) Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme
P.16.2) Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme
P.16.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme
P.16.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme.
P.16.5) Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme
P.16.6) Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
P9) Meslektaşları ve diğer profesyonellerle birlikte çalışır.
P.9.1) Meslektaşları ve diğer profesyonellerle iş birliği ve eşgüdüm içinde çalışma.
P.9.2) Meslektaşları ve diğer profesyonellerle ortak hizmet geliştirme.
P.9.3) Meslektaşları ve profesyonellerle işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenleyebilme.
P.9.4) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alma.
P10) Etik ve profesyonel davranış sergiler.
P.10.1) Sosyal hizmet uygulamalarında mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranma.
P.10.2) Uygulamalarda etik karar alma.
P.10.3) Kişisel ve profesyonel değerler arasında doğacak çatışmaların üstesinden gelme.
P.10.4) Çalıştığı kurumun hizmet politikalarına ve bağlı olduğu mevzuata uygun hareket etme.
P.10.5) Mesleki terminolojiye hakim olma.
P.10.6) Mesleki yargı ve davranışta bulunmaya rehberlik edecek süpervizyonu ve konsültasyonu kullanma.
P.10.7) Sosyal hizmet müdahalesine rehberlik eden çağdaş bakış açılarını, kuramsal yaklaşımları ve modelleri kullanma.
P11) Sosyal politikaları takip eder ve ilgilenir.
P.11.1) Tarihsel, sosyal, etnik, kültürel, ekonomik, kurumsal, çevresel ve küresel etkilerin sosyal politikaları biçimlendirdiğinin farkında olma.
P.11.2) Sosyal politikaların sosyal hizmetlerin sunumunu ve sosyal hizmetlere erişimi nasıl etkilediğini değerlendirme.
P.11.3) Uygulama ortamlarında güncel politikayı uygulama ve analiz etmedeki rolünü bilme (anlama).
P.11.4) Alanıyla ilgili konularda politika, plan, program ve strateji geliştirme süreçlerine katılma.
P12) Birey, aile, grup, örgüt ve topluluk düzeyinde sosyal hizmet müdahalelerini gerçekleştirir.
P.12.1) Müracaatçı sistemine (birey, aile, grup, örgüt ve topluluk) ulaşma ve bağlantı kurma.
P.12.2) Müracaatçı sisteminin psikososyal ve ekonomik ihtiyaç ve sorunlarına yönelik bütünsel bir değerlendirme yapma.
P.12.3) Sosyal hizmet müdahalesini müracaatçı sistemi ile birlikte planlama ve uygulama.
P.12.4) Müracaatçı sisteminin ihtiyaç ve sorunlarıyla ilişkili kaynakları tespit etme, kaynaklarla bağlantı kurma ve bu kaynakları harekete geçirme.
P.12.5) Sosyal hizmet müdahalesini sonlandırma ve müdahalenin etkililiğini değerlendirme.
P.12.6) Sosyal hizmet müdahalesini izleme.
P.12.7) Sosyal hizmet müdahale sürecini kayıt altına alma.