İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03071007 Kentleşme ve Kentsel Sorunlar 4 Güz 7 2+0+0 4 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Dilara USTABAŞI GÜNDÜZ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Dilara USTABAŞI GÜNDÜZ C-226 [email protected] 7314
Dersin İçeriği
Mekan ve Kent kavramları, Dünyada ve Türkiye'de kentlerin gelişimi, kentsel sorunlar, kentsel dönüşüm ve toplumsal değişim, kentleşme ve göç ilişkisi; kent konseyleri, katılım, kentte yapabilirlikler ve nitelikli boş zaman, Türkiye'de kentleşme politikaları, kentleşme ve kentsel sorunlara sosyal hizmet müdahaleleri gibi konuları içermektedir.
Dersin Amacı
Tıbbi sosyal hizmet alanında çalışacak sosyal hizmet öğrencilerinin ileride karşılaşabilecekleri hukuki sorunlar hakkında kendilerine temel oluşturabilecek şekilde ve düzeyde sağlık hukuku hakkında bilgilendirilmesi
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P5 Eleştirel düşünebilme becerisine sahiptir. 5
P8 İnsan haklarını ve sosyal adalet anlayışını uygulamada gözetebilme becerisine sahiptir. 5
P11 Sosyal politikaları takip eder ve ilgilenir. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 İnsan ve sosyal çevre arasındaki ilişkinin önemini kavrama. P.1.1 1
Ö2 Müracaatçı sistemi ile yürüteceği çalışmayı ‘çevresi içinde birey'yaklaşımı ile temellendirme. P.1.4 1
Ö3 Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. P.5.1 1
Ö4 Eleştirel bakış açısıyla insan hakları ve sosyal, ekonomik ve çevresel adaleti ileri taşıyan politikaları analiz etme, formüle etme ve savunma. P.5.3 1
Ö5 Demokrasi, insan hakları ve sosyal adalet kavramlarının sosyal hizmet açısından öneminin farkında olma. P.8.1 1
Ö6 Sosyal, ekonomik ve çevresel adaleti geliştiren uygulamalara katılma. P.8.3 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Derse başlangıç, ödevlerin taksimi, kentlerin tarihsel gelişimi, mekan ve kent kavramları; kent-sosyal hizmet bağlantısı
2 Kentleşmenin nedenleri ve sonuçları
3 Gecekondu, göç ve kent ilişkisi
4 Kent ve konut politikası
5 Kentleşme, yerinden edilme ve sosyal hizmet
6 Kentte yerel yönetim: Belediye yönetiminin önemi
7 Ara Sınav (Vize
8 Kentsel kalkınma: Amacı, yapısı, kentsel gelişim otoritelerin işlevleri, yetkileri ve kentsel alanlarda diğer kuruluşlarla koordinasyonu
9 Ekonomik ve sosyal ayrımlar, yoksulluk, ileri marjinalizasyon, dışlanma ve kentleşme
10 Kentleşme ve çevre problemleri
11 Kentteki toplumsal tabakalaşma sistemleri
12 Kentleşme ve bu süreçte meydana gelen sorunlara yönelik sosyal hizmet müdahaleleri
13 Kentleşme ve bu süreçte meydana gelen sorunlara yönelik sosyal hizmet müdahaleleri
14 Genel değerlendirme
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Gencer, T. E. (2019). İnsan-mekân ilişkisinin bütüncül boyutu: Kent-mekân çalışmalarında sosyal hizmet gereksinimi. M. Kırlıoğlu ve H.H. Tekin (Editörler). (İçinde) Güncel Sosyal Hizmet Çalışmaları (ss.131-139). Konya: Çizgi Kitapevi.
Keleş, R., Hamamcı, C., ve Çoban, A. (2012). Çevre politikası. Ankara: İmge Kitabevi.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 2 25 50
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 22 22
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P5 P8
Ö1 İnsan ve sosyal çevre arasındaki ilişkinin önemini kavrama. 5 3 5
Ö2 Müracaatçı sistemi ile yürüteceği çalışmayı ‘çevresi içinde birey'yaklaşımı ile temellendirme. 5 5 5
Ö3 Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. - - -
Ö4 Eleştirel bakış açısıyla insan hakları ve sosyal, ekonomik ve çevresel adaleti ileri taşıyan politikaları analiz etme, formüle etme ve savunma. 5 4 5
Ö5 Demokrasi, insan hakları ve sosyal adalet kavramlarının sosyal hizmet açısından öneminin farkında olma. 4 3 4
Ö6 Sosyal, ekonomik ve çevresel adaleti geliştiren uygulamalara katılma. 5 5 5