Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99301014 | Tiyatro Oyun İncelemesi | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Dersin başlarında tiyatro eserlerinin nitelikleri, tiyatro eserlerinin türleri, tiyatro eserlerini irdeleme ve çözümleme yaklaşımları ele alınır. İlerleyen süreçte; çeşitli tiyatro akımlarını temsil eden oyun örnekleriyle incelenir. Antik Yunan ve Roma tiyatrosu tragedya yazarlarının (Sophokles, Euripides, Aiskhylos, Seneca) oyunlarından örneklerin ayrıntılı olarak incelenmesine yer verilir.
Dersin Amacı
Bu derste; tarihsel gelişimine göre tiyatral açıdan toplumların ekonomik ve sosyal boyutlarının değerlendirilmesi ile birlikte; tiyatro eserlerinin nitelikleri; tiyatro eserlerinin türleri; tiyatro eserlerini irdeleme ve çözümleme yaklaşımları, çeşitli tiyatro akımlarını temsil eden oyun örnekleriyle incelenmek amaçlanmıştır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tanışma, dersin amacı, konusu ve yöntemi hakkında bilgi verme, sanat ve estetiğe kavramsal bir bakış, Sanatın kökeni, sanatın yapısı ve işlevi, sanatsal içerik ve biçim, Sanatın insanla ilişkisi, toplumsal bir olgu olarak sanat, Tiyatro, tiyatronun doğuşu ve geçirdiği evreler. |
| 2 | Yunan felsefesinde tiyatroya bakış: Platon ve Aristo- "Poetika"(estetik) |
| 3 | Antik Yunan ve Roma tiyatrosu tragedya ve komedya yazarlarının değerlendirilmesi (Sophokles, Euripides, Aiskhylos, Seneca, Aristofanes) |
| 4 | Sophokles: "Kral Oidipus"ve "Antigone |
| 5 | Aiskhylos: "Zincire Vurulmuş Prometheus", Aristofanes: "Eşek Arıları |
| 6 | Rönesans tiyatrosu ve Shakespeare: "Macbeth |
| 7 | Klasik dönem tiyatrosu, Moliere: "Cimri |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | 18.yy. tiyatrosu Hegel ve karşıtların uyumu ve 19.yy. gerçekçi tiyatro ve bilim Anton Çehov: "Vişne Bahçesi"ve Bernard Shaw |
| 10 | Politik tiyatro: Bertol Brecht: "Kafkas Tebeşir Dairesi |
| 11 | Geleneksel ve modern Türk Tiyatrosu, Meddah, Köy seyirlik oyunları ve Osmanlı da Tiyatro |
| 12 | Haldun Taner: "Keşanlı Ali Destanı |
| 13 | Çağdaş Tiyatro, Absürd Tiyatro, Gerçeküstü Tiyatro |
| 14 | Genel değerlendirme ve tartışma |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Aristo "Poetika |
| Berna Moran. Edebiyat Kuramları ve Eleştiri. İstanbul:Cem Yayınevi. | |
| Kagan Estetik Bilimi | |
| Metin And "Türk Tiyatro Tarihi | |
| Özdemir Nutku "Dünya Tiyatrosu Tarihi | |
| Sevda Şener ,Cumhuriyet'in 75. Yılında Türk Tiyatrosu | |
| Sevda Şener, "Dünden Bugüne Tiyatro Düşüncesi, |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
