Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99300004 | Genel Ekonomi | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu derste mikroiktisada ve makroiktisada ilişkin giriş konuları temel düzeyde incelenir. Derste şu konulara yer verilir: Temel kavramlar, arz ve talep modeli, talep eğrisi ve tüketici davranışları, arz eğrisi ve firma davranışları, rekabet, tekel, devlet müdahalesi, para ve banka, para politikaları, iktisadi büyüme ve dalgalanmalar, işsizlik, enflasyon ve ekonomik büyümenin belirleyicileri.
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencilerin genel iktisadi terim ve açıklamalar konusunda temel bilgi sahibi olması, günlük hayatta ve mesleklerinde karşılaştıkları iktisadi terimleri daha iyi anlayabilme ve yorum yapabilme yeteneklerinin geliştirilmesi ve günlük hayattaki ilişkilerinde daha rasyonel kararlar verebilmelerini sağlamaktır. Ayrıca Makroekonomi ve mikroekonomi alanlarında ilgili temel bilgiler vermektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P2 | İnsani hizmet örgütlerinde çağdaş yönetim bilgisine sahiptir. | 3 |
P8 | İnsan haklarını ve sosyal adalet anlayışını uygulamada gözetebilme becerisine sahiptir. | 5 |
P10 | Etik ve profesyonel davranış sergiler. | 4 |
P11 | Sosyal politikaları takip eder ve ilgilenir. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Toplumsal sorumluluk projelerini tasarlama ve bu projelerde görev alma. | P.2.3 | 1 |
Ö2 | Sürekli iyileştirme ve sürdürülebilirlik yaklaşımına uygun hareket etme. | P.2.4 | 1 |
Ö3 | Sosyal, ekonomik ve çevresel adaleti geliştiren uygulamalara katılma. | P.8.3 | 1 |
Ö4 | Sosyal hizmet müdahalesine rehberlik eden çağdaş bakış açılarını, kuramsal yaklaşımları ve modelleri kullanma. | P.10.7 | 1 |
Ö5 | Tarihsel, sosyal, etnik, kültürel, ekonomik, kurumsal, çevresel ve küresel etkilerin sosyal politikaları biçimlendirdiğinin farkında olma. | P.11.1 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Ekonomi Biliminin Temel Kavramları |
2 | Ekonomi Biliminin Temel Kavramları |
3 | İktisadi Sistemler |
4 | Temel İktisadi Sorunlar |
5 | Talep, Arz, Piyasa ve Esneklik Kavramları |
6 | Talep, Arz, Piyasa ve Esneklik Kavramları |
7 | Ara Sınav |
8 | Piyasa Mekanizması |
9 | Tüketici, Üretici ve Maliyet Teorileri |
10 | Tüketici, Üretici ve Maliyet Teorileri |
11 | Tüketici, Üretici ve Maliyet Teorileri |
12 | Piyasa Yapıları |
13 | Tüketici Davranışları ve Tam Rekabet |
14 | Faktör Piyasaları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | M. Eğilmez (2019). Örneklerle Kolay Ekonomi, 8. Basım. Ankara: Remzi Kitabevi |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 | P8 | P10 | P11 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Toplumsal sorumluluk projelerini tasarlama ve bu projelerde görev alma. | 3 | - | - | - |
Ö2 | Sürekli iyileştirme ve sürdürülebilirlik yaklaşımına uygun hareket etme. | 3 | - | - | - |
Ö3 | Sosyal, ekonomik ve çevresel adaleti geliştiren uygulamalara katılma. | - | 5 | - | - |
Ö4 | Sosyal hizmet müdahalesine rehberlik eden çağdaş bakış açılarını, kuramsal yaklaşımları ve modelleri kullanma. | - | - | 4 | - |
Ö5 | Tarihsel, sosyal, etnik, kültürel, ekonomik, kurumsal, çevresel ve küresel etkilerin sosyal politikaları biçimlendirdiğinin farkında olma. | - | - | - | 4 |