Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99300005 | Sosyal Antropoloji | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Arş.Gör. Berkay ÇETİN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Arş.Gör. Berkay ÇETİN | C-131 | [email protected] | 7541 |
Dersin İçeriği
Antropolojinin disiplin olarak kapsamı ve gelişimi, insanın biyolojik çeşitliliği ve evrim, antropolojide fizik antropoloji ve sosyal/kültürel antropoloji ayrımının temeli, etnografi; kültür kavramı ve kültürü tanımlamadaki güçlükler, kültürün temel bileşenleri, kültürün emik ve etik yorumları, kültürel görelilik, kültürel süreçler ve antropoloji kuramları.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencinin sosyal antropolojinin nasıl bir bilim olduğunu, inceleme alanını, yaklaşım ve yöntemlerini öğrenmesi ve antropolojinin kültür aşırı yaklaşımını benimseyerek farklı kültürleri anlamasını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Sosyokültürel çevre ve insan davranışı bilgisine sahiptir. | 5 |
P3 | Sosyal hizmet uygulamaları için farklılık ve çeşitlilik bilgisine sahiptir. | 4 |
P6 | Alanına özgü bilimsel araştırma yapma becerisine sahiptir. | 3 |
P7 | Bireysel ve mesleki gelişim için bilgi ve teknolojilerindeki yenilikleri kullanma becerisine sahiptir. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | İnsan ve sosyal çevre arasındaki ilişkinin önemini kavrama. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Kültürün insan davranışı ve birey-toplum ilişkileri üzerindeki olası etkilerini analiz etme bu analizi uygulamada kullanma. | P.1.2 | 1 |
Ö3 | Mesleğinin ortak yaşam kültürüne ve sosyal bütünleşmeye verdiği önemi kavrayabilme. | P.3.3 | 1 |
Ö4 | Mesleki literatürü okuma ve yorumlama. | P.6.4 | 1 |
Ö5 | Gelişmelere açık olma ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseme. | P.7.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Tanışma, dersin genel işlenişi ile ilgili tartışma, dersin ölçme değerlendirme sisteminin tanıtılması, Antropoloji Nedir? Tanımı, dalları, tarihi ve insan bilimleri içerisindeki yeri |
2 | Antropolojinin yöntem ve teknikleri |
3 | Kültür kavramı, kültürün özellikleri ve kültürel süreçler |
4 | Kültürel yaklaşımlar: Temel antropoloji kuramları |
5 | Geçim Yöntemleri ve Ekonomik Sistemler |
6 | Sanayi –öncesi uyarlanma ve yaşam tarzları: avcı-toplayıcılık ve tarım |
7 | Ara sınav |
8 | Sosyal ve Kültürel Değişim |
9 | Toplumsal Kimlik, Kişilik ve Cinsiyet |
10 | Aile ve Gruplar (Akrabalık, Soy, Evlilik) |
11 | Eğitim Süreci: İnsan Toplum Kültür Boyutları ( Kentleşme-Endüstrileşme) |
12 | Dil ve İletişim |
13 | Din ve Kutsal |
14 | Dersin genel değerlendirmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Türkdoğan, Orhan (2013), Türkiye'nin Etnik Yapısı Sosyolojik Bir Analiz, Çizgi Kitabevi, Konya. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P6 | P7 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | İnsan ve sosyal çevre arasındaki ilişkinin önemini kavrama. | 5 | - | - | - |
Ö2 | Kültürün insan davranışı ve birey-toplum ilişkileri üzerindeki olası etkilerini analiz etme bu analizi uygulamada kullanma. | 5 | - | - | - |
Ö3 | Mesleğinin ortak yaşam kültürüne ve sosyal bütünleşmeye verdiği önemi kavrayabilme. | - | 4 | - | - |
Ö4 | Mesleki literatürü okuma ve yorumlama. | - | - | 3 | - |
Ö5 | Gelişmelere açık olma ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseme. | - | - | - | 3 |