Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99301015 | Edebi Metinlerde Sosyal Hizmet İncelemesi | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | yoktur. |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında Türk ve dünya edebiyatı eserlerinden seçilecek örnekler üzerinden bu eserlerde yer verilen sosyal hizmet konularının analizi yapılacak ve sosyal sorunlara bakışta edebiyatın yeri ele alınacaktır.
Dersin Amacı
Dersin iki amacı bulunmaktadır: 1. Sanat ve edebiyattan istifade ederek sosyal hizmet mesleğini farklı boyutlarıyla öğrencilere tanıtmak ve benimsetmek; 2. Değişik sosyal grupların içindeki insanların psikolojisini ve kültürünü sanat yolu ile kavrattırmak ve hissettirmek suretiyle sosyal hizmet uzmanı adaylarının iletişim ve mesleki ilişki kurma becerilerinin gelişmesine katkı sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Sosyokültürel çevre ve insan davranışı bilgisine sahiptir. | 5 |
P5 | Eleştirel düşünebilme becerisine sahiptir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | İnsan ve sosyal çevre arasındaki ilişkinin önemini kavrama. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Etkili iletişim bilgi ve becerilerine sahip olma. | P.4.2 | 1 |
Ö3 | Demokrasi, insan hakları ve sosyal adalet kavramlarının sosyal hizmet açısından öneminin farkında olma. | P.8.1 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Tanışma, dersin amacı, konusu ve yöntemi hakkında bilgi verme, sanat ve estetiğe kavramsal bir bakış |
2 | Sanatın kökeni, sanatın yapısı ve işlevi, sanatsal içerik ve biçim |
3 | Sanatın kökeni, sanatın yapısı ve işlevi, sanatsal içerik ve biçim |
4 | Sanatın insanla ilişkisi, toplumsal bir olgu olarak sanat |
5 | Sanatın geliştirici, değiştirici ve tedavi edici özelliği, sanat-sosyal hizmet ilişkisi: çok yönlü bir tartışma |
6 | Yoksulluk sorunu: Victor HUGO; "Sefiller" |
7 | Suçluluk sorunu: F. M. Dostoyevski; "Suç ve Ceza"(film olarak izleme) F. M. Dostoyevski."Kumarbaz"(film olarak izleme) |
8 | Ara Sınav |
9 | Kentleşme sorunu: Peyami SAFA; Fatih Harbiye ve/veya Orhan KEMAL; Kötü Yol |
10 | Madde bağımlılığı: Antony BURGESS; Otamatik Portakal |
11 | Göç sorunu: İrfan ORGA; Bir Türk Ailesinin Öyküsü |
12 | Çocuk sorunları: Charles DICKENS; Oliver Twist |
13 | İntihar: Leo TOLSTOY; Anna Karanina veya William SHAKESPEARE; Romeo ve Juliet |
14 | İnsana dair: F. M. Dostoyevski; "Yeraltından Notlar" |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Berna Moran. Edebiyat Kuramları ve Eleştiri. İstanbul:Cem Yayınevi. |
Erich Fromm. Sevgi ve Şiddetin Kaynağı | |
Freud-Adler-Jung. Psikanaliz açısından edebiyat | |
Fuat Aziz Göksel. Edebiyatta Sosyal ve Psikolojik İncelemeler | |
İsmet Emre. Edebiyat ve Psikoloji. Ankara: Anı Yayıncılık. | |
Sigmund Freud. Sanat ve Sanatçılar Üzerine. İstanbul:Işık Yayınevi. | |
Yılmaz Özbek. Edebiyat ve Psikanaliz. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 17 | 17 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 114 | ||
Toplam Yük / 30 | 3,80 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 | P8 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | İnsan ve sosyal çevre arasındaki ilişkinin önemini kavrama. | 5 | 3 | 3 |
Ö2 | Etkili iletişim bilgi ve becerilerine sahip olma. | 3 | 3 | 4 |
Ö3 | Demokrasi, insan hakları ve sosyal adalet kavramlarının sosyal hizmet açısından öneminin farkında olma. | 3 | 4 | 2 |