Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99300004 | Genel Ekonomi | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Yok |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül UÇKUN ÖZKAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül UÇKUN ÖZKAN | C-202 | [email protected] | 7366 | Salı 10.00-11.00 |
Dersin İçeriği
Bu derste mikroiktisada ve makroiktisada ilişkin giriş konuları temel düzeyde incelenir. Derste şu konulara yer verilir: Temel kavramlar, arz ve talep modeli, talep eğrisi ve tüketici davranışları, arz eğrisi ve firma davranışları, rekabet, tekel, devlet müdahalesi, para ve banka, para politikaları, iktisadi büyüme ve dalgalanmalar, işsizlik, enflasyon ve ekonomik büyümenin belirleyicileri.
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencilerin genel iktisadi terim ve açıklamalar konusunda temel bilgi sahibi olması, günlük hayatta ve mesleklerinde karşılaştıkları iktisadi terimleri daha iyi anlayabilme ve yorum yapabilme yeteneklerinin geliştirilmesi ve günlük hayattaki ilişkilerinde daha rasyonel kararlar verebilmelerini sağlamaktır. Ayrıca Makroekonomi ve mikroekonomi alanlarında ilgili temel bilgiler vermektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | İnsani hizmet örgütlerinde çağdaş yönetim bilgisine sahiptir. | 3 |
| P8 | İnsan haklarını ve sosyal adalet anlayışını uygulamada gözetebilme becerisine sahiptir. | 5 |
| P10 | Etik ve profesyonel davranış sergiler. | 4 |
| P | 4 | |
| P12 | Birey, aile, grup, örgüt ve topluluk düzeyinde sosyal hizmet müdahalelerini gerçekleştirir. | 1 |
| P13 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. | P.13.1 | 1 |
| Ö2 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | P.13.4 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Ekonomi Biliminin Temel Kavramları |
| 2 | Makroekonomik düşünce tarihi ve piyasa yapıları |
| 3 | Temel iktisadi sorunlar |
| 4 | Talep, arz, esneklik kavramları |
| 5 | Talep, Arz, Piyasa ve Esneklik Kavramları |
| 6 | Milli gelirin hesaplanması |
| 7 | Milli gelirin hesaplanması |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Tüketim, tasarruf ve yatırım fonksiyonları |
| 10 | Hükümet harcamaları |
| 11 | Açık ekonomi |
| 12 | Enflasyon |
| 13 | İşsizlik |
| 14 | Para arzı, para talebi, döviz kuru |
| 15 | Para ve maliye politikası |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | M. Eğilmez (2019). Örneklerle Kolay Ekonomi, 8. Basım. Ankara: Remzi Kitabevi |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 24 | 24 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P13 |
|---|---|---|
| Ö1 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. | 3 |
| Ö2 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | 3 |
