Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99300003 | Felsefeye Giriş | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, soru-cevap, tartışma, |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM | C-133 | [email protected] | 7648 |
Dersin İçeriği
Bu derste eleştirel düşünmenin önemi ve felsefenin ana sorunları üzerinde odaklanılmaktadır. Derste öncelikle felsefenin bireye ve topluma sağladıkları katkı, bilimle, dinle ve sanatla ilişkisi, felsefe bilgisinin özellikleri, eleştirel düşünce kavramı, olayların ve olguların eleştirel bir görüşle analiz edilmesi ve sentezlenmesi üzerinde durulacaktır. Daha sonra varoluş, insanın değeri, ahlak ve etik, meslek adamı olmak ve sosyal hizmet uzmanlarının karşılaşabilecekleri kimi sorunların çözümünde felsefenin ve eleştirel düşünmenin rolü üzerine tartışmalar yürütülecektir.
Dersin Amacı
Öğrencilerin felsefi soru ve sorunlarla tanışmasını, felsefenin konu ve akımları hakkında bilgi edinmelerini, felsefeye özgü düşünme ve akıl yürütme biçimlerini tanımalarını sağlamak, sorunlara eleştirel bakabilmeyi ve eleştirel düşünme yeteneklerini geliştirmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Sosyokültürel çevre ve insan davranışı bilgisine sahiptir. | 3 |
P5 | Eleştirel düşünebilme becerisine sahiptir. | 4 |
P8 | İnsan haklarını ve sosyal adalet anlayışını uygulamada gözetebilme becerisine sahiptir. | 3 |
P10 | Etik ve profesyonel davranış sergiler. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Kültürün insan davranışı ve birey-toplum ilişkileri üzerindeki olası etkilerini analiz etme bu analizi uygulamada kullanma. | P.1.2 | 1 |
Ö2 | Kültürel yeterlilik hakkında bilgi ve deneyim sahibi olma. | P.1.3 | 1 |
Ö3 | Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. | P.5.1 | 1 |
Ö4 | Eleştirel düşünme becerileri temelinde mesleki kararları oluşturma. | P.5.2 | 1 |
Ö5 | Eleştirel bakış açısıyla insan hakları ve sosyal, ekonomik ve çevresel adaleti ileri taşıyan politikaları analiz etme, formüle etme ve savunma. | P.5.3 | 1 |
Ö6 | Demokrasi, insan hakları ve sosyal adalet kavramlarının sosyal hizmet açısından öneminin farkında olma. | P.8.1 | 1 |
Ö7 | Uygulamalarda etik karar alma. | P.10.2 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Felsefe nedir? Felsefe tanımları, filozof kimdir? |
2 | Düşünme nedir? Eleştirel düşünme nedir? |
3 | Felsefenin dayanakları (akıl, tefekkür, bilgi ve hikmet) |
4 | Eleştirel düşünme neden çok önemlidir? Eleştirel düşünmenin uygulama alanları, |
5 | Felsefî düşünüş ve özellikleri, |
6 | Eleştirel düşünme becerileri neleri içerir? İyi düşünenlerin bazı özellikleri, |
7 | Felsefe ve Bölümleri, (Sistematik Felsefe ve Felsefe Tarihi), Bilgi ve bilgi çeşitleri |
8 | Felsefe insana neden gereklidir? Bireysel ve toplumsal faydaları. |
9 | Bir düşünür olarak ne kadar becerikliyiz? İyi düşünmek ile sıkı bir çalışmak arasındaki ilişki |
10 | Felsefenin ana problemleri (Varlık, bilgi ve değer). Varlık ile ilgili kısa bilgi. Bilgi felsefesinin ne olduğu, Değer probleminde ahlak felsefesi ve sanat felsefesi hakkında genel bilgi. |
11 | Kendi düşünmemizin eleştirmeni olmak. Yeni düşünme alışkanlıkları oluşturmak, Akıl yürütme ve anlama yeteneğimizi geliştirmek, |
12 | Felsefe ve bölümleri, bilgi ve bilgi çeşitleri |
13 | Tarafsız bir düşünür haline gelmek, Güçlü ve sezgili kritik düşünmenin özellikleri, tarafsız zihinlilik, entelektüel alçak gönüllülük, entelektüel cesaret, Entelektüel empatı, Entelektüel bütünlülük, azim, akıl yürütmede güven, entelektüel özerklik vb. |
14 | Bilgi felsefesi (epistemoloji) bilginin değeri ve kaynağı sorunu |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | 1. ERDEM, Hüsameddin. Felsefeye Giriş: Bazı Felsefe Meseleleri, Konya: HÜ-ER, 2021 |
2. BOLAY, Süleyman Hayri. Felsefeye Giriş, Ankara: Akçağ Yayınları, 2019 | |
3. BOLAY, Süleyman Hayri. Felsefeye Giriş, Ankara: Akçağ Yayınları, 2019 | |
3. MENGÜŞOĞLU, Takiyettin, Felsefeye Giriş, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1983 | |
3. MENGÜŞOĞLU, Takiyettin, Felsefeye Giriş, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1983 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P5 | P8 | P10 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Kültürün insan davranışı ve birey-toplum ilişkileri üzerindeki olası etkilerini analiz etme bu analizi uygulamada kullanma. | 3 | - | - | - |
Ö2 | Kültürel yeterlilik hakkında bilgi ve deneyim sahibi olma. | 3 | - | - | - |
Ö3 | Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. | - | 4 | - | - |
Ö4 | Eleştirel düşünme becerileri temelinde mesleki kararları oluşturma. | - | 5 | - | - |
Ö5 | Eleştirel bakış açısıyla insan hakları ve sosyal, ekonomik ve çevresel adaleti ileri taşıyan politikaları analiz etme, formüle etme ve savunma. | - | 4 | - | - |
Ö6 | Demokrasi, insan hakları ve sosyal adalet kavramlarının sosyal hizmet açısından öneminin farkında olma. | - | - | 3 | - |
Ö7 | Uygulamalarda etik karar alma. | - | - | - | 4 |