İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99300004 Genel Ekonomi 1 Bahar 2 3+0+0 4 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül UÇKUN ÖZKAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül UÇKUN ÖZKAN C-202 [email protected] 7366 Salı
10.00-11.00
Dersin İçeriği
Bu derste mikroiktisada ve makroiktisada ilişkin giriş konuları temel düzeyde incelenir. Derste şu konulara yer verilir: Temel kavramlar, arz ve talep modeli, talep eğrisi ve tüketici davranışları, arz eğrisi ve firma davranışları, rekabet, tekel, devlet müdahalesi, para ve banka, para politikaları, iktisadi büyüme ve dalgalanmalar, işsizlik, enflasyon ve ekonomik büyümenin belirleyicileri.
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencilerin genel iktisadi terim ve açıklamalar konusunda temel bilgi sahibi olması, günlük hayatta ve mesleklerinde karşılaştıkları iktisadi terimleri daha iyi anlayabilme ve yorum yapabilme yeteneklerinin geliştirilmesi ve günlük hayattaki ilişkilerinde daha rasyonel kararlar verebilmelerini sağlamaktır. Ayrıca Makroekonomi ve mikroekonomi alanlarında ilgili temel bilgiler vermektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 İnsani hizmet örgütlerinde çağdaş yönetim bilgisine sahiptir. 3
P8 İnsan haklarını ve sosyal adalet anlayışını uygulamada gözetebilme becerisine sahiptir. 5
P10 Etik ve profesyonel davranış sergiler. 4
P 4
P12 Birey, aile, grup, örgüt ve topluluk düzeyinde sosyal hizmet müdahalelerini gerçekleştirir. 1
P13 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. P.13.1 1
Ö2 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. P.13.4 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Ekonomi Biliminin Temel Kavramları
2 Makroekonomik düşünce tarihi ve piyasa yapıları
3 Temel iktisadi sorunlar
4 Talep, arz, esneklik kavramları
5 Talep, Arz, Piyasa ve Esneklik Kavramları
6 Milli gelirin hesaplanması
7 Milli gelirin hesaplanması
8 Ara sınav
9 Tüketim, tasarruf ve yatırım fonksiyonları
10 Hükümet harcamaları
11 Açık ekonomi
12 Enflasyon
13 İşsizlik
14 Para arzı, para talebi, döviz kuru
15 Para ve maliye politikası
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar M. Eğilmez (2019). Örneklerle Kolay Ekonomi, 8. Basım. Ankara: Remzi Kitabevi
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 24 24
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P13
Ö1 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. 3
Ö2 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. 3