Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03070002 | Sosyal Hizmet Yönetimi | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yoktur |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hamide SELÇUK |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Hamide SELÇUK | C-212 | [email protected] | 7281 |
Dersin İçeriği
Dersin içeriğinde örgüt ve yönetim kavramı ve kuramları, sosyal hizmet örgütlerinin temel özellikleri ve türleri, yönetim ilkeleri ve boyutları, örgütsel çatışma ve örgütsel değişme, çağdaş yönetim anlayışının sosyal hizmete uyarlanması, yönetici olarak sosyal hizmet uzmanı gibi konular yer almaktadır.
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencilere sosyal hizmet örgütlerinin işleyişi konusunda bilgi sağlamak ve etkili bir sosyal hizmet yönetimi için nelerin gerekli olduğu hakkında bilgi vermek üzere tasarlanmıştır. Öğrencilerin sosyal hizmet alanındaki yönetim konularını hakkıyla kavramaları beklenmektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P2 | İnsani hizmet örgütlerinde çağdaş yönetim bilgisine sahiptir. | 5 |
P5 | Eleştirel düşünebilme becerisine sahiptir. | 4 |
P10 | Etik ve profesyonel davranış sergiler. | 5 |
P12 | Birey, aile, grup, örgüt ve topluluk düzeyinde sosyal hizmet müdahalelerini gerçekleştirir. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Çağdaş yönetim bilgi ve tekniklerini kullanarak yönetsel görevlerini yerine getirme. | P.2.1 | 1 |
Ö2 | Kalite yönetimi süreçlerine uygun davranma ve bu süreçlere katılma. | P.2.2 | 1 |
Ö3 | Çevik yönetim bilgi ve becerisine sahip olma. | P.2.5 | 1 |
Ö4 | Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. | P.5.1 | 1 |
Ö5 | Sosyal hizmet uygulamalarında mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranma. | P.10.1 | 1 |
Ö6 | Çalıştığı kurumun hizmet politikalarına ve bağlı olduğu mevzuata uygun hareket etme. | P.10.4 | 1 |
Ö7 | Müracaatçı sisteminin psikososyal ve ekonomik ihtiyaç ve sorunlarına yönelik bütünsel bir değerlendirme yapma. | P.12.2 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Tanışma ve dersin çerçevesini tartışma- Sosyal Hizmet Yönetimine Giriş - Örgüt Kavramı |
2 | Yönetim Kuramları - Klasik, Neoklasik, Modern Yönetim Kuramları |
3 | Örgüt ve yönetim kuramları -II |
4 | Yeni kamu yönetimi anlayışı ve sosyal hizmetler sistemine etkileri |
5 | Türkiye'de kamu yönetimi sistemi |
6 | İnsani hizmet örgütleri: Kapsam ve temel özellikler |
7 | İnsani hizmet örgütleri: Kapsam ve temel özellikler (konuk konuşmacı) |
8 | Ara Sınav |
9 | İnsani Hizmet Örgütlerini Etkileyen Çevresel Faktörler |
10 | İnsani Hizmet Örgütlerinde Örgüt Kültürü ve Değerler |
11 | İnsani Hizmet Örgütlerinde Karar Alma: Liderlik, Katılım |
12 | Stratejik Planlama |
13 | İnsani Hizmet Örgütlerinde Çevresel Kaynakları Kullanma ve Fon Geliştirme |
14 | Proje Tasarımı (Konuk Konuşmacı) |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Sosyal Hizmet Yönetimi, Editörler : Prof.Dr. Nuray GÖKÇEK KARACA, Doç.Dr. Emre DEMİRCİ, Anadolu Üniversitesi Yayınları |
Çetin, H. (2018) Sosyal Hizmet Yönetimi Bugünü ve Yarını. Nika Yayınevi, Ankara. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 11 | 11 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 | P5 | P10 | P12 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Çağdaş yönetim bilgi ve tekniklerini kullanarak yönetsel görevlerini yerine getirme. | 5 | - | - | - |
Ö2 | Kalite yönetimi süreçlerine uygun davranma ve bu süreçlere katılma. | 5 | - | - | - |
Ö3 | Çevik yönetim bilgi ve becerisine sahip olma. | 5 | - | - | - |
Ö4 | Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. | - | - | - | - |
Ö5 | Sosyal hizmet uygulamalarında mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranma. | - | - | 5 | - |
Ö6 | Çalıştığı kurumun hizmet politikalarına ve bağlı olduğu mevzuata uygun hareket etme. | - | - | - | - |
Ö7 | Müracaatçı sisteminin psikososyal ve ekonomik ihtiyaç ve sorunlarına yönelik bütünsel bir değerlendirme yapma. | - | - | - | 3 |