Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03071001 | Baskı Karşıtı Uygulama | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yoktur |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Dilara USTABAŞI GÜNDÜZ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Dilara USTABAŞI GÜNDÜZ | C-226 | [email protected] | 7314 |
Dersin İçeriği
Toplumlarda baskı altındaki gruplar; baskı örüntüleri, baskı karşıtı uygulama stratejileri; ayrımcılık ve dışlanma.
Dersin Amacı
Bu ders, sosyal hizmet öğrencilerinin baskı, ayrımcılık, dışlanma ve sosyal adaletsizliği anlamalarını ve eleştirel bir biçimde çözümleyebilmelerini amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Sosyokültürel çevre ve insan davranışı bilgisine sahiptir. | 4 |
P3 | Sosyal hizmet uygulamaları için farklılık ve çeşitlilik bilgisine sahiptir. | 5 |
P4 | Mesleki İlişki ve etkili iletişim kurma becerisine sahiptir. | 5 |
P8 | İnsan haklarını ve sosyal adalet anlayışını uygulamada gözetebilme becerisine sahiptir. | 5 |
P10 | Etik ve profesyonel davranış sergiler. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Kültürün insan davranışı ve birey-toplum ilişkileri üzerindeki olası etkilerini analiz etme bu analizi uygulamada kullanma. | P.1.2 | 1 |
Ö2 | Mesleğinin ortak yaşam kültürüne ve sosyal bütünleşmeye verdiği önemi kavrayabilme. | P.3.3 | 1 |
Ö3 | Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahip olma | P.3.4 | 1 |
Ö4 | Etkili iletişim bilgi ve becerilerine sahip olma. | P.4.2 | 1 |
Ö5 | Hak temelli yaklaşımı toplumdaki farklı grupların psikososyal ihtiyaç ve sorunlarına odaklanan uygulamalara taşıma. | P.8.4 | 1 |
Ö6 | Sosyal hizmetlere gereksinim duyan müracaatçı sisteminin toplumdaki kaynaklara adil bir şekilde ulaşmasını sağlama. | P.8.5 | 1 |
Ö7 | Sosyal hizmet müdahalesine rehberlik eden çağdaş bakış açılarını, kuramsal yaklaşımları ve modelleri kullanma. | P.10.7 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Dersin içeriği hakkında bilgilendirme |
2 | Baskı karşıtı uygulamanın teorik temelleri |
3 | Baskı, sosyal bölünme ve kimlik. |
4 | Sosyal hizmette eleştirel perspektifler (Radikal yaklaşım, Yapısal yaklaşım, Feminist yaklaşım vb.) |
5 | Sosyal hizmette eleştirel perspektifler (Irkçılık karşıtı yaklaşım, güçlendirme yaklaşımı vb.) |
6 | İnsan hakları, sosyal adalet ve baskı karşıtı yaklaşım |
7 | İktidar ve baskı: Sosyal hizmetin ideolojik hizmeti |
8 | Ara Sınav |
9 | Baskı karşıtı sosyal hizmet yaklaşımı |
10 | Baskı karşıtı yaklaşım ve sosyal politika ilişkisi |
11 | Sosyal dışlanma ve baskı karşıtı sosyal hizmet |
12 | Baskı karşıtı uygulama örneği (Farklı Sosyokültürel Değerlere Sahip Birey ve Gruplara Yönelik Sosyal İçerme Politikaları: Konya Tatlıcak Mahallesi Örneği) |
13 | Proje Ödevi Üzerine Görüşme |
14 | Dersin genel değerlendirmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Adams, R. (2002). "Developing Critical Practice in Social Work". Critical Practice in Social Work (ed. Adams, R., Dominelli, L. ve M. Payne). Palgrave. s: 83-95. |
Akbaş, E. (2014). Sosyal Çalışmada Çağdaş Eleştirel Perspektifler, Ankara: Sabev. | |
Bauman, Z. (2003). Sosyolojik Düşünmek, Ayrıntı Yayınları. s: 9-64. | |
Dominelli, L. (2002). Anti-Oppressive Social Work Theory and Practice, Palgrave Macmillan. s: 37-56. | |
Dominelli, L. (2002). Anti-Oppressive Social Work Theory and Practice, Palgrave Macmillan. s: 7-35 | |
İçağasıoğlu-Çoban, A. ve S. Buz (2008). "Eleştirel Teori: Gelişimi, Kabulleri ve Sosyal Hizmette Kullanımı". Toplum ve Sosyal Hizmet, 19(1). | |
Tuncay, T. ve S. İl (2006). "Sosyal Hizmette Baskı Karşıtı Uygulama."Toplum ve Sosyal Hizmet, 17(2). | |
Ward, D. (1998). "Groupwork". Social Work, Themes, Issues and Critical Debates (ed. Adams, R., Dominelli, L. ve M. Payne). Palgrave. s:149-159. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 14 | 14 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P4 | P8 | P10 |
---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Kültürün insan davranışı ve birey-toplum ilişkileri üzerindeki olası etkilerini analiz etme bu analizi uygulamada kullanma. | 4 | - | - | - | - |
Ö2 | Mesleğinin ortak yaşam kültürüne ve sosyal bütünleşmeye verdiği önemi kavrayabilme. | - | 5 | - | - | - |
Ö3 | Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahip olma | - | 5 | - | - | - |
Ö4 | Etkili iletişim bilgi ve becerilerine sahip olma. | - | - | 5 | - | - |
Ö5 | Hak temelli yaklaşımı toplumdaki farklı grupların psikososyal ihtiyaç ve sorunlarına odaklanan uygulamalara taşıma. | - | - | - | 5 | - |
Ö6 | Sosyal hizmetlere gereksinim duyan müracaatçı sisteminin toplumdaki kaynaklara adil bir şekilde ulaşmasını sağlama. | - | - | - | 5 | - |
Ö7 | Sosyal hizmet müdahalesine rehberlik eden çağdaş bakış açılarını, kuramsal yaklaşımları ve modelleri kullanma. | - | - | - | - | 4 |