Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99300006 | Araştırma Yöntemleri | 2 | Güz | 3 | 3+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Abdullah TOPCUOĞLU |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Abdullah TOPCUOĞLU | C-129 | [email protected] | 7954 |
Dersin İçeriği
Ders, bilimsel araştırmanın temel dayanakları ve kavramları; araştırma türleri (modelleri), sosyal hizmette araştırmanın önemi, bilimsel araştırma süreci ve bilimsel araştırmalarda etik konularını içermektedir. Dersin ağırlık noktasını kuşkusuz bilimsel araştırma süreci oluşturmaktadır. Araştırma sürecinde; araştırma problemin tanımlanması, araştırmanın amacı ve alt amaçları literatür tarama, yöntemin tasarlanması (araştırma modeli, evren ve örneklem, veri toplama teknikleri, geçerlik ve güvenirliğin ölçümü; verilerin işlenmesi), bulgular, tartışma, sonuç, öneriler ve bilimsel araştırma raporunun hazırlanması konularına yer verilmektedir.
Dersin Amacı
Sosyal hizmet öğrencilerine teorik düzeyde bilimsel araştırmanın temel kavramlarını süreç, yöntem ve tekniklerini öğretmek bu dersin temel amacıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P6 | Alanına özgü bilimsel araştırma yapma becerisine sahiptir. | 5 |
P7 | Bireysel ve mesleki gelişim için bilgi ve teknolojilerindeki yenilikleri kullanma becerisine sahiptir. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Sosyal hizmetin amaçlarına ulaşmak için nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak, bilimsel araştırma yapma. | P.6.1 | 1 |
Ö2 | Uygulama, politika ve programları geliştirmek için araştırma bulgularından yararlanma. | P.6.2 | 1 |
Ö3 | Sosyal hizmetler alanında yaptığı araştırmanın raporunu yazma. | P.6.3 | 1 |
Ö4 | Mesleki literatürü okuma ve yorumlama. | P.6.4 | 1 |
Ö5 | Uygulama sonuçlarına hızlı ve doğru bir şekilde ulaşabilmek için alanındaki güncel teknolojik olanaklardan yararlanma. | P.7.1 | 1 |
Ö6 | Sosyal hizmet alanındaki güncel bilgilere ulaşma, bu bilgileri değerlendirme ve kendi alanında kullanma. | P.7.5 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Tanışma ve derse oryantasyon |
2 | Sosyal hizmette araştırmanın yeri ve önemi. Bilim ve bilimle ilgili kavramlar. Bilimin özellikleri |
3 | Bilim ve araştırma. Bilimsel yöntem. Bilimsel tutum ve davranışlar |
4 | Araştırma tanımı, türleri ve aşamaları. Araştırmanın temel nitelikleri ve araştırmaya karşı bazı yanlış tutumlar. |
5 | Sosyal hizmette nicel ve nitel araştırmanın kullanımı |
6 | Araştırmanın amacı, problemi ve literatür taramanın temel ilkeleri |
7 | Ara Sınav |
8 | Araştırma Yönteminin tasarlanması, araştırma modelleri |
9 | Evren ve Örneklem |
10 | Veri Toplama süreci, veri toplama araçları ve verilerin analizi |
11 | Bulgular, tartışma, sonuç ve öneriler |
12 | Araştırma Önerisinin planlanması ve araştırma raporunun yazılması, eklerin düzenlenmesi ve kaynakça gösterimi. |
13 | Sosyal hizmet araştırmasında etik konular |
14 | Araştırma Önerilerinin İncelenmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | İslamoğlu.H. (2013). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İstanbul. Beta Yayınları. |
Karasar N. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara. Nobel Yayınevi. | |
Yıldırım, A., Şimşek H. (2004). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara. Seçkin Kitabevi. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 21 | 21 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P6 | P7 |
---|---|---|---|
Ö1 | Sosyal hizmetin amaçlarına ulaşmak için nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak, bilimsel araştırma yapma. | 5 | - |
Ö2 | Uygulama, politika ve programları geliştirmek için araştırma bulgularından yararlanma. | 5 | - |
Ö3 | Sosyal hizmetler alanında yaptığı araştırmanın raporunu yazma. | 5 | - |
Ö4 | Mesleki literatürü okuma ve yorumlama. | 5 | - |
Ö5 | Uygulama sonuçlarına hızlı ve doğru bir şekilde ulaşabilmek için alanındaki güncel teknolojik olanaklardan yararlanma. | - | 3 |
Ö6 | Sosyal hizmet alanındaki güncel bilgilere ulaşma, bu bilgileri değerlendirme ve kendi alanında kullanma. | - | 3 |