Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99300007 | Temel İstatistik | 2 | Bahar | 4 | 3+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yoktur |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Özlem AKARÇAY PERVİN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Özlem AKARÇAY PERVİN | T-209 | [email protected] | 7707 |
Dersin İçeriği
İstatistiğin tanımı, amacı ve önemi; verilerin düzenlenmesi; verilerin tablo ve grafiklerle sunumu; merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri; nokta tahmini ve güven aralıkları; temel örnekleme yöntemleri ve hesaplamaları; hipotez sınamaları; analiz yöntemi seçimleri, ölçüm ortalamalarının karşılaştırılması, parametrik ve nonparametrik testler, regresyon ve korelasyon analizi incelenmektedir. Ders, SPSS paket programı kullanılarak yürütülmektedir.
Dersin Amacı
Öğrencilere temel istatistik metodu ile birlikte istatistiğin araştırmalarda kullanımı ve istatistikî analizlerin değerlendirilmesini öğretmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P6 | Alanına özgü bilimsel araştırma yapma becerisine sahiptir. | 5 |
P7 | Bireysel ve mesleki gelişim için bilgi ve teknolojilerindeki yenilikleri kullanma becerisine sahiptir. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Sosyal hizmetin amaçlarına ulaşmak için nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak, bilimsel araştırma yapma. | P.6.1 | 1 |
Ö2 | Uygulama, politika ve programları geliştirmek için araştırma bulgularından yararlanma. | P.6.2 | 1 |
Ö3 | Uygulama sonuçlarına hızlı ve doğru bir şekilde ulaşabilmek için alanındaki güncel teknolojik olanaklardan yararlanma. | P.7.1 | 1 |
Ö4 | Sosyal hizmet alanındaki güncel bilgilere ulaşma, bu bilgileri değerlendirme ve kendi alanında kullanma. | P.7.5 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | İstatistik temel kavramları |
2 | Verilerin toplanması ve derlenmesi; verilerin özetlenmesi, verilerin grafik yöntemlerle özetlenmesi, seriler |
3 | Merkezi Eğilim ölçülerine giriş |
4 | Dağılma ölçülerine giriş |
5 | Kesikli ve sürekli rassal değişkenler ve olasılık dağılımları |
6 | Aralık tahmini, anakütle ortalaması için güven aralığı, anakütle oranı için güven aralığı |
7 | Hipotez Testlerine Giriş |
8 | Ara Sınav |
9 | Hipotez testleri (tek örneklem) |
10 | Hipotez testleri (iki ve daha fazla örneklem) |
11 | Parametrik Olmayan Hipotez Testleri, Ki Kare Testi |
12 | Regresyon Analizi ve Korelasyon Analizi |
13 | Örneklerle hipotez testleri üzerine sınıf içi çalışmalar -1 |
14 | Örneklerle hipotez testleri üzerine sınıf içi çalışmalar -2 |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Çıkarsamalı İstatistik, Prof. Dr. Şanslı Şenol, Nobel Akademik Yayıncılık |
Gravetter, F.J. & Wallnau L.B. (2004). Statistics for the Behavioral Sciences. | |
Sosyal Bilimler için İstatistik, Şener Büyüköztürk, Pegem Akademi Yayıncılık |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P6 | P7 |
---|---|---|---|
Ö1 | Sosyal hizmetin amaçlarına ulaşmak için nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak, bilimsel araştırma yapma. | 5 | - |
Ö2 | Uygulama, politika ve programları geliştirmek için araştırma bulgularından yararlanma. | 4 | - |
Ö3 | Uygulama sonuçlarına hızlı ve doğru bir şekilde ulaşabilmek için alanındaki güncel teknolojik olanaklardan yararlanma. | - | 3 |
Ö4 | Sosyal hizmet alanındaki güncel bilgilere ulaşma, bu bilgileri değerlendirme ve kendi alanında kullanma. | - | 4 |