Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03071007 | Kentleşme ve Kentsel Sorunlar | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Dilara USTABAŞI GÜNDÜZ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Dilara USTABAŞI GÜNDÜZ | C-226 | [email protected] | 7314 |
Dersin İçeriği
Mekan ve Kent kavramları, Dünyada ve Türkiye'de kentlerin gelişimi, kentsel sorunlar, kentsel dönüşüm ve toplumsal değişim, kentleşme ve göç ilişkisi; kent konseyleri, katılım, kentte yapabilirlikler ve nitelikli boş zaman, Türkiye'de kentleşme politikaları, kentleşme ve kentsel sorunlara sosyal hizmet müdahaleleri gibi konuları içermektedir.
Dersin Amacı
Tıbbi sosyal hizmet alanında çalışacak sosyal hizmet öğrencilerinin ileride karşılaşabilecekleri hukuki sorunlar hakkında kendilerine temel oluşturabilecek şekilde ve düzeyde sağlık hukuku hakkında bilgilendirilmesi
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P5 | Eleştirel düşünebilme becerisine sahiptir. | 5 |
P8 | İnsan haklarını ve sosyal adalet anlayışını uygulamada gözetebilme becerisine sahiptir. | 5 |
P11 | Sosyal politikaları takip eder ve ilgilenir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | İnsan ve sosyal çevre arasındaki ilişkinin önemini kavrama. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Müracaatçı sistemi ile yürüteceği çalışmayı ‘çevresi içinde birey'yaklaşımı ile temellendirme. | P.1.4 | 1 |
Ö3 | Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. | P.5.1 | 1 |
Ö4 | Eleştirel bakış açısıyla insan hakları ve sosyal, ekonomik ve çevresel adaleti ileri taşıyan politikaları analiz etme, formüle etme ve savunma. | P.5.3 | 1 |
Ö5 | Demokrasi, insan hakları ve sosyal adalet kavramlarının sosyal hizmet açısından öneminin farkında olma. | P.8.1 | 1 |
Ö6 | Sosyal, ekonomik ve çevresel adaleti geliştiren uygulamalara katılma. | P.8.3 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Derse başlangıç, ödevlerin taksimi, kentlerin tarihsel gelişimi, mekan ve kent kavramları; kent-sosyal hizmet bağlantısı |
2 | Kentleşmenin nedenleri ve sonuçları |
3 | Gecekondu, göç ve kent ilişkisi |
4 | Kent ve konut politikası |
5 | Kentleşme, yerinden edilme ve sosyal hizmet |
6 | Kentte yerel yönetim: Belediye yönetiminin önemi |
7 | Ara Sınav (Vize |
8 | Kentsel kalkınma: Amacı, yapısı, kentsel gelişim otoritelerin işlevleri, yetkileri ve kentsel alanlarda diğer kuruluşlarla koordinasyonu |
9 | Ekonomik ve sosyal ayrımlar, yoksulluk, ileri marjinalizasyon, dışlanma ve kentleşme |
10 | Kentleşme ve çevre problemleri |
11 | Kentteki toplumsal tabakalaşma sistemleri |
12 | Kentleşme ve bu süreçte meydana gelen sorunlara yönelik sosyal hizmet müdahaleleri |
13 | Kentleşme ve bu süreçte meydana gelen sorunlara yönelik sosyal hizmet müdahaleleri |
14 | Genel değerlendirme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Gencer, T. E. (2019). İnsan-mekân ilişkisinin bütüncül boyutu: Kent-mekân çalışmalarında sosyal hizmet gereksinimi. M. Kırlıoğlu ve H.H. Tekin (Editörler). (İçinde) Güncel Sosyal Hizmet Çalışmaları (ss.131-139). Konya: Çizgi Kitapevi. |
Keleş, R., Hamamcı, C., ve Çoban, A. (2012). Çevre politikası. Ankara: İmge Kitabevi. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 2 | 25 | 50 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 22 | 22 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P5 | P8 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | İnsan ve sosyal çevre arasındaki ilişkinin önemini kavrama. | 5 | 3 | 5 |
Ö2 | Müracaatçı sistemi ile yürüteceği çalışmayı ‘çevresi içinde birey'yaklaşımı ile temellendirme. | 5 | 5 | 5 |
Ö3 | Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. | - | - | - |
Ö4 | Eleştirel bakış açısıyla insan hakları ve sosyal, ekonomik ve çevresel adaleti ileri taşıyan politikaları analiz etme, formüle etme ve savunma. | 5 | 4 | 5 |
Ö5 | Demokrasi, insan hakları ve sosyal adalet kavramlarının sosyal hizmet açısından öneminin farkında olma. | 4 | 3 | 4 |
Ö6 | Sosyal, ekonomik ve çevresel adaleti geliştiren uygulamalara katılma. | 5 | 5 | 5 |