Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03071011 | İnsani Hizmet Örgütlerinde Gönüllü Çalışma | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yoktur |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Dilara USTABAŞI GÜNDÜZ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Dilara USTABAŞI GÜNDÜZ | C-226 | [email protected] | 7314 |
Dersin İçeriği
Derste gönüllülük kavramı çeşitli boyutlarıyla incelenmektedir. Öğrencilerin, tercih ettiği ve bölüm tarafından onaylanan bir insani hizmet örgütünde (merkezi veya yerel yönetim kuruluşları, sivil toplum örgütleri, uluslararası örgütlerin Türkiye temsilcilikleri vb.) gönüllü çalışma yapması, bulundukları insani hizmet örgütünde yürütülen çalışmalara ilişkin gözlem yapması ve gerektiğinde katkıda bulunması, tüm çalışmaları raporlaştırması beklenmektedir.
Dersin Amacı
Sosyal hizmet öğrencilerinin bir gönüllü kimliği ile yürüteceği bu çalışma sürecinde kendini tanıması, bilgi ve uygulama deneyimi kazanması ve becerilerini geliştirmesi, süper vizyon altında gönüllü çalışma deneyimi kazanması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Sosyokültürel çevre ve insan davranışı bilgisine sahiptir. | 3 |
P2 | İnsani hizmet örgütlerinde çağdaş yönetim bilgisine sahiptir. | 1 |
P3 | Sosyal hizmet uygulamaları için farklılık ve çeşitlilik bilgisine sahiptir. | 4 |
P4 | Mesleki İlişki ve etkili iletişim kurma becerisine sahiptir. | 4 |
P5 | Eleştirel düşünebilme becerisine sahiptir. | 2 |
P8 | İnsan haklarını ve sosyal adalet anlayışını uygulamada gözetebilme becerisine sahiptir. | 3 |
P9 | Meslektaşları ve diğer profesyonellerle birlikte çalışır. | 3 |
P10 | Etik ve profesyonel davranış sergiler. | 5 |
P12 | Birey, aile, grup, örgüt ve topluluk düzeyinde sosyal hizmet müdahalelerini gerçekleştirir. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | İnsan ve sosyal çevre arasındaki ilişkinin önemini kavrama. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Mesleğiyle ilgili görev, yetki ve sorumlulukları hiçbir müracaatçı grubu arasında ayrımcılık yapmadan yerine getirme. | P.3.1 | 1 |
Ö3 | Mesleki uygulamalarda kültürel benzerlik ve farklılıkları gözetme. | P.3.2 | 1 |
Ö4 | Birey, aile, grup, örgüt, topluluk düzeyinde sosyal hizmet uygulamalarında ırkçılık ve baskı karşıtı tutum ve davranış sergileme. | P.3.5 | 1 |
Ö5 | Mesleki ilişki kurma ve mesleki ilişkiyi sürdürme. | P.4.1 | 1 |
Ö6 | Etkili iletişim bilgi ve becerilerine sahip olma. | P.4.2 | 1 |
Ö7 | Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. | P.5.1 | 1 |
Ö8 | Demokrasi, insan hakları ve sosyal adalet kavramlarının sosyal hizmet açısından öneminin farkında olma. | P.8.1 | 1 |
Ö9 | Birey ve toplumsal sistemler düzeyinde insan haklarını savunma. | P.8.2 | 1 |
Ö10 | Müracaatçı sistemine (birey, aile, grup, örgüt ve topluluk) ulaşma ve bağlantı kurma. | P.12.1 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Tanışma, dersin kapsamını belirleme ve temel kavramlar |
2 | İnsani Hizmet Örgütleri kavramının tanımı |
3 | İnsani Hizmet Örgütleri kavramının amacı, sorumlulukları |
4 | İnsani Hizmet Örgütleri kavramının özellikleri, |
5 | İnsani Hizmet Örgütlerinde insan kaynakları yönetimi |
6 | Gönüllülük |
7 | İnsani Hizmet Örgütleri'nde gönüllü-profesyonel personelin çalışma ilişkileri |
8 | Çeşitli ülkelerdeki sosyal hizmet uygulamalarında İnsani hizmet örgütlerinin incelenmesi |
9 | Ara Sınav |
10 | Uygulama sürecinde karşılaşılan etik problem ve açmazların vaka temelli tartışılması(I) |
11 | Uygulama sürecinde karşılaşılan etik problem ve açmazların vaka temelli tartışılması (II) |
12 | Uygulama sürecinde karşılaşılan etik problem ve açmazların vaka temelli tartışılması (III) |
13 | Uygulama sürecinde karşılaşılan etik problem ve açmazların vaka temelli tartışılması (IV) |
14 | Dersin genel değerlendirilmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Tutar, H. (2017). İnsanlar ve Örgütler, Degar Yayınları |
Tutar, H. (2017). Örgüt Kültürü, Detay Yayıncılık |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 14 | 14 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P4 | P5 | P8 | P12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | İnsan ve sosyal çevre arasındaki ilişkinin önemini kavrama. | 3 | - | 4 | - | - | - |
Ö2 | Mesleğiyle ilgili görev, yetki ve sorumlulukları hiçbir müracaatçı grubu arasında ayrımcılık yapmadan yerine getirme. | - | - | - | - | - | 5 |
Ö3 | Mesleki uygulamalarda kültürel benzerlik ve farklılıkları gözetme. | - | 4 | - | - | - | - |
Ö4 | Birey, aile, grup, örgüt, topluluk düzeyinde sosyal hizmet uygulamalarında ırkçılık ve baskı karşıtı tutum ve davranış sergileme. | - | - | 4 | - | - | - |
Ö5 | Mesleki ilişki kurma ve mesleki ilişkiyi sürdürme. | - | - | - | - | - | - |
Ö6 | Etkili iletişim bilgi ve becerilerine sahip olma. | - | - | - | - | 3 | - |
Ö7 | Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. | 3 | - | - | - | - | - |
Ö8 | Demokrasi, insan hakları ve sosyal adalet kavramlarının sosyal hizmet açısından öneminin farkında olma. | - | - | 4 | - | - | - |
Ö9 | Birey ve toplumsal sistemler düzeyinde insan haklarını savunma. | 4 | - | - | - | - | - |
Ö10 | Müracaatçı sistemine (birey, aile, grup, örgüt ve topluluk) ulaşma ve bağlantı kurma. | 4 | - | - | - | - | 4 |