Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03071006 | Karşılaştırmalı Sosyal Refah Sistemleri | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yoktur |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Arş.Gör. Selcan ÜNAL |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Arş.Gör. Selcan ÜNAL | C-103 | [email protected] | 7641 |
Dersin İçeriği
Dönem boyunca bu ders kapsamında, Avrupa'da sosyal refah devletinin tarihsel gelişimini ve bu sürecin sosyal çalışma mesleğiyle olan ilişkisini, Osmanlı İmparatorluğu ve Türkiye Cumhuriyeti'nde sosyal refah devleti ve sosyal politikanın tarihsel gelişimini, güncel sosyal refah politikalarını ve bu politikaların sosyal çalışma mesleği ile olan ilişkisini tartışacak ve çeşitli ülkelerdeki farklı sosyal refah devleti modellerini açıklayıp, karşılaştırıp, eleştirel biçimde analiz edilecektir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı sosyal hizmet öğrencilerine farklı devlet sistemlerinde karşılaştırmalı Sosyal Refah modelleri hakkında sistem temelinde temel tartışmalar yaparak günümüzde yaşanan sorunlara eleştirel bir temel oluşturmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P8 | İnsan haklarını ve sosyal adalet anlayışını uygulamada gözetebilme becerisine sahiptir. | 3 |
P11 | Sosyal politikaları takip eder ve ilgilenir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Eleştirel bakış açısıyla insan hakları ve sosyal, ekonomik ve çevresel adaleti ileri taşıyan politikaları analiz etme, formüle etme ve savunma. | P.5.3 | 1 |
Ö2 | Sosyal politikaların sosyal hizmetlerin sunumunu ve sosyal hizmetlere erişimi nasıl etkilediğini değerlendirme. | P.11.2 | 1 |
Ö3 | Alanıyla ilgili konularda politika, plan, program ve strateji geliştirme süreçlerine katılma. | P.11.4 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Tanışma, dersin kapsamını belirleme ve temel kavramlar |
2 | Refah sistemi kavram analizi ve tartışması |
3 | Refah sistemlerinin tarihçesi |
4 | Refah sistemlerinin sınıflandırılması ve uygulamada ortaya çıkan modeller |
5 | Modern Refah Devleti-İskandinavya Modeli |
6 | Kurumsal Refah Devleti-Bismarck Ülkeleri Modeli |
7 | Kalıntı Refah Devleti-Anglo-Sakson Ülkeleri Modeli |
8 | Tam Oluşmamış Refah Devleti-Güney Avrupa Latin Havzası Ülkeleri |
9 | Ara sınav |
10 | Sosyal Harcamalar |
11 | Türkiye'nin uyguladığı sosyal politikalar |
12 | Türkiye'deki refah sistemi |
13 | Uygulama sürecinde karşılaşılan problem ve açmazların tartışılması |
14 | Dersin genel değerlendirilmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Farklı Devlet Sistemlerinde Karşılaştırmalı Sosyal Refah ve Hizmet Modelleri/Ferit Berk/Sokak Kitapları Yayınları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 14 | 14 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P5 | P11 |
---|---|---|---|
Ö1 | Eleştirel bakış açısıyla insan hakları ve sosyal, ekonomik ve çevresel adaleti ileri taşıyan politikaları analiz etme, formüle etme ve savunma. | 3 | 5 |
Ö2 | Sosyal politikaların sosyal hizmetlerin sunumunu ve sosyal hizmetlere erişimi nasıl etkilediğini değerlendirme. | 4 | 5 |
Ö3 | Alanıyla ilgili konularda politika, plan, program ve strateji geliştirme süreçlerine katılma. | 3 | 5 |