Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99300001 | Psikolojiye Giriş | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 6 | 6 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep GÜLTEKİN AHÇI |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Zeynep GÜLTEKİN AHÇI | C-126 | [email protected] | 7694 |
Dersin İçeriği
Psikoloji biliminin odağı, alt alanları ve gelişimi. Sosyal hizmette psikolojinin önemi. Duyum ve algı, duygu, heyecan, güdü, motivasyon, bilinç ve bellek, dikkat ve alışkanlık, öğrenme ve öğrenme ilkeleri, kişilik kavramı ve kişilik kuramları, kişilerarası ilişkiler
Dersin Amacı
Dersin öğrencilerin temel psikoloji bilgilerini kazanabilmeleri ve kendi davranışlarına olduğu kadar başka insanların davranışlarına da şimdiye kadar alışagelmiş olduğu bakış ve açıklayış biçimlerinin ötesinde bilimsel ölçütler içerisinde bakabilme becerilerini geliştirebilmeleri şeklinde iki amacı bulunmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Sosyokültürel çevre ve insan davranışı bilgisine sahiptir. | 5 |
P5 | Eleştirel düşünebilme becerisine sahiptir. | 3 |
P9 | Meslektaşları ve diğer profesyonellerle birlikte çalışır. | 3 |
P10 | Etik ve profesyonel davranış sergiler. | 4 |
P12 | Birey, aile, grup, örgüt ve topluluk düzeyinde sosyal hizmet müdahalelerini gerçekleştirir. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | İnsan ve sosyal çevre arasındaki ilişkinin önemini kavrama. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Kültürün insan davranışı ve birey-toplum ilişkileri üzerindeki olası etkilerini analiz etme bu analizi uygulamada kullanma. | P.1.2 | 1 |
Ö3 | Müracaatçı sistemi ile yürüteceği çalışmayı ‘çevresi içinde birey'yaklaşımı ile temellendirme. | P.1.4 | 1 |
Ö4 | Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. | P.5.1 | 1 |
Ö5 | Meslektaşları ve diğer profesyonellerle iş birliği ve eşgüdüm içinde çalışma. | P.9.1 | 1 |
Ö6 | Mesleki terminolojiye hakim olma. | P.10.5 | 1 |
Ö7 | Sosyal hizmet müdahalesine rehberlik eden çağdaş bakış açılarını, kuramsal yaklaşımları ve modelleri kullanma. | P.10.7 | 1 |
Ö8 | Müracaatçı sistemine (birey, aile, grup, örgüt ve topluluk) ulaşma ve bağlantı kurma. | P.12.1 | 1 |
Ö9 | Müracaatçı sisteminin psikososyal ve ekonomik ihtiyaç ve sorunlarına yönelik bütünsel bir değerlendirme yapma. | P.12.2 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Psikoloji Bilimi |
2 | Psikoloji ve İletişim |
3 | Biyolojik Bakış Açısı |
4 | Yaşam Boyu Gelişim |
5 | Öğrenme |
6 | Kişilik Kuramları |
7 | Ara Sınav |
8 | Kişilik Kuramları |
9 | Psikopatoloji |
10 | Psikopatoloji |
11 | Psikolojik Değerlendirme |
12 | Madde Bağımlılığı |
13 | Duyum ve Algı |
14 | Duyum ve Algı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Clifford, T.M. (2011). Psikolojiye Giriş. İstanbul: Eğitim Kitabevi İstanbul. |
Cüceloğlu, D. (2011). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi. | |
Gerring, R.J., Zimbardo, P.G. (2012). Psikolojiye Giriş. İstanbul: Nobel Yayınevi. | |
Rod, P. (2009). Psikolojiye Giriş. İstanbul: Kaknüs Yayınları. | |
Smith, E.E., Nolen-Hoeksema, S., Loftus, G.R. (2019). Psikolojiye Giriş- 14. Edisyon. Ankara: Arkadaş Yayıncılık. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P5 | P9 | P10 | P12 |
---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | İnsan ve sosyal çevre arasındaki ilişkinin önemini kavrama. | 5 | - | - | - | - |
Ö2 | Kültürün insan davranışı ve birey-toplum ilişkileri üzerindeki olası etkilerini analiz etme bu analizi uygulamada kullanma. | 5 | - | - | - | - |
Ö3 | Müracaatçı sistemi ile yürüteceği çalışmayı ‘çevresi içinde birey'yaklaşımı ile temellendirme. | 4 | - | - | - | - |
Ö4 | Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. | - | 3 | - | - | - |
Ö5 | Meslektaşları ve diğer profesyonellerle iş birliği ve eşgüdüm içinde çalışma. | - | - | 3 | - | - |
Ö6 | Mesleki terminolojiye hakim olma. | - | - | - | 4 | - |
Ö7 | Sosyal hizmet müdahalesine rehberlik eden çağdaş bakış açılarını, kuramsal yaklaşımları ve modelleri kullanma. | - | - | - | 4 | - |
Ö8 | Müracaatçı sistemine (birey, aile, grup, örgüt ve topluluk) ulaşma ve bağlantı kurma. | - | - | - | - | 3 |
Ö9 | Müracaatçı sisteminin psikososyal ve ekonomik ihtiyaç ve sorunlarına yönelik bütünsel bir değerlendirme yapma. | - | - | - | - | 2 |