Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99300008 | Hukuka Giriş | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hikmet TÜLEN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Hikmet TÜLEN | H-228 | [email protected] | 7586 |
Dersin İçeriği
Hukuk kurallarının özellikleri ve diğer sosyal düzen kurallardan ayırımı; çağdaş hukuk sistemleri, hukukta derleme hareketi ve Türk Hukuku'nun derlenmesi; yaptırım ve çeşitleri, kamu hukuku, özel hukuk, karma hukuk dalları ve alt ayrımları; Türk pozitif hukuku ve sorunları, hukukun çeşitli açılardan uygulanması; hak, hak sahipliği ve ehliyet kavramları; sorumluluk ve sorumluluğun işletilmesi gibi belli başlı konulardan oluşmaktadır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere hukukun temel kavram ve kurumlarını tanıtmak ve hem güncel yaşamda hem de almakta mesleki yaşamlarının çeşitli yerlerinde karşılaşacakları hukuki kavramların içeriği hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır. Diğer yandan bundan sonraki dönemlerde alacakları sosyal hizmet mevzuatı dersinin de bir anlamda alt yapısını hazırlama amacı taşımaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P2 | İnsani hizmet örgütlerinde çağdaş yönetim bilgisine sahiptir. | 3 |
P3 | Sosyal hizmet uygulamaları için farklılık ve çeşitlilik bilgisine sahiptir. | 4 |
P5 | Eleştirel düşünebilme becerisine sahiptir. | 3 |
P6 | Alanına özgü bilimsel araştırma yapma becerisine sahiptir. | 4 |
P8 | İnsan haklarını ve sosyal adalet anlayışını uygulamada gözetebilme becerisine sahiptir. | 5 |
P10 | Etik ve profesyonel davranış sergiler. | 4 |
P11 | Sosyal politikaları takip eder ve ilgilenir. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Çevik yönetim bilgi ve becerisine sahip olma. | P.2.5 | 1 |
Ö2 | Mesleğiyle ilgili görev, yetki ve sorumlulukları hiçbir müracaatçı grubu arasında ayrımcılık yapmadan yerine getirme. | P.3.1 | 1 |
Ö3 | Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. | P.5.1 | 1 |
Ö4 | Mesleki literatürü okuma ve yorumlama. | P.6.4 | 1 |
Ö5 | Hak temelli yaklaşımı toplumdaki farklı grupların psikososyal ihtiyaç ve sorunlarına odaklanan uygulamalara taşıma. | P.8.4 | 1 |
Ö6 | Çalıştığı kurumun hizmet politikalarına ve bağlı olduğu mevzuata uygun hareket etme. | P.10.4 | 1 |
Ö7 | Mesleki terminolojiye hakim olma. | P.10.5 | 1 |
Ö8 | Alanıyla ilgili konularda politika, plan, program ve strateji geliştirme süreçlerine katılma. | P.11.4 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Toplumsal düzen, toplumsal düzen kuralları ve hukukun toplumsal düzen kuralları arasındaki yeri, ilişkisi ve ayırt edici yanları |
2 | Hukukun çeşitli açılardan tanımlanması ve hukukun başlıca amaç ve işlevleri |
3 | Hukukta yaptırım ve çeşitli hukuk alanlarından yaptırım örnekleri |
4 | Başlıca hukuk sistemleri |
5 | Hukukun temel kollara ayırımı |
6 | Özel hukuk bilgisi (I) |
7 | Ara Sınav |
8 | Özel hukuk bilgisi (II) |
9 | Kamu hukuku bilgisi |
10 | Türk pozitif hukukunun genel hatlarıyla tanıtı ve Hukukun çeşitli açılardan uygulanması |
11 | Hukukta sorumluluk |
12 | Hak kavramı ve hak sahipliği ve ehliyet |
13 | Hukuksal işlem ve eylemler |
14 | Dersin genel değerlendirilmesi, kazanımlar ve tartışmalar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Halil Kalabalık, Temel Hukuk, Değişim Yay., İstanbul 2006. |
Necip Bilge, Hukuk Başlangıcı, Turhan Kitabevi, Ankara 2006. | |
Ömer Anayurt, Hukuka Giriş ve Hukukun Temel Kavramları, Seçkin Yay., Ankara 2008. | |
Şerif Gözübüyük, Hukuka Giriş, Turhan Kitabevi, Ankara 2007. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Diğer | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 | P5 | P6 | P8 | P10 | P11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Çevik yönetim bilgi ve becerisine sahip olma. | 3 | - | - | - | - | - | - |
Ö2 | Mesleğiyle ilgili görev, yetki ve sorumlulukları hiçbir müracaatçı grubu arasında ayrımcılık yapmadan yerine getirme. | - | 4 | - | - | - | - | - |
Ö3 | Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. | - | - | 3 | - | - | - | - |
Ö4 | Mesleki literatürü okuma ve yorumlama. | - | - | - | 4 | - | - | - |
Ö5 | Hak temelli yaklaşımı toplumdaki farklı grupların psikososyal ihtiyaç ve sorunlarına odaklanan uygulamalara taşıma. | - | - | - | - | 5 | - | - |
Ö6 | Çalıştığı kurumun hizmet politikalarına ve bağlı olduğu mevzuata uygun hareket etme. | - | - | - | - | - | 4 | - |
Ö7 | Mesleki terminolojiye hakim olma. | - | - | - | - | - | 4 | - |
Ö8 | Alanıyla ilgili konularda politika, plan, program ve strateji geliştirme süreçlerine katılma. | - | - | - | - | - | - | 4 |