İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03080001 Sosyal Hizmet Ortamlarında Blok Uygulama 4 Bahar 8 2+30+0 30 30
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar 03080001 kodlu Sosyal Hizmet Ortamlarında Blok Uygulama dersini alabilmek için öğrencinin müfredatta yer alan sosyal hizmet yöntemleri derslerinden (Birey Odaklı Sosyal Hizmet, Grup Odaklı Sosyal Hizmet, Toplum Odaklı Sosyal Hizmet) en az ikisini almış ve başarılı olmuş olup, o ders dönemi için hiç almadığı üçüncü sosyal hizmet yöntem dersini yüklenmiş olması gereklidir.
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Demet AKARÇAY ULUTAŞ
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Demet AKARÇAY ULUTAŞ
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Bu mesleki uygulama dersi sekizinci yarıyıl boyunca haftanın beş günü bir insani hizmet kuruluşunda gerçekleştirilir. Bu derste öğrencinin süpervizyon desteği altında uygulama için bulunduğu kuruluşta; birey, aile grup, örgüt ve topluluk düzeylerinde genelci sosyal hizmet uygulaması çerçevesinde mesleki müdahale planı oluşturması ve bu planı uygulamaya aktarması; böylece kuruluşun bir elemanı gibi çalışması beklenir. Uygulama sürecinde öğrencinin bir sosyal hizmet uzmanı olarak mesleki kişilik geliştirmesi ve profesyonel bir uygulayıcı olma becerisi kazanması hedeflenir.
Dersin Amacı
Öğrencilere bir süpervizör danışmanlığında kuruluş ortamında sosyal hizmet müdahalelerini gerçekleştirmelerini ve böylece deneyim kazanmalarına olanak sağlamaktır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Sosyokültürel çevre ve insan davranışı bilgisine sahiptir. 5
P2 İnsani hizmet örgütlerinde çağdaş yönetim bilgisine sahiptir. 4
P3 Sosyal hizmet uygulamaları için farklılık ve çeşitlilik bilgisine sahiptir. 5
P4 Mesleki İlişki ve etkili iletişim kurma becerisine sahiptir. 5
P5 Eleştirel düşünebilme becerisine sahiptir. 5
P7 Bireysel ve mesleki gelişim için bilgi ve teknolojilerindeki yenilikleri kullanma becerisine sahiptir. 4
P8 İnsan haklarını ve sosyal adalet anlayışını uygulamada gözetebilme becerisine sahiptir. 5
P 5
P10 Etik ve profesyonel davranış sergiler. 5
P 4
P12 Birey, aile, grup, örgüt ve topluluk düzeyinde sosyal hizmet müdahalelerini gerçekleştirir. 5
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Oryantasyon toplantısı
2 Kuruluşun işleyişi, bağlı olduğu mevzuatı ve etik ilke, sorumlulukların işleyişini inceleme
3 Sosyal hizmet yaklaşımlarının ve görüşme tekniklerinin gözden geçirilmesi
4 Kuruluştaki sosyal hizmeti ilgilendiren sorun ve ihtiyaçların belirlenmesi (I)
5 Kuruluştaki sosyal hizmeti ilgilendiren sorun ve ihtiyaçların belirlenmesi (II)
6 Kuruluştaki sosyal hizmet ihtiyaç ve sorunlarına yönelik mesleki müdahale planının hazırlanması
7 Ölçme ve değerlendirme
8 Kuruluştaki sosyal hizmet ihtiyaç ve sorunlarına yönelik mesleki müdahale planının hazırlanması
9 Mesleki müdahale planının uygulamaya aktarılması
10 Mesleki müdahale planının uygulamaya aktarılması
11 Mesleki müdahale planının uygulamaya aktarılması
12 Mesleki müdahale planının uygulamaya aktarılması
13 Mesleki müdahalenin sonlandırılması
14 Genel Değerlendirme
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Buz, S. (2002). Sosyal Hizmette Etik Kurallar ve Çelişkiler. Sosyal Hizmette Yeni Yaklaşımlar ve Sorun Alanları, H.Ü.SHYO Yayını, Ankara.
Cılga, İ. (2001). Türkiye'de İnsan ve Toplum Sorunları Karşısında Sosyal Hizmet, İnsani Gelişme ve Sosyal Hizmet, H.Ü. SHYO Yayını, Ankara.
Cılga İ. (2004). Bilim ve Meslek Olarak Türkiye'de Sosyal Hizmet. H.Ü.SHYO Yayın No 16.
Çengelci E. (1996). Cumhuriyet Türkiye'sinde Sosyal Hizmetlerin Örgütlenmesi Ankara.
Hepwort, D.H., Rooney, R.H., Larsen J.A. (2002). Direct Social Work Practice, Theory and Skills, Thomson Learning Inc.,USA.
Johnson, L.C., (1995). Social Work Practice A. Generalist Approach, Needhom Heights, Massachusets.
Karataş, K. (1999). Sosyal Refah: Kavramsal Boyutu Gelişimi ve Nitelikleri. Yaşam Boyu Sosyal Hizmet, H.Ü. SHYO Yayını, Ankara.
Kongar, E. (1972) Sosyal Çalışmaya Giriş, Sosyal Bilimler Derneği Yayınları, Ankara.
Kut, S. (1988) Sosyal Hizmet Mesleği Nitelikleri, Temel Unsurları, Müdahale Yöntemleri, Ankara.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 1 176 176
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 6 26 156
Uygulama 14 24 336
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 190 190
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 900
Toplam Yük / 30 30
Dersin AKTS Kredisi: 30