İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03071006 Karşılaştırmalı Sosyal Refah Sistemleri 4 Güz 7 2+0+0 4 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yoktur
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Arş.Gör. Selcan ÜNAL
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Arş.Gör. Selcan ÜNAL C-103 [email protected] 7641
Dersin İçeriği
Dönem boyunca bu ders kapsamında, Avrupa'da sosyal refah devletinin tarihsel gelişimini ve bu sürecin sosyal çalışma mesleğiyle olan ilişkisini, Osmanlı İmparatorluğu ve Türkiye Cumhuriyeti'nde sosyal refah devleti ve sosyal politikanın tarihsel gelişimini, güncel sosyal refah politikalarını ve bu politikaların sosyal çalışma mesleği ile olan ilişkisini tartışacak ve çeşitli ülkelerdeki farklı sosyal refah devleti modellerini açıklayıp, karşılaştırıp, eleştirel biçimde analiz edilecektir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı sosyal hizmet öğrencilerine farklı devlet sistemlerinde karşılaştırmalı Sosyal Refah modelleri hakkında sistem temelinde temel tartışmalar yaparak günümüzde yaşanan sorunlara eleştirel bir temel oluşturmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P8 İnsan haklarını ve sosyal adalet anlayışını uygulamada gözetebilme becerisine sahiptir. 3
P11 Sosyal politikaları takip eder ve ilgilenir. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Eleştirel bakış açısıyla insan hakları ve sosyal, ekonomik ve çevresel adaleti ileri taşıyan politikaları analiz etme, formüle etme ve savunma. P.5.3 1
Ö2 Sosyal politikaların sosyal hizmetlerin sunumunu ve sosyal hizmetlere erişimi nasıl etkilediğini değerlendirme. P.11.2 1
Ö3 Alanıyla ilgili konularda politika, plan, program ve strateji geliştirme süreçlerine katılma. P.11.4 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tanışma, dersin kapsamını belirleme ve temel kavramlar
2 Refah sistemi kavram analizi ve tartışması
3 Refah sistemlerinin tarihçesi
4 Refah sistemlerinin sınıflandırılması ve uygulamada ortaya çıkan modeller
5 Modern Refah Devleti-İskandinavya Modeli
6 Kurumsal Refah Devleti-Bismarck Ülkeleri Modeli
7 Kalıntı Refah Devleti-Anglo-Sakson Ülkeleri Modeli
8 Tam Oluşmamış Refah Devleti-Güney Avrupa Latin Havzası Ülkeleri
9 Ara sınav
10 Sosyal Harcamalar
11 Türkiye'nin uyguladığı sosyal politikalar
12 Türkiye'deki refah sistemi
13 Uygulama sürecinde karşılaşılan problem ve açmazların tartışılması
14 Dersin genel değerlendirilmesi
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Farklı Devlet Sistemlerinde Karşılaştırmalı Sosyal Refah ve Hizmet Modelleri/Ferit Berk/Sokak Kitapları Yayınları
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 14 14
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 30 30
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P5 P11
Ö1 Eleştirel bakış açısıyla insan hakları ve sosyal, ekonomik ve çevresel adaleti ileri taşıyan politikaları analiz etme, formüle etme ve savunma. 3 5
Ö2 Sosyal politikaların sosyal hizmetlerin sunumunu ve sosyal hizmetlere erişimi nasıl etkilediğini değerlendirme. 4 5
Ö3 Alanıyla ilgili konularda politika, plan, program ve strateji geliştirme süreçlerine katılma. 3 5