İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Program Yeterlilikleri
Program Yeterlilikleri (PÖÇ), programı başarı ile tamamlayan ve mezun olan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu program için tanımlanmış olan Program Yeterlilikleri aşağıda verilmektedir.

(Aşağıdaki sekmelere tıklayarak program yeterliliklerine Sıralı ve "Bilgi", "Beceri", "Yetkinlik" kategorileri altında Sınıflandırılmış olarak ulaşabilirsiniz.)
(Program Yeterlilikleri, kilit ve alt yeterlilikler olarak aşağıda sıralı olarak verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
P1) Sosyokültürel çevre ve insan davranışı bilgisine sahiptir.
P.1.1) Sosyokültürel çevre, insan davranışı ve kültürel yeterlilik kavramlarını tanımlar.
P.1.2) İnsan ile sosyal çevresi arasındaki ilişkinin bireysel ve toplumsal düzeydeki önemini açıklar.
P.1.3) ‘Çevresi içinde birey'yaklaşımını sosyal hizmet uygulamalarında kullanır.
P.1.4) Sosyokültürel değerlerin insan davranışı ve birey-toplum ilişkileri üzerindeki etkilerini analiz eder.
P.1.5) Sosyal çevre ve kültürel çeşitliliği dikkate alarak özgün sosyal hizmet müdahale planları tasarlar.
P.1.6) Farklı sosyokültürel yapılara yönelik sosyal hizmet müdahalelerinin etkinliğini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
P2) İnsani hizmet örgütlerinde çağdaş yönetim bilgisine sahiptir.
P.2.1) Çağdaş yönetim kavramlarını, ilkelerini ve tekniklerini tanımlar.
P.2.2) Kalite yönetimi, çevik yönetim ve sürdürülebilirlik yaklaşımlarının temel prensiplerini açıklar.
P.2.3) Çağdaş yönetim tekniklerini kullanarak insani hizmet örgütlerinde yönetsel görevlerini uygular.
P.2.4) İnsani hizmet örgütlerinde kalite yönetimi süreçlerini analiz eder.
P.2.5) Toplumsal sorumluluk ve sürdürülebilirlik odaklı özgün projeler tasarlar.
P.2.6) İnsani hizmet örgütlerindeki yönetim uygulamalarını etkinlik ve verimlilik açısından sosyal hizmet bakış açısıyla değerlendirir.
P3) Sosyal hizmet uygulamaları için farklılık ve çeşitlilik bilgisine sahiptir.
P.3.1) Farklılık, çeşitlilik, kültürel yeterlilik ve kültürlerarası iletişim kavramlarını tanımlar.
P.3.2) Sosyal hizmetin toplumsal bütünleşme ve ortak yaşam kültürüne katkısını açıklar.
P.3.3) Farklı sosyokültürel geçmişlere sahip müracaatçılarla ayrım gözetmeksizin kapsayıcı sosyal hizmet müdahaleleri yürütür.
P.3.4) Sosyal hizmet uygulamalarında kültürel farklılıkların güç dengeleri ve hizmet erişimi üzerindeki etkilerini analiz eder.
P.3.5) Kültürel çeşitliliği, kapsayıcılığı ve eşitlik ilkesini temel alan özgün sosyal hizmet uygulamaları tasarlar.
P.3.6) Birey, aile, grup, topluluk ve toplum düzeyinde sosyal hizmet uygulamalarını baskı ve ayrımcılık karşıtı sosyal hizmet yaklaşımıyla değerlendirir.
P4) Mesleki İlişki ve etkili iletişim kurma becerisine sahiptir.
P.4.1) Etkili iletişim süreçlerinin ve mesleki ilişkinin temel kavramlarını tanımlar.
P.4.2) Mesleki ilişkinin kurulmasında ve sürdürülmesinde iletişimin önemini açıklar.
P.4.3) Sosyal hizmet uygulamalarında etkili iletişim tekniklerini kullanarak mesleki ilişki kurar ve sürdürür.
P.4.4) Mesleki ilişkilerde ortaya çıkan iletişim sorunlarını analiz eder.
P.4.5) İletişim ve ilişki yönetimini güçlendirecek yaratıcı mesleki stratejiler geliştirir.
P.4.6) Mesleki iletişim süreçlerini ve kurduğu ilişkileri etkinlik ve sosyal hizmet etiği açısından değerlendirir.
P5) Eleştirel düşünebilme becerisine sahiptir.
P.5.1) Eleştirel düşünme, sosyal refah ve çevresel adalet kavramlarını tanımlar.
P.5.2) Eleştirel düşünmenin sosyal hizmet uygulamalarındaki önemini açıklar.
P.5.3) Mesleki uygulamalarda eleştirel düşünme becerilerini kullanarak kararlar alır.
P.5.4) Uygulama ve sorun alanlarını kanıta dayalı bakış açısı ve eleştirel düşünme becerileriyle analiz eder.
P.5.5) Eleştirel bakış açısıyla yeni sosyal hizmet müdahale stratejileri ve politika önerileri geliştirir.
P.5.6) Alanındaki sosyal hizmet uygulamalarını eleştirel düşünme perspektifiyle değerlendirir.
P6) Alanına özgü bilimsel araştırma yapma becerisine sahiptir.
P.6.1) Sosyal hizmet araştırmalarında kullanılan temel kavramları ve yöntemleri tanımlar.
P.6.2) Sosyal hizmet araştırmalarının uygulamalara, politikalara ve programlara nasıl katkı sağladığını açıklar.
P.6.3) Sosyal hizmet alanında nicel, nitel ve karma yöntemleri kullanarak bilimsel araştırma yürütür.
P.6.4) Bir araştırmanın metodolojik yeterliliğini ve bulgularının geçerliliğini analiz eder.
P.6.5) Elde ettiği araştırma verilerini kullanarak bilimsel bir rapor hazırlar.
P.6.6) Sosyal hizmet literatürünü ve araştırma bulgularını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
P7) Bireysel ve mesleki gelişim için bilgi ve teknolojilerindeki yenilikleri kullanma becerisine sahiptir.
P.7.1) Sosyal hizmette kullanılan bilişim teknolojilerini tanımlar.
P.7.2) Dijital teknoloji kullanımının etik ve hukuki boyutlarını açıklar.
P.7.3) Bakım, koruma, danışmanlık ve rehabilitasyon hizmetlerinde kullanılan güncel teknolojilere uyum sağlar.
P.7.4) Bilgi teknolojilerinin sosyal hizmet alanındaki gelişimini izleyip analiz eder.
P.7.5) Bilgi teknolojilerini kullanarak kişisel ve mesleki hedeflerini tasarlar.
P.7.6) Bilgi teknolojilerinin sosyal hizmet alanındaki kullanımını, eleştirel bir bakışla değerlendirerek uygun bilgileri uygulamaya dönüştürür.
P8) İnsan haklarını ve sosyal adalet anlayışını uygulamada gözetebilme becerisine sahiptir.
P.8.1) Demokrasi, insan hakları ve sosyal adalet kavramlarını tanımlar.
P.8.2) İnsan hakları ve sosyal adalet ilkelerinin sosyal hizmet uygulamalarındaki rolünü açıklar.
P.8.3) Hak temelli yaklaşımı birey, aile, grup, topluluk ve toplum düzeyindeki sosyal hizmet uygulamalarına entegre eder.
P.8.4) Toplumdaki kaynaklara erişimde eşitsizlik oluşturan yapısal faktörleri analiz eder.
P.8.5) Sosyal, ekonomik ve çevresel adaleti temel alan müdahale stratejileri tasarlar.
P.8.6) Sosyal hizmet uygulamalarını insan hakları ve sosyal adalet ilkeleri doğrultusunda eleştirel biçimde değerlendirir.
P9) Meslektaşlar ve diğer profesyonellerle birlikte çalışır.
P.9.1) Meslektaşlarının ve diğer disiplinlerden profesyonellerin görev ve sorumluluklarını tanımlar.
P.9.2) Disiplinler arası ekip çalışmasının sosyal hizmet uygulamalarındaki önemini açıklar.
P.9.3) Meslektaşlarıyla ve diğer disiplinlerdeki profesyonellerle iş birliği içinde sosyal hizmet uygulaması planlayıp yürütür.
P.9.4) Profesyonel liderlik becerisiyle ekip çalışmalarında görev dağılımını analiz eder ve karşılaşılan karmaşık sorunları çözümler.
P.9.5) Mesleki sınırları koruyarak disiplinler arası ortak hizmet modelleri ve müdahale planları tasarlar.
P.9.6) Ekip içi ve disiplinler arası iş birliği süreçlerini eleştirel biçimde değerlendirir.
P10) Etik ve profesyonel davranış sergiler.
P.10.1) Sosyal hizmet mesleğine özgü etik kavramları, ilkeleri ve terminolojiyi tanımlar.
P.10.2) Etik ilke ve değerlerin mesleki uygulamalara nasıl rehberlik ettiğini açıklar.
P.10.3) Sosyal hizmet uygulamalarında ve kurum politikalarını uygulamada etik ilkelere bağlı kalarak hak savunuculuğu yapar.
P.10.4) Kişisel ve profesyonel değer çatışmalarını analiz ederek çözüm yolları geliştirir.
P.10.5) Etik ilkelere dayalı, duruma özgü müdahale planları tasarlar.
P.10.6) Mesleki uygulamalarda etik ikilemleri eleştirel biçimde değerlendirerek karar verir.
P11) Sosyal politikaları takip eder.
P.11.1) Sosyal politikaları etkileyen tarihsel, kültürel, ekonomik ve çevresel faktörleri tanımlar.
P.11.2) Güncel sosyal politikaların uygulama ortamlarındaki etkisini açıklar.
P.11.3) Sosyal hizmet uygulamalarında sosyal politikalara uygun şekilde hareket eder ve sürece aktif katılım sağlar.
P.11.4) Mevcut sosyal politikaların çeşitli gruplar üzerindeki etkilerini analiz eder.
P.11.5) Sosyal hizmet alanına yönelik politika, plan ve program önerilerini bilimsel bilgiye dayalı olarak geliştirerek karar alma süreçlerine dahil olur.
P.11.6) Sosyal politikaların hizmet sunumu ve erişim üzerindeki etkilerini eleştirel biçimde değerlendirir.
P12) Birey, aile, grup, örgüt ve topluluk düzeyinde sosyal hizmet müdahalelerini gerçekleştirir.
P.12.1) Birey, aile, grup, örgüt ve topluluk düzeyinde sosyal hizmet müdahalesine ilişkin temel kavramları tanımlar.
P.12.2) Müracaatçı sisteminin sorunlarını, sosyal çevresiyle ilişkili olarak açıklar.
P.12.3) Müracaatçı sistemi ile iletişim kurarak mikro, mezzo ve makro düzeyde süreci başlatma, uygulama ve kayıt altına alma becerisi gösterir.
P.12.4) Müracaatçının ihtiyaçları doğrultusunda mevcut kaynakları analiz ederek uygun bağlantılar kurar.
P.12.5) Müracaatçı sistemiyle iş birliği içinde müdahale planı geliştirir ve uygular.
P.12.6) Sosyal hizmet müdahalesinin etkililiğini sistematik biçimde değerlendirir ve süreci sonlandırır.
P13) Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme.
P.13.1) Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme.
P.13.2) Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme.
P.13.3) Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme.
P.13.4) Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme.
P.13.5) Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme.
P.13.6) Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme.
P14) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır.
P.14.1) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme.
P.14.2) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme
P.14.3) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme.
P.14.4) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme.
P.14.5) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme.
P.14.6) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme.
P15) Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme.
P.15.1) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme.
P.15.2) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme.
P.15.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme.
P.15.4) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme.
P.15.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme.
P.15.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme.
P16) Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak.
P.16.1) Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme
P.16.2) Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme
P.16.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme
P.16.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme.
P.16.5) Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme
P.16.6) Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme
P17) Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme
P.17.1) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme
P.17.2) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme
P.17.3) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme
P.17.4) Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme
P.17.5) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme
P.17.6) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme
P18) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır.
P.18.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme
P.18.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme
P.18.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme
P.18.4) İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme
P.18.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme
P.18.6) Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme
P.18.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme
P.18.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme
P19) Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları.
P.19.1) Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme.
P.19.2) Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme.
P.19.3) İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilmesi
P.19.4) Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme.
P.19.5) Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme.
P.19.6) Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme.
(Program Yeterlilikleri, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) düzey tanımlayıcıları için kullanılmış olan sınıflandırmaya (bilgi, beceri ve yetkinlikler) göre kilit ve alt yeterlilikleri olarak aşağıda verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
P1) Sosyokültürel çevre ve insan davranışı bilgisine sahiptir.
P.1.1) Sosyokültürel çevre, insan davranışı ve kültürel yeterlilik kavramlarını tanımlar.
P.1.2) İnsan ile sosyal çevresi arasındaki ilişkinin bireysel ve toplumsal düzeydeki önemini açıklar.
P.1.3) ‘Çevresi içinde birey'yaklaşımını sosyal hizmet uygulamalarında kullanır.
P.1.4) Sosyokültürel değerlerin insan davranışı ve birey-toplum ilişkileri üzerindeki etkilerini analiz eder.
P.1.5) Sosyal çevre ve kültürel çeşitliliği dikkate alarak özgün sosyal hizmet müdahale planları tasarlar.
P.1.6) Farklı sosyokültürel yapılara yönelik sosyal hizmet müdahalelerinin etkinliğini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
P2) İnsani hizmet örgütlerinde çağdaş yönetim bilgisine sahiptir.
P.2.1) Çağdaş yönetim kavramlarını, ilkelerini ve tekniklerini tanımlar.
P.2.2) Kalite yönetimi, çevik yönetim ve sürdürülebilirlik yaklaşımlarının temel prensiplerini açıklar.
P.2.3) Çağdaş yönetim tekniklerini kullanarak insani hizmet örgütlerinde yönetsel görevlerini uygular.
P.2.4) İnsani hizmet örgütlerinde kalite yönetimi süreçlerini analiz eder.
P.2.5) Toplumsal sorumluluk ve sürdürülebilirlik odaklı özgün projeler tasarlar.
P.2.6) İnsani hizmet örgütlerindeki yönetim uygulamalarını etkinlik ve verimlilik açısından sosyal hizmet bakış açısıyla değerlendirir.
P3) Sosyal hizmet uygulamaları için farklılık ve çeşitlilik bilgisine sahiptir.
P.3.1) Farklılık, çeşitlilik, kültürel yeterlilik ve kültürlerarası iletişim kavramlarını tanımlar.
P.3.2) Sosyal hizmetin toplumsal bütünleşme ve ortak yaşam kültürüne katkısını açıklar.
P.3.3) Farklı sosyokültürel geçmişlere sahip müracaatçılarla ayrım gözetmeksizin kapsayıcı sosyal hizmet müdahaleleri yürütür.
P.3.4) Sosyal hizmet uygulamalarında kültürel farklılıkların güç dengeleri ve hizmet erişimi üzerindeki etkilerini analiz eder.
P.3.5) Kültürel çeşitliliği, kapsayıcılığı ve eşitlik ilkesini temel alan özgün sosyal hizmet uygulamaları tasarlar.
P.3.6) Birey, aile, grup, topluluk ve toplum düzeyinde sosyal hizmet uygulamalarını baskı ve ayrımcılık karşıtı sosyal hizmet yaklaşımıyla değerlendirir.
P13) Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme.
P.13.1) Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme.
P.13.2) Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme.
P.13.3) Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme.
P.13.4) Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme.
P.13.5) Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme.
P.13.6) Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme.
P17) Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme
P.17.1) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme
P.17.2) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme
P.17.3) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme
P.17.4) Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme
P.17.5) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme
P.17.6) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme
P18) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır.
P.18.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme
P.18.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme
P.18.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme
P.18.4) İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme
P.18.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme
P.18.6) Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme
P.18.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme
P.18.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme
P19) Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları.
P.19.1) Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme.
P.19.2) Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme.
P.19.3) İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilmesi
P.19.4) Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme.
P.19.5) Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme.
P.19.6) Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
P4) Mesleki İlişki ve etkili iletişim kurma becerisine sahiptir.
P.4.1) Etkili iletişim süreçlerinin ve mesleki ilişkinin temel kavramlarını tanımlar.
P.4.2) Mesleki ilişkinin kurulmasında ve sürdürülmesinde iletişimin önemini açıklar.
P.4.3) Sosyal hizmet uygulamalarında etkili iletişim tekniklerini kullanarak mesleki ilişki kurar ve sürdürür.
P.4.4) Mesleki ilişkilerde ortaya çıkan iletişim sorunlarını analiz eder.
P.4.5) İletişim ve ilişki yönetimini güçlendirecek yaratıcı mesleki stratejiler geliştirir.
P.4.6) Mesleki iletişim süreçlerini ve kurduğu ilişkileri etkinlik ve sosyal hizmet etiği açısından değerlendirir.
P5) Eleştirel düşünebilme becerisine sahiptir.
P.5.1) Eleştirel düşünme, sosyal refah ve çevresel adalet kavramlarını tanımlar.
P.5.2) Eleştirel düşünmenin sosyal hizmet uygulamalarındaki önemini açıklar.
P.5.3) Mesleki uygulamalarda eleştirel düşünme becerilerini kullanarak kararlar alır.
P.5.4) Uygulama ve sorun alanlarını kanıta dayalı bakış açısı ve eleştirel düşünme becerileriyle analiz eder.
P.5.5) Eleştirel bakış açısıyla yeni sosyal hizmet müdahale stratejileri ve politika önerileri geliştirir.
P.5.6) Alanındaki sosyal hizmet uygulamalarını eleştirel düşünme perspektifiyle değerlendirir.
P6) Alanına özgü bilimsel araştırma yapma becerisine sahiptir.
P.6.1) Sosyal hizmet araştırmalarında kullanılan temel kavramları ve yöntemleri tanımlar.
P.6.2) Sosyal hizmet araştırmalarının uygulamalara, politikalara ve programlara nasıl katkı sağladığını açıklar.
P.6.3) Sosyal hizmet alanında nicel, nitel ve karma yöntemleri kullanarak bilimsel araştırma yürütür.
P.6.4) Bir araştırmanın metodolojik yeterliliğini ve bulgularının geçerliliğini analiz eder.
P.6.5) Elde ettiği araştırma verilerini kullanarak bilimsel bir rapor hazırlar.
P.6.6) Sosyal hizmet literatürünü ve araştırma bulgularını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
P7) Bireysel ve mesleki gelişim için bilgi ve teknolojilerindeki yenilikleri kullanma becerisine sahiptir.
P.7.1) Sosyal hizmette kullanılan bilişim teknolojilerini tanımlar.
P.7.2) Dijital teknoloji kullanımının etik ve hukuki boyutlarını açıklar.
P.7.3) Bakım, koruma, danışmanlık ve rehabilitasyon hizmetlerinde kullanılan güncel teknolojilere uyum sağlar.
P.7.4) Bilgi teknolojilerinin sosyal hizmet alanındaki gelişimini izleyip analiz eder.
P.7.5) Bilgi teknolojilerini kullanarak kişisel ve mesleki hedeflerini tasarlar.
P.7.6) Bilgi teknolojilerinin sosyal hizmet alanındaki kullanımını, eleştirel bir bakışla değerlendirerek uygun bilgileri uygulamaya dönüştürür.
P8) İnsan haklarını ve sosyal adalet anlayışını uygulamada gözetebilme becerisine sahiptir.
P.8.1) Demokrasi, insan hakları ve sosyal adalet kavramlarını tanımlar.
P.8.2) İnsan hakları ve sosyal adalet ilkelerinin sosyal hizmet uygulamalarındaki rolünü açıklar.
P.8.3) Hak temelli yaklaşımı birey, aile, grup, topluluk ve toplum düzeyindeki sosyal hizmet uygulamalarına entegre eder.
P.8.4) Toplumdaki kaynaklara erişimde eşitsizlik oluşturan yapısal faktörleri analiz eder.
P.8.5) Sosyal, ekonomik ve çevresel adaleti temel alan müdahale stratejileri tasarlar.
P.8.6) Sosyal hizmet uygulamalarını insan hakları ve sosyal adalet ilkeleri doğrultusunda eleştirel biçimde değerlendirir.
P14) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır.
P.14.1) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme.
P.14.2) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme
P.14.3) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme.
P.14.4) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme.
P.14.5) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme.
P.14.6) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme.
P15) Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme.
P.15.1) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme.
P.15.2) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme.
P.15.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme.
P.15.4) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme.
P.15.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme.
P.15.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme.
P16) Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak.
P.16.1) Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme
P.16.2) Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme
P.16.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme
P.16.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme.
P.16.5) Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme
P.16.6) Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
P9) Meslektaşlar ve diğer profesyonellerle birlikte çalışır.
P.9.1) Meslektaşlarının ve diğer disiplinlerden profesyonellerin görev ve sorumluluklarını tanımlar.
P.9.2) Disiplinler arası ekip çalışmasının sosyal hizmet uygulamalarındaki önemini açıklar.
P.9.3) Meslektaşlarıyla ve diğer disiplinlerdeki profesyonellerle iş birliği içinde sosyal hizmet uygulaması planlayıp yürütür.
P.9.4) Profesyonel liderlik becerisiyle ekip çalışmalarında görev dağılımını analiz eder ve karşılaşılan karmaşık sorunları çözümler.
P.9.5) Mesleki sınırları koruyarak disiplinler arası ortak hizmet modelleri ve müdahale planları tasarlar.
P.9.6) Ekip içi ve disiplinler arası iş birliği süreçlerini eleştirel biçimde değerlendirir.
P10) Etik ve profesyonel davranış sergiler.
P.10.1) Sosyal hizmet mesleğine özgü etik kavramları, ilkeleri ve terminolojiyi tanımlar.
P.10.2) Etik ilke ve değerlerin mesleki uygulamalara nasıl rehberlik ettiğini açıklar.
P.10.3) Sosyal hizmet uygulamalarında ve kurum politikalarını uygulamada etik ilkelere bağlı kalarak hak savunuculuğu yapar.
P.10.4) Kişisel ve profesyonel değer çatışmalarını analiz ederek çözüm yolları geliştirir.
P.10.5) Etik ilkelere dayalı, duruma özgü müdahale planları tasarlar.
P.10.6) Mesleki uygulamalarda etik ikilemleri eleştirel biçimde değerlendirerek karar verir.
P11) Sosyal politikaları takip eder.
P.11.1) Sosyal politikaları etkileyen tarihsel, kültürel, ekonomik ve çevresel faktörleri tanımlar.
P.11.2) Güncel sosyal politikaların uygulama ortamlarındaki etkisini açıklar.
P.11.3) Sosyal hizmet uygulamalarında sosyal politikalara uygun şekilde hareket eder ve sürece aktif katılım sağlar.
P.11.4) Mevcut sosyal politikaların çeşitli gruplar üzerindeki etkilerini analiz eder.
P.11.5) Sosyal hizmet alanına yönelik politika, plan ve program önerilerini bilimsel bilgiye dayalı olarak geliştirerek karar alma süreçlerine dahil olur.
P.11.6) Sosyal politikaların hizmet sunumu ve erişim üzerindeki etkilerini eleştirel biçimde değerlendirir.
P12) Birey, aile, grup, örgüt ve topluluk düzeyinde sosyal hizmet müdahalelerini gerçekleştirir.
P.12.1) Birey, aile, grup, örgüt ve topluluk düzeyinde sosyal hizmet müdahalesine ilişkin temel kavramları tanımlar.
P.12.2) Müracaatçı sisteminin sorunlarını, sosyal çevresiyle ilişkili olarak açıklar.
P.12.3) Müracaatçı sistemi ile iletişim kurarak mikro, mezzo ve makro düzeyde süreci başlatma, uygulama ve kayıt altına alma becerisi gösterir.
P.12.4) Müracaatçının ihtiyaçları doğrultusunda mevcut kaynakları analiz ederek uygun bağlantılar kurar.
P.12.5) Müracaatçı sistemiyle iş birliği içinde müdahale planı geliştirir ve uygular.
P.12.6) Sosyal hizmet müdahalesinin etkililiğini sistematik biçimde değerlendirir ve süreci sonlandırır.