Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03070002 | Sosyal Hizmet Yönetimi | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Yoktur |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hamide SELÇUK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Hamide SELÇUK | C-212 | [email protected] | 7281 |
Dersin İçeriği
Dersin içeriğinde örgüt ve yönetim kavramı ve kuramları, sosyal hizmet örgütlerinin temel özellikleri ve türleri, yönetim ilkeleri ve boyutları, örgütsel çatışma ve örgütsel değişme, çağdaş yönetim anlayışının sosyal hizmete uyarlanması, yönetici olarak sosyal hizmet uzmanı gibi konular yer almaktadır.
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencilere sosyal hizmet örgütlerinin işleyişi konusunda bilgi sağlamak ve etkili bir sosyal hizmet yönetimi için nelerin gerekli olduğu hakkında bilgi vermek üzere tasarlanmıştır. Öğrencilerin sosyal hizmet alanındaki yönetim konularını hakkıyla kavramaları beklenmektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | İnsani hizmet örgütlerinde çağdaş yönetim bilgisine sahiptir. | 5 |
| P4 | Mesleki İlişki ve etkili iletişim kurma becerisine sahiptir. | 4 |
| P10 | Etik ve profesyonel davranış sergiler. | 5 |
| P9 | Meslektaşlar ve diğer profesyonellerle birlikte çalışır. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Çağdaş yönetim kavramlarını, ilkelerini ve tekniklerini tanımlar. | P.2.1 | 1 |
| Ö2 | Kalite yönetimi, çevik yönetim ve sürdürülebilirlik yaklaşımlarının temel prensiplerini açıklar. | P.2.2 | 1 |
| Ö3 | Çağdaş yönetim tekniklerini kullanarak insani hizmet örgütlerinde yönetsel görevlerini uygular. | P.2.3 | 1 |
| Ö4 | İnsani hizmet örgütlerinde kalite yönetimi süreçlerini analiz eder. | P.2.4 | 1 |
| Ö5 | İnsani hizmet örgütlerindeki yönetim uygulamalarını etkinlik ve verimlilik açısından sosyal hizmet bakış açısıyla değerlendirir. | P.2.6 | 1 |
| Ö6 | Sosyal hizmet uygulamalarında etkili iletişim tekniklerini kullanarak mesleki ilişki kurar ve sürdürür. | P.4.3 | 1 |
| Ö7 | Mesleki ilişkilerde ortaya çıkan iletişim sorunlarını analiz eder. | P.4.4 | 1 |
| Ö8 | İletişim ve ilişki yönetimini güçlendirecek yaratıcı mesleki stratejiler geliştirir. | P.4.5 | 1 |
| Ö9 | Disiplinler arası ekip çalışmasının sosyal hizmet uygulamalarındaki önemini açıklar. | P.9.2 | 1 |
| Ö10 | Meslektaşlarıyla ve diğer disiplinlerdeki profesyonellerle iş birliği içinde sosyal hizmet uygulaması planlayıp yürütür. | P.9.3 | 1 |
| Ö11 | Profesyonel liderlik becerisiyle ekip çalışmalarında görev dağılımını analiz eder ve karşılaşılan karmaşık sorunları çözümler. | P.9.4 | 1 |
| Ö12 | Ekip içi ve disiplinler arası iş birliği süreçlerini eleştirel biçimde değerlendirir. | P.9.6 | 1 |
| Ö13 | Sosyal hizmet uygulamalarında ve kurum politikalarını uygulamada etik ilkelere bağlı kalarak hak savunuculuğu yapar. | P.10.3 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tanışma ve dersin çerçevesini tartışma- Sosyal Hizmet Yönetimine Giriş - Örgüt Kavramı |
| 2 | Yönetim Kuramları - Klasik, Neoklasik, Modern Yönetim Kuramları |
| 3 | Örgüt ve yönetim kuramları -II |
| 4 | Yönetimin Görevleri ve İşlevleri (Planlama, Örgütleme) |
| 5 | Yönetimin İşlevleri (Yöneltme ve Denetim) |
| 6 | Yönetici Kavramı (Türleri ve Becerileri) |
| 7 | Liderlik Yaklaşımları- Yönetici Olarak Sosyal Çalışmacı |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Sosyal Hizmetlerde Stratejik Yönetim |
| 10 | Sosyal Hizmetlerde Kalite Yönetimi |
| 11 | Sosyal Hizmetlerde Halkla İlişkiler Yönetimi |
| 12 | Sosyal Hizmetlerde Finansal Yönetim |
| 13 | Sosyal Hizmetlerde İKY |
| 14 | Merkezi Yönetim ve Sosyal Hizmetler - Yerel Yönetimler ve Sosyal Hizmetler |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Sosyal Hizmet Yönetimi, Editörler : Prof.Dr. Nuray GÖKÇEK KARACA, Doç.Dr. Emre DEMİRCİ, Anadolu Üniversitesi Yayınları |
| Çetin, H. (2018) Sosyal Hizmet Yönetimi Bugünü ve Yarını. Nika Yayınevi, Ankara. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 11 | 11 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P4 | P9 | P10 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Çağdaş yönetim kavramlarını, ilkelerini ve tekniklerini tanımlar. | 5 | - | - | - |
| Ö2 | Kalite yönetimi, çevik yönetim ve sürdürülebilirlik yaklaşımlarının temel prensiplerini açıklar. | 5 | - | - | - |
| Ö3 | Çağdaş yönetim tekniklerini kullanarak insani hizmet örgütlerinde yönetsel görevlerini uygular. | 4 | - | - | - |
| Ö4 | İnsani hizmet örgütlerinde kalite yönetimi süreçlerini analiz eder. | 5 | - | - | - |
| Ö5 | İnsani hizmet örgütlerindeki yönetim uygulamalarını etkinlik ve verimlilik açısından sosyal hizmet bakış açısıyla değerlendirir. | 5 | - | - | - |
| Ö6 | Sosyal hizmet uygulamalarında etkili iletişim tekniklerini kullanarak mesleki ilişki kurar ve sürdürür. | - | 4 | - | - |
| Ö7 | Mesleki ilişkilerde ortaya çıkan iletişim sorunlarını analiz eder. | - | 4 | - | - |
| Ö8 | İletişim ve ilişki yönetimini güçlendirecek yaratıcı mesleki stratejiler geliştirir. | - | 4 | - | - |
| Ö9 | Disiplinler arası ekip çalışmasının sosyal hizmet uygulamalarındaki önemini açıklar. | - | - | 4 | - |
| Ö10 | Meslektaşlarıyla ve diğer disiplinlerdeki profesyonellerle iş birliği içinde sosyal hizmet uygulaması planlayıp yürütür. | - | - | 3 | - |
| Ö11 | Profesyonel liderlik becerisiyle ekip çalışmalarında görev dağılımını analiz eder ve karşılaşılan karmaşık sorunları çözümler. | - | - | 4 | - |
| Ö12 | Ekip içi ve disiplinler arası iş birliği süreçlerini eleştirel biçimde değerlendirir. | - | - | 5 | - |
| Ö13 | Sosyal hizmet uygulamalarında ve kurum politikalarını uygulamada etik ilkelere bağlı kalarak hak savunuculuğu yapar. | - | - | - | 5 |
