Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99900012 | Yabancı Dil (İngilizce) I | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 2 | 2 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Soru Cevap |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Hakan ALKAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Hakan ALKAN | K-103 | [email protected] | 7380 |
Dersin İçeriği
Temel seviyede dilbilgisi; konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerileri ile kelime bilgisi becerilerinin geliştirilmesini içermektedir.
Dersin Amacı
Yabancı Dil I dersi öğrencilerin başlangıç seviyesinde dil bilgisi ve kelime bilgisi kazanımını, başlangıç seviyesi okuma ve dinleme parçalarını anlayabilme ve ilgili soruları cevaplayabilmesi ve temel seviyede sözlü ve yazılı olarak etkin bir iletişim becerisine sahip olabilmelerini amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P14 | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. | P.14.6 | 1 |
Ö2 | Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme. | P.14.1 | 1 |
Ö3 | Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme | P.14.2 | 1 |
Ö4 | Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. | P.14.3 | 1 |
Ö5 | Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. | P.14.4 | 1 |
Ö6 | Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. | P.14.5 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Tanışma ve tanıştırma; dil ve kültür hakkında bilgi, dersin hedefleri; öğrenciden istenen davranışlar, malzemeler, disiplin, devamsızlık, sınav tür ve haftalar konuşulur ve dilin alfabesi farklı ise harf ve rakamların tanıtımı yapılır. |
2 | Merhaba, sabah selamlaması, akşam vedalaşması, isim sorma. Bu maksatla en kabul gören dil malzemesi öğrenciye önce işitsel sonra yazısal verilir. Eşleşme yapılarak öğrencilerin bu aktiviteleri yapması istenir. Eşleşme 3 defa değiştirilerek tekrarlanır. |
3 | Geçen haftaki faaliyet yeni diyalog metni ile tekrarlanır. Bilinmedik kelimeler tespit edilir, öğrenilir. Diyalog dinletildikten sonra konuşmaya dökülür. Deftere yazılarak yazma becerisi artırılır. Farklı alfabede yazma faaliyeti yapılır. Öğrenciler birbirinin yazısını okumaya çalışır. |
4 | Merhaba, günaydın, isminiz nedir, soy isminiz nedir, nerelisiniz, teşekkür ederim, tanıştığımıza memnun oldum, iyi akşamlar gibi ifadelerin olduğu bir metin üzerinden eğitim yapılır. Adınızı nasıl hecelersiniz sorusu ile alfabenin öğrenilmesi amaçlanır. Dinleme, okuma, rol yapma, yazma işlemlerinden sonra, öğrencilerden başka ne gibi sorular sorulabileceği huşunda öneriler alınarak devam edilir. |
5 | Rakamlar ve yaş sorma ve söyleme. Artan ve azalan tarzda rakam telaffuzu eğitimi peşinden kaç yaşındasınız, anne-baba kaç yaşında, kardeş kaç yaşında gibi ifadelerin olduğu bir metin işlenir. Teşekkür etmenin önemi ve iki yolu öğretilir. |
6 | Yazı Üretimi: öğrencilerden tek diyalog içinde "merhaba, günaydın, adın soyadın, kaç yaşındasın soruları, teşekkür etme ve güle güle"demeleri istenir. Öğrencilerden, öğrendikleri ile ilgili bir diyalog yazmaları istenir. Yazma esnasında öğretmen önerilerde bulunur. Metin öğrenciler arasında el değiştirir ve yorum istenir. Eşleşme yolu ile hazırladıkları metin konuşulur. Öğrencilerden değerlendirme istenir. |
7 | Ara Sınav |
8 | Milliyet ve Ülke bilgilerini sorup öğrenme: Milliyetin nedir? Hangi ülkedensin? Nerde oturuyorsun? Ülke ve milliyet isimleri öğretilir. Öğrenciler kendilerine yeni isimler alarak diyaloğun uzunluğu artırılır. |
9 | Önceki hafta öğrenilenlerle sınava kadar olan bilgiler birleştirilerek örnek diyalog verilir. Selam, Adınız, soyadınız, Nasılsınız, Kaç Yaşındasın, Milliyetin Ne, memleketin Ne, Teşekkür etme, Güle Güle kısımlarından olan konuşma her öğrenciye yaptırılır. |
10 | Anlayamadım, tekrar eder misin, lütfen? Elbette. Bu ifadeler üçüncü kişi hakkında hazırlanan bir diyalog içinde kullanılır. Onun adını tekrar edebilir misiniz? Yeniden o kişinin adını heceleyebilir misiniz? İfadeleri yeni diyalog içinde verilir. |
11 | İsim, yaş, milliyet gibi sorulardan sonra "Anlayamadım, tekrar eder misin, lütfen?"ifadesi öğretilir. "Tamam, elbette tekrar edebilirim. |
12 | Diyaloglarda cevap şeklinde öğrenilen bilgiler monolog şekle dönüştürülür. Merhaba, benim adım ve benim yaşım, Türküm ve Türkiye'denim, Konya'da oturuyorum, teşekkür ederim, hoşça kalın ifadelerinin olduğu metnin yazılması ve söylenmesi istenir. |
13 | Üçüncü şahsın aynı formatta tanıtımı: anne, baba, kardeş, arkadaş. |
14 | Öğrenilen bilgi (kelime ve dilbilgisi) be becerinin birleştirilerek sentezi yapılır. Sınava hazırlık. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | ÇELİK M. (2018). Progress English Elementary Student's Book A1. KTO Karatay Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 60 | ||
Toplam Yük / 30 | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P14 |
---|---|---|
Ö1 | Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme. | 5 |
Ö2 | Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme | 5 |
Ö3 | Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. | 5 |
Ö4 | Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. | 5 |
Ö5 | Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. | 5 |
Ö6 | Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. | 5 |