Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03071010 | Özel Sosyal Hizmet Kuruluşları ve Yönetimi | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yoktur |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Dilara USTABAŞI GÜNDÜZ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Dilara USTABAŞI GÜNDÜZ | C-226 | [email protected] | 7314 |
Dersin İçeriği
Bu ders; özel sektördeki sosyal hizmet kuruluşlarının özellikleri, sosyal hizmet mesleğinin serbest (özel) icrası; özel sosyal hizmetin sosyal, kültürel, ekonomik, yasal ve yönetsel yanları; özel sektörde sosyal hizmetin serbest icrası için gerekli kriterlerin irdelenmesi gibi konuları kapsamaktadır.
Dersin Amacı
Öğrencilerin özel sektörde faaliyette bulunan sosyal hizmet kurum/kuruluşlarının işleyiş ve yönetimini kavramalarını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P2 | İnsani hizmet örgütlerinde çağdaş yönetim bilgisine sahiptir. | 3 |
P9 | Meslektaşları ve diğer profesyonellerle birlikte çalışır. | 5 |
P10 | Etik ve profesyonel davranış sergiler. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Çağdaş yönetim bilgi ve tekniklerini kullanarak yönetsel görevlerini yerine getirme. | P.2.1 | 1 |
Ö2 | Kalite yönetimi süreçlerine uygun davranma ve bu süreçlere katılma. | P.2.2 | 1 |
Ö3 | Çevik yönetim bilgi ve becerisine sahip olma. | P.2.5 | 1 |
Ö4 | Meslektaşları ve diğer profesyonellerle iş birliği ve eşgüdüm içinde çalışma. | P.9.1 | 1 |
Ö5 | Meslektaşları ve profesyonellerle işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenleyebilme. | P.9.3 | 1 |
Ö6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alma. | P.9.4 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Özel Sosyal Hizmet Kuruluşlarının Temel Özellikleri |
2 | Sosyal Hizmet Mesleğinin Serbest (özel) İcrası |
3 | Özel Sosyal Hizmetin Sosyal, Kültürel Yanları |
4 | Özel Sosyal Hizmetin Ekonomik, Yasal ve Yönetsel Yanları |
5 | Çocukların Okul Öncesi Eğitimlerine Yönelik Özel Sosyal Hizmet Kuruluşları: İlgili Yasa ve Yönetmelikler, Kurum ziyareti |
6 | Çocukların Okul Öncesi Eğitimlerine Yönelik Özel Sosyal Hizmet Kuruluşları: Sosyal Hizmet Uygulamaları |
7 | Ara Sınav |
8 | Okul Öncesi ve Okul Döneminde Olan Çocuk ve Gençlere Yönelik Özel Çocuk Klüpleri: İlgili Yasa ve Yönetmelikler |
9 | Okul Öncesi ve Okul Döneminde Olan Çocuk ve Gençlere Yönelik Özel Çocuk Klüpleri: Sosyal Hizmet Uygulamaları |
10 | Yaşlıların Bakımı ve Rehabilitasyonuna Yönelik Özel Sosyal Hizmet Kuruluşları: İlgili Yasa ve Yönetmelikler, Kurum ziyareti |
11 | Yaşlıların Bakımı ve Rehabilitasyonuna Yönelik Özel Sosyal Hizmet Kuruluşları: Sosyal Hizmet Uygulamaları. |
12 | Özürlü Bireylerin Eğitimlerine ve Rehabilitasyonlarına Yönelik Özel Eğitim Kuruluşları: İlgili Yasa ve Yönetmelikler, Kurum ziyareti |
13 | Özürlü Bireylerin Eğitimlerine ve Rehabilitasyonlarına Yönelik Özel Eğitim Kuruluşları: Sosyal Hizmet Uygulamaları |
14 | Ödevlerin değerlendirilmesi ve dersin kapanışı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Mevzuatı (2011). |
Ankara, T.C.Başbakanlık Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Yayınları Sayı 39, 2002. | |
Coulshed, V.(1991). Management in social work. London, Macmillan Education Ltd., | |
Gibelman, M. (1995). What social workers do? Washington, D.C.,NASW Press,. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 14 | 14 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 | P9 |
---|---|---|---|
Ö1 | Çağdaş yönetim bilgi ve tekniklerini kullanarak yönetsel görevlerini yerine getirme. | 5 | 5 |
Ö2 | Kalite yönetimi süreçlerine uygun davranma ve bu süreçlere katılma. | 4 | 4 |
Ö3 | Çevik yönetim bilgi ve becerisine sahip olma. | 3 | 3 |
Ö4 | Meslektaşları ve diğer profesyonellerle iş birliği ve eşgüdüm içinde çalışma. | 4 | 4 |
Ö5 | Meslektaşları ve profesyonellerle işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenleyebilme. | 4 | 3 |
Ö6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alma. | 3 | 3 |