İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99300001 Psikolojiye Giriş 1 Güz 1 3+0+0 6 6
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Zeynep GÜLTEKİN AHÇI
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Zeynep GÜLTEKİN AHÇI C-126 [email protected] 7694
Dersin İçeriği
Psikoloji biliminin odağı, alt alanları ve gelişimi. Sosyal hizmette psikolojinin önemi. Duyum ve algı, duygu, heyecan, güdü, motivasyon, bilinç ve bellek, dikkat ve alışkanlık, öğrenme ve öğrenme ilkeleri, kişilik kavramı ve kişilik kuramları, kişilerarası ilişkiler
Dersin Amacı
Dersin öğrencilerin temel psikoloji bilgilerini kazanabilmeleri ve kendi davranışlarına olduğu kadar başka insanların davranışlarına da şimdiye kadar alışagelmiş olduğu bakış ve açıklayış biçimlerinin ötesinde bilimsel ölçütler içerisinde bakabilme becerilerini geliştirebilmeleri şeklinde iki amacı bulunmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Sosyokültürel çevre ve insan davranışı bilgisine sahiptir. 5
P5 Eleştirel düşünebilme becerisine sahiptir. 3
P9 Meslektaşları ve diğer profesyonellerle birlikte çalışır. 3
P10 Etik ve profesyonel davranış sergiler. 4
P12 Birey, aile, grup, örgüt ve topluluk düzeyinde sosyal hizmet müdahalelerini gerçekleştirir. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 İnsan ve sosyal çevre arasındaki ilişkinin önemini kavrama. P.1.1 1
Ö2 Kültürün insan davranışı ve birey-toplum ilişkileri üzerindeki olası etkilerini analiz etme bu analizi uygulamada kullanma. P.1.2 1
Ö3 Müracaatçı sistemi ile yürüteceği çalışmayı ‘çevresi içinde birey'yaklaşımı ile temellendirme. P.1.4 1
Ö4 Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. P.5.1 1
Ö5 Meslektaşları ve diğer profesyonellerle iş birliği ve eşgüdüm içinde çalışma. P.9.1 1
Ö6 Mesleki terminolojiye hakim olma. P.10.5 1
Ö7 Sosyal hizmet müdahalesine rehberlik eden çağdaş bakış açılarını, kuramsal yaklaşımları ve modelleri kullanma. P.10.7 1
Ö8 Müracaatçı sistemine (birey, aile, grup, örgüt ve topluluk) ulaşma ve bağlantı kurma. P.12.1 1
Ö9 Müracaatçı sisteminin psikososyal ve ekonomik ihtiyaç ve sorunlarına yönelik bütünsel bir değerlendirme yapma. P.12.2 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Psikoloji Bilimi
2 Psikoloji ve İletişim
3 Biyolojik Bakış Açısı
4 Yaşam Boyu Gelişim
5 Öğrenme
6 Kişilik Kuramları
7 Ara Sınav
8 Kişilik Kuramları
9 Psikopatoloji
10 Psikopatoloji
11 Psikolojik Değerlendirme
12 Madde Bağımlılığı
13 Duyum ve Algı
14 Duyum ve Algı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Clifford, T.M. (2011). Psikolojiye Giriş. İstanbul: Eğitim Kitabevi İstanbul.
Cüceloğlu, D. (2011). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Gerring, R.J., Zimbardo, P.G. (2012). Psikolojiye Giriş. İstanbul: Nobel Yayınevi.
Rod, P. (2009). Psikolojiye Giriş. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
Smith, E.E., Nolen-Hoeksema, S., Loftus, G.R. (2019). Psikolojiye Giriş- 14. Edisyon. Ankara: Arkadaş Yayıncılık.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 24 24
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P5 P9 P10 P12
Ö1 İnsan ve sosyal çevre arasındaki ilişkinin önemini kavrama. 5 - - - -
Ö2 Kültürün insan davranışı ve birey-toplum ilişkileri üzerindeki olası etkilerini analiz etme bu analizi uygulamada kullanma. 5 - - - -
Ö3 Müracaatçı sistemi ile yürüteceği çalışmayı ‘çevresi içinde birey'yaklaşımı ile temellendirme. 4 - - - -
Ö4 Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. - 3 - - -
Ö5 Meslektaşları ve diğer profesyonellerle iş birliği ve eşgüdüm içinde çalışma. - - 3 - -
Ö6 Mesleki terminolojiye hakim olma. - - - 4 -
Ö7 Sosyal hizmet müdahalesine rehberlik eden çağdaş bakış açılarını, kuramsal yaklaşımları ve modelleri kullanma. - - - 4 -
Ö8 Müracaatçı sistemine (birey, aile, grup, örgüt ve topluluk) ulaşma ve bağlantı kurma. - - - - 3
Ö9 Müracaatçı sisteminin psikososyal ve ekonomik ihtiyaç ve sorunlarına yönelik bütünsel bir değerlendirme yapma. - - - - 2