Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03071012 | İş Yaşamının Hukuki ve Ekonomik Yönleri | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yoktur |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Dilara USTABAŞI GÜNDÜZ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Dilara USTABAŞI GÜNDÜZ | C-226 | [email protected] | 7314 |
Dersin İçeriği
Bu ders Mecelle'den 4857 sayılı İş Yasasına çalışma yaşamında yasalar, ücret ve çalışma ilişkileri, tazminatlar ve iş güvencesi, çalışma yaşamında kadın ve koruyucu düzenlemeler, zorunlu istihdam ve istihdam teşvik, çalışma ortamı, iş sağlığı ve güvenliği düzenlemeleri, sendikacılar ve toplu iş sözleşmesi düzeni, sosyal güvenlik sistemi, sigorta ve sosyal hizmetler , çalışma yaşamında kurumlar, kayıt dışı çalışma ve ekonomiye yansıması, çalışma yaşamında gelecek beklentisi, çalışma alanları konularını içerir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere toplum hayatında çalışma yaşamını etkileyen düzenlemeler hakkında bilgi kazandırmaktı
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P2 | İnsani hizmet örgütlerinde çağdaş yönetim bilgisine sahiptir. | 3 |
P4 | Mesleki İlişki ve etkili iletişim kurma becerisine sahiptir. | 3 |
P5 | Eleştirel düşünebilme becerisine sahiptir. | 2 |
P9 | Meslektaşları ve diğer profesyonellerle birlikte çalışır. | 3 |
P10 | Etik ve profesyonel davranış sergiler. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Çağdaş yönetim bilgi ve tekniklerini kullanarak yönetsel görevlerini yerine getirme. | P.2.1 | 1 |
Ö2 | Çevik yönetim bilgi ve becerisine sahip olma. | P.2.5 | 1 |
Ö3 | Mesleki ilişki kurma ve mesleki ilişkiyi sürdürme. | P.4.1 | 1 |
Ö4 | Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. | P.5.1 | 1 |
Ö5 | Eleştirel düşünme becerileri temelinde mesleki kararları oluşturma. | P.5.2 | 1 |
Ö6 | Meslektaşları ve diğer profesyonellerle ortak hizmet geliştirme. | P.9.2 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Ders kapsamında işlenecek konular ve bu konuların sosyal hizmet açısından anlam ve öneminin öğrencilerle paylaşılması, öğrenci ödevlerinin tespit edilmesi ve gruplar şeklinde ödev dağılımının yapılması |
2 | Mecelle'den 4857 sayılı iş yasasına |
3 | Ücret ve çalışma ilişkileri |
4 | Tazminatlar ve iş güvencesi |
5 | Çalışma yaşamında kadın ve koruyucu düzenlemeler |
6 | Zorunlu istihdam ve istihdam teşvik |
7 | Ara Sınav |
8 | Çalışma ortamı, iş sağlığı ve güvenliği |
9 | Sendikacılar ve toplu iş sözleşmesi |
10 | Sosyal güvenlik sistemi, sigorta ve sosyal hizmetler |
11 | Çalışma yaşamında kurumlar |
12 | İşsizlik, işsizlik sigortası |
13 | Kayıt dışı çalışma ve ekonomiye yansıması |
14 | Dersin değerlendirilmesi ve ödevler için geri bildirim verilmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Keser, A. ve Kümbül Güler, B. (2021). Çalışma psikolojisi. Kocaeli: Umuttepe Yayınları |
Keser, A. ve Zencirkıran, M. (2021). Örgütsel davranış. 2. Baskı. Bursa: Dora Yayınları. | |
Keser, A., Yılmaz, G. ve Yürür, S. (2018). Çalışma yaşamında davranış: Güncel yaklaşımlar. Kocaeli: Umuttepe Yayınları. | |
Kılkış, İ. (2022). İş sağlığı ve güvenliği. Bursa: Dora Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 14 | 14 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 | P4 | P5 | P9 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Çağdaş yönetim bilgi ve tekniklerini kullanarak yönetsel görevlerini yerine getirme. | 5 | 3 | - | - |
Ö2 | Çevik yönetim bilgi ve becerisine sahip olma. | - | - | - | - |
Ö3 | Mesleki ilişki kurma ve mesleki ilişkiyi sürdürme. | - | - | 3 | - |
Ö4 | Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. | 3 | - | - | 3 |
Ö5 | Eleştirel düşünme becerileri temelinde mesleki kararları oluşturma. | 3 | - | 3 | - |
Ö6 | Meslektaşları ve diğer profesyonellerle ortak hizmet geliştirme. | - | 4 | - | - |