İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99900013 Yabancı Dil (İngilizce) II 1 Bahar 2 2+0+0 2 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Soru-Cevap
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Hakan ALKAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Hakan ALKAN K-103 [email protected] 7380
Dersin İçeriği
Temel seviyede dilbilgisi; konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerileri ile kelime bilgisi becerilerinin geliştirilmesini içermektedir.
Dersin Amacı
Yabancı Dil II dersi öğrencilerin başlangıç seviyesinde dil bilgisi ve kelime bilgisi kazanımını, başlangıç seviyesi okuma ve dinleme parçalarını anlayabilme ve ilgili soruları cevaplayabilmesi ve temel seviyede sözlü ve yazılı olarak etkin bir iletişim becerisine sahip olabilmelerini amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P14 Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. P.14.6 1
Ö2 Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme. P.14.1 1
Ö3 Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme P.14.2 1
Ö4 Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. P.14.3 1
Ö5 Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. P.14.4 1
Ö6 Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. P.14.5 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tanışma ve tanıştırma; dil ve kültür hakkında kısa bilgi; dersin hedefleri; öğrenciden istenen davranışlar, malzemeler, disiplin, devamsızlık, sınav tür ve haftalar konuşulur ve dilin alfabesi farklı ise harf ve rakamların tanıtımı yapılır.
2 Öğretmen aşağıdaki metni öğrenciye sunar. Benim adım Ali Yiğit. Ardahan, Posof'luyum. 19 yaşındayım ve üniversitede mühendislik okuyorum. Bu yıl benim ilk yılım. Çok heyecanlıyım. Biz büyük bir alileyiz. Üç kız kardeşim ve iki erkek kardeşim var. Kardeşlerimin hepsi benden küçük. Babam öğretmen ve annem ev hanımı. İlkokulu Posof'ta okudum sonra Posof Lisesinde okudum. Liseyi geçen yıl bitirdim. Üniversite sınavında Karatay Üniversitesini kazandım. İnşaat Mühendisliği bölümünü çok seviyorum Boş zamanlarımda, futbol ve voleybol oynarım. Ayrıca roman okumayı severim. Ayda bir kitap bitiririm. Hayat güzel! Öğretmen bu parçayı okur ve ne kadarının anlaşıldığı hususunda bilgi sahibi olur. Bilinmeyen kelime ve kuralları öğrenci tespit eder. Bunlar ayrı ayrı öğrenilir.
3 Geçen haftaki metin aşağıdaki gibi öğrenciye dağıtılır. Benim adım ……………. / ………………………lıyım. …… yaşındayım ve üniversitede …………… okuyorum. Bu yıl benim ……… yılım. Çok heyecanlıyım. Biz ………… bir alileyiz. …… kız kardeşim ve …… erkek kardeşim var. Kardeşlerimin hepsi benden ………. Babam ……… ve annem …………. İlkokulu ………'ta okudum sonra ………… Lisesinde okudum. Liseyi geçen yıl bitirdim. Üniversite sınavında Karatay Üniversitesini kazandım. …………… bölümünü çok seviyorum Boş zamanlarımda, ……… ve ………… oynarım. Ayrıca ………… okumayı severim. Ayda bir ……… bitiririm. Hayat güzel! Öğrencilerden boşlukları sözlük kullanarak doldurması istenir. Öğrenciden mırıldanarak bu metni okuması ve sonra bakmadan mırıldanması istenir. Sonraki hafta ne yapılacağını öğrencilere söyler. Geçen haftaki faaliyet değişiklikler ile tekrarlanır. Farklı alfabede yazma faaliyeti yapılır. Öğrenciler birbirinin yazısını okumaya çalışır.
4 Boşlukları kendisine göre doldurdukları metin elinde olduğu halde öğrenciler sıradan kaldırılır ve daire çizmeleri istenir. Her öğrenciye bir partner düşecek şekilde ve aralarında eşit mesafe olduğu halde, öğrencilerden mümkün mertebe kâğıda bakmadan okul ve gelecekleri hakkında konuşması istenir. Dinleyen öğrenciden konuşana, takıldığında yardımcı olması istenir. Sonra dinleyen konuşmaya başlar. Partnerler değiştirilir aynısı tekrar edilir. Kâğıda ihtiyaç duyulmayıncaya kadar ayakta konuşmaya devam edilir.
5 Önceki hafta çalışılan metni deftere yazmalarını ister. Yazma işlemi bittikten sonra ilk metinle karşılaştırma yapmaları istenir. Aradaki farkların ne oluğunu öğretmen tespit eder. O konuları yeniden anlatır. Sonra yeniden yazmaları istenir.
6 Kendini tanıtım sözlü ağırlıklı devam eder. Eşleşmeler yapılır ve bir eş kendini tanıtır, diğer eşin arkadaşını anlamaya çalışması sağlanır. Arkadaşının kaç erkek kardeşi var gibi anlamayı ölçen soru sorar öğretmen. Karşılıklı tanıtım 3 defa daha yinelenir. Sınav için alıştırmalar verilir. Sınavla ilgili bilgi sunulur. Örnek sınav sınıfta gösterilir.
7 Ara Sınav
8 Ara sınava kadar çalışılan metin soru cevap şeklinde inşa edilecek tarzda ders işlenir. Adın nedir, kaç yaşındasın, okuyor musun, nerde okuyorsun, hangi bölümde okuyorsun? Fakültede kaçıcı yılın soruları öğretilir. Tahtaya yazıldıktan sonra öğrenciler bu soruları sormak ve cevabını almak üzere daire şeklinde vaziyet alır. Öğretmen herkesin soru sorduğunu ve cevap aldığından emin olmak için arada gezinir.
9 Kaç kardeşin var, kardeşlerin senden büyük mü küçük mü, baban ne iş yapar, annen ne iş yapar, liseyi ne zaman bitirdin, bölümünü sever misin gibi sorular öğretilir. Bu sorulara öğrencilerin cevap vermeye hazırlanması istenir. Öğretmen isterse deftere yazdırır. Öğrencileri ayağa kaldırır, daire şeklindeki partnerlere bu soruları sorma ve diğerinden cevap vermelerini ister.
10 Sekizinci ve dokuzuncu haftada öğrenilen soru-cevap tarzı konuşma birlikte yapılır. Bu uygulama onlara yabancı dilde 5 dakikaya yakın konuşmalarını sağlayacaktır.
11 Dersler zor mu, boş zamanlarında ne yaparsın, kitap okur musun, sorular diğer sorular gibi öğretilir.
12 Bu hafta öğrencilerden hangi soruları sormak istedikleri konusunda görüş alınır ve bu sorulara göre hangi cevapların uygun olacağı anlatılır. Bu hafta da soru ve ortalama cevaplar belirlendikten sonra daire şeklindeki konuşmaya geçilir.
13 8 ve 9 haftalarda yapılanlar tekrar edilir.
14 11 ve 12 haftalarda yapılanlar tekrar edilir. Öğrenciler eşleştirilerek vize sonrasında öğrenilen tüm konuları bir diyalog haline getirmeleri istenir. Final sınavıyla ilgili bilgi verilir. Kendini tanıtma
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar ÇELİK M. (2018). Progress English Elementary Student's Book A1. KTO Karatay Yayınları.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 12 12
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 60
Toplam Yük / 30 2
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P14
Ö1 Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme. 5
Ö2 Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme 5
Ö3 Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. 5
Ö4 Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. 5
Ö5 Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. 5
Ö6 Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. 5