P1) Sosyokültürel çevre ve insan davranışı bilgisine sahiptir.
| P.1.1) Sosyokültürel çevre, insan davranışı ve kültürel yeterlilik kavramlarını tanımlar. |
| P.1.2) İnsan ile sosyal çevresi arasındaki ilişkinin bireysel ve toplumsal düzeydeki önemini açıklar. |
| P.1.3) ‘Çevresi içinde birey'yaklaşımını sosyal hizmet uygulamalarında kullanır. |
| P.1.4) Sosyokültürel değerlerin insan davranışı ve birey-toplum ilişkileri üzerindeki etkilerini analiz eder. |
| P.1.5) Sosyal çevre ve kültürel çeşitliliği dikkate alarak özgün sosyal hizmet müdahale planları tasarlar. |
| P.1.6) Farklı sosyokültürel yapılara yönelik sosyal hizmet müdahalelerinin etkinliğini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. |
|
P2) İnsani hizmet örgütlerinde çağdaş yönetim bilgisine sahiptir.
| P.2.1) Çağdaş yönetim kavramlarını, ilkelerini ve tekniklerini tanımlar. |
| P.2.2) Kalite yönetimi, çevik yönetim ve sürdürülebilirlik yaklaşımlarının temel prensiplerini açıklar. |
| P.2.3) Çağdaş yönetim tekniklerini kullanarak insani hizmet örgütlerinde yönetsel görevlerini uygular. |
| P.2.4) İnsani hizmet örgütlerinde kalite yönetimi süreçlerini analiz eder. |
| P.2.5) Toplumsal sorumluluk ve sürdürülebilirlik odaklı özgün projeler tasarlar. |
| P.2.6) İnsani hizmet örgütlerindeki yönetim uygulamalarını etkinlik ve verimlilik açısından sosyal hizmet bakış açısıyla değerlendirir. |
|
P3) Sosyal hizmet uygulamaları için farklılık ve çeşitlilik bilgisine sahiptir.
| P.3.1) Farklılık, çeşitlilik, kültürel yeterlilik ve kültürlerarası iletişim kavramlarını tanımlar. |
| P.3.2) Sosyal hizmetin toplumsal bütünleşme ve ortak yaşam kültürüne katkısını açıklar. |
| P.3.3) Farklı sosyokültürel geçmişlere sahip müracaatçılarla ayrım gözetmeksizin kapsayıcı sosyal hizmet müdahaleleri yürütür. |
| P.3.4) Sosyal hizmet uygulamalarında kültürel farklılıkların güç dengeleri ve hizmet erişimi üzerindeki etkilerini analiz eder. |
| P.3.5) Kültürel çeşitliliği, kapsayıcılığı ve eşitlik ilkesini temel alan özgün sosyal hizmet uygulamaları tasarlar. |
| P.3.6) Birey, aile, grup, topluluk ve toplum düzeyinde sosyal hizmet uygulamalarını baskı ve ayrımcılık karşıtı sosyal hizmet yaklaşımıyla değerlendirir. |
|
P4) Mesleki İlişki ve etkili iletişim kurma becerisine sahiptir.
| P.4.1) Etkili iletişim süreçlerinin ve mesleki ilişkinin temel kavramlarını tanımlar. |
| P.4.2) Mesleki ilişkinin kurulmasında ve sürdürülmesinde iletişimin önemini açıklar. |
| P.4.3) Sosyal hizmet uygulamalarında etkili iletişim tekniklerini kullanarak mesleki ilişki kurar ve sürdürür. |
| P.4.4) Mesleki ilişkilerde ortaya çıkan iletişim sorunlarını analiz eder. |
| P.4.5) İletişim ve ilişki yönetimini güçlendirecek yaratıcı mesleki stratejiler geliştirir. |
| P.4.6) Mesleki iletişim süreçlerini ve kurduğu ilişkileri etkinlik ve sosyal hizmet etiği açısından değerlendirir. |
|
P5) Eleştirel düşünebilme becerisine sahiptir.
| P.5.1) Eleştirel düşünme, sosyal refah ve çevresel adalet kavramlarını tanımlar. |
| P.5.2) Eleştirel düşünmenin sosyal hizmet uygulamalarındaki önemini açıklar. |
| P.5.3) Mesleki uygulamalarda eleştirel düşünme becerilerini kullanarak kararlar alır. |
| P.5.4) Uygulama ve sorun alanlarını kanıta dayalı bakış açısı ve eleştirel düşünme becerileriyle analiz eder. |
| P.5.5) Eleştirel bakış açısıyla yeni sosyal hizmet müdahale stratejileri ve politika önerileri geliştirir. |
| P.5.6) Alanındaki sosyal hizmet uygulamalarını eleştirel düşünme perspektifiyle değerlendirir. |
|
P6) Alanına özgü bilimsel araştırma yapma becerisine sahiptir.
| P.6.1) Sosyal hizmet araştırmalarında kullanılan temel kavramları ve yöntemleri tanımlar. |
| P.6.2) Sosyal hizmet araştırmalarının uygulamalara, politikalara ve programlara nasıl katkı sağladığını açıklar. |
| P.6.3) Sosyal hizmet alanında nicel, nitel ve karma yöntemleri kullanarak bilimsel araştırma yürütür. |
| P.6.4) Bir araştırmanın metodolojik yeterliliğini ve bulgularının geçerliliğini analiz eder. |
| P.6.5) Elde ettiği araştırma verilerini kullanarak bilimsel bir rapor hazırlar. |
| P.6.6) Sosyal hizmet literatürünü ve araştırma bulgularını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. |
|
P7) Bireysel ve mesleki gelişim için bilgi ve teknolojilerindeki yenilikleri kullanma becerisine sahiptir.
| P.7.1) Sosyal hizmette kullanılan bilişim teknolojilerini tanımlar. |
| P.7.2) Dijital teknoloji kullanımının etik ve hukuki boyutlarını açıklar. |
| P.7.3) Bakım, koruma, danışmanlık ve rehabilitasyon hizmetlerinde kullanılan güncel teknolojilere uyum sağlar. |
| P.7.4) Bilgi teknolojilerinin sosyal hizmet alanındaki gelişimini izleyip analiz eder. |
| P.7.5) Bilgi teknolojilerini kullanarak kişisel ve mesleki hedeflerini tasarlar. |
| P.7.6) Bilgi teknolojilerinin sosyal hizmet alanındaki kullanımını, eleştirel bir bakışla değerlendirerek uygun bilgileri uygulamaya dönüştürür. |
|
P8) İnsan haklarını ve sosyal adalet anlayışını uygulamada gözetebilme becerisine sahiptir.
| P.8.1) Demokrasi, insan hakları ve sosyal adalet kavramlarını tanımlar. |
| P.8.2) İnsan hakları ve sosyal adalet ilkelerinin sosyal hizmet uygulamalarındaki rolünü açıklar. |
| P.8.3) Hak temelli yaklaşımı birey, aile, grup, topluluk ve toplum düzeyindeki sosyal hizmet uygulamalarına entegre eder. |
| P.8.4) Toplumdaki kaynaklara erişimde eşitsizlik oluşturan yapısal faktörleri analiz eder. |
| P.8.5) Sosyal, ekonomik ve çevresel adaleti temel alan müdahale stratejileri tasarlar. |
| P.8.6) Sosyal hizmet uygulamalarını insan hakları ve sosyal adalet ilkeleri doğrultusunda eleştirel biçimde değerlendirir. |
|
P9) Meslektaşlar ve diğer profesyonellerle birlikte çalışır.
| P.9.1) Meslektaşlarının ve diğer disiplinlerden profesyonellerin görev ve sorumluluklarını tanımlar. |
| P.9.2) Disiplinler arası ekip çalışmasının sosyal hizmet uygulamalarındaki önemini açıklar. |
| P.9.3) Meslektaşlarıyla ve diğer disiplinlerdeki profesyonellerle iş birliği içinde sosyal hizmet uygulaması planlayıp yürütür. |
| P.9.4) Profesyonel liderlik becerisiyle ekip çalışmalarında görev dağılımını analiz eder ve karşılaşılan karmaşık sorunları çözümler. |
| P.9.5) Mesleki sınırları koruyarak disiplinler arası ortak hizmet modelleri ve müdahale planları tasarlar. |
| P.9.6) Ekip içi ve disiplinler arası iş birliği süreçlerini eleştirel biçimde değerlendirir. |
|
P10) Etik ve profesyonel davranış sergiler.
| P.10.1) Sosyal hizmet mesleğine özgü etik kavramları, ilkeleri ve terminolojiyi tanımlar. |
| P.10.2) Etik ilke ve değerlerin mesleki uygulamalara nasıl rehberlik ettiğini açıklar. |
| P.10.3) Sosyal hizmet uygulamalarında ve kurum politikalarını uygulamada etik ilkelere bağlı kalarak hak savunuculuğu yapar. |
| P.10.4) Kişisel ve profesyonel değer çatışmalarını analiz ederek çözüm yolları geliştirir. |
| P.10.5) Etik ilkelere dayalı, duruma özgü müdahale planları tasarlar. |
| P.10.6) Mesleki uygulamalarda etik ikilemleri eleştirel biçimde değerlendirerek karar verir. |
|
P11) Sosyal politikaları takip eder.
| P.11.1) Sosyal politikaları etkileyen tarihsel, kültürel, ekonomik ve çevresel faktörleri tanımlar. |
| P.11.2) Güncel sosyal politikaların uygulama ortamlarındaki etkisini açıklar. |
| P.11.3) Sosyal hizmet uygulamalarında sosyal politikalara uygun şekilde hareket eder ve sürece aktif katılım sağlar. |
| P.11.4) Mevcut sosyal politikaların çeşitli gruplar üzerindeki etkilerini analiz eder. |
| P.11.5) Sosyal hizmet alanına yönelik politika, plan ve program önerilerini bilimsel bilgiye dayalı olarak geliştirerek karar alma süreçlerine dahil olur. |
| P.11.6) Sosyal politikaların hizmet sunumu ve erişim üzerindeki etkilerini eleştirel biçimde değerlendirir. |
|
P12) Birey, aile, grup, örgüt ve topluluk düzeyinde sosyal hizmet müdahalelerini gerçekleştirir.
| P.12.1) Birey, aile, grup, örgüt ve topluluk düzeyinde sosyal hizmet müdahalesine ilişkin temel kavramları tanımlar. |
| P.12.2) Müracaatçı sisteminin sorunlarını, sosyal çevresiyle ilişkili olarak açıklar. |
| P.12.3) Müracaatçı sistemi ile iletişim kurarak mikro, mezzo ve makro düzeyde süreci başlatma, uygulama ve kayıt altına alma becerisi gösterir. |
| P.12.4) Müracaatçının ihtiyaçları doğrultusunda mevcut kaynakları analiz ederek uygun bağlantılar kurar. |
| P.12.5) Müracaatçı sistemiyle iş birliği içinde müdahale planı geliştirir ve uygular. |
| P.12.6) Sosyal hizmet müdahalesinin etkililiğini sistematik biçimde değerlendirir ve süreci sonlandırır. |
|
P13) Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme.
| P.13.1) Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. |
| P.13.2) Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. |
| P.13.3) Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. |
| P.13.4) Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. |
| P.13.5) Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. |
| P.13.6) Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. |
|
P14) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır.
| P.14.1) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme. |
| P.14.2) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme |
| P.14.3) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. |
| P.14.4) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. |
| P.14.5) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. |
| P.14.6) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. |
|
P15) Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme.
| P.15.1) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme. |
| P.15.2) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme. |
| P.15.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. |
| P.15.4) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme. |
| P.15.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. |
| P.15.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme. |
|
P16) Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak.
| P.16.1) Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme |
| P.16.2) Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme |
| P.16.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme |
| P.16.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme. |
| P.16.5) Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme |
| P.16.6) Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme |
|
P17) Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme
| P.17.1) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme |
| P.17.2) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme |
| P.17.3) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme |
| P.17.4) Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme |
| P.17.5) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme |
| P.17.6) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme |
|
P18) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır.
| P.18.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme |
| P.18.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme |
| P.18.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme |
| P.18.4) İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme |
| P.18.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme |
| P.18.6) Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme |
| P.18.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme |
| P.18.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme |
|
P19) Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları.
| P.19.1) Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme. |
| P.19.2) Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme. |
| P.19.3) İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilmesi |
| P.19.4) Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme. |
| P.19.5) Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme. |
| P.19.6) Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme. |
|