İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03070002 Sosyal Hizmet Yönetimi 4 Güz 7 3+0+0 5 5
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yoktur
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Hamide SELÇUK
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Hamide SELÇUK C-212 [email protected] 7281
Dersin İçeriği
Dersin içeriğinde örgüt ve yönetim kavramı ve kuramları, sosyal hizmet örgütlerinin temel özellikleri ve türleri, yönetim ilkeleri ve boyutları, örgütsel çatışma ve örgütsel değişme, çağdaş yönetim anlayışının sosyal hizmete uyarlanması, yönetici olarak sosyal hizmet uzmanı gibi konular yer almaktadır.
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencilere sosyal hizmet örgütlerinin işleyişi konusunda bilgi sağlamak ve etkili bir sosyal hizmet yönetimi için nelerin gerekli olduğu hakkında bilgi vermek üzere tasarlanmıştır. Öğrencilerin sosyal hizmet alanındaki yönetim konularını hakkıyla kavramaları beklenmektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 İnsani hizmet örgütlerinde çağdaş yönetim bilgisine sahiptir. 5
P4 Mesleki İlişki ve etkili iletişim kurma becerisine sahiptir. 4
P10 Etik ve profesyonel davranış sergiler. 5
P9 Meslektaşlar ve diğer profesyonellerle birlikte çalışır. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Çağdaş yönetim kavramlarını, ilkelerini ve tekniklerini tanımlar. P.2.1 1
Ö2 Kalite yönetimi, çevik yönetim ve sürdürülebilirlik yaklaşımlarının temel prensiplerini açıklar. P.2.2 1
Ö3 Çağdaş yönetim tekniklerini kullanarak insani hizmet örgütlerinde yönetsel görevlerini uygular. P.2.3 1
Ö4 İnsani hizmet örgütlerinde kalite yönetimi süreçlerini analiz eder. P.2.4 1
Ö5 İnsani hizmet örgütlerindeki yönetim uygulamalarını etkinlik ve verimlilik açısından sosyal hizmet bakış açısıyla değerlendirir. P.2.6 1
Ö6 Sosyal hizmet uygulamalarında etkili iletişim tekniklerini kullanarak mesleki ilişki kurar ve sürdürür. P.4.3 1
Ö7 Mesleki ilişkilerde ortaya çıkan iletişim sorunlarını analiz eder. P.4.4 1
Ö8 İletişim ve ilişki yönetimini güçlendirecek yaratıcı mesleki stratejiler geliştirir. P.4.5 1
Ö9 Disiplinler arası ekip çalışmasının sosyal hizmet uygulamalarındaki önemini açıklar. P.9.2 1
Ö10 Meslektaşlarıyla ve diğer disiplinlerdeki profesyonellerle iş birliği içinde sosyal hizmet uygulaması planlayıp yürütür. P.9.3 1
Ö11 Profesyonel liderlik becerisiyle ekip çalışmalarında görev dağılımını analiz eder ve karşılaşılan karmaşık sorunları çözümler. P.9.4 1
Ö12 Ekip içi ve disiplinler arası iş birliği süreçlerini eleştirel biçimde değerlendirir. P.9.6 1
Ö13 Sosyal hizmet uygulamalarında ve kurum politikalarını uygulamada etik ilkelere bağlı kalarak hak savunuculuğu yapar. P.10.3 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tanışma ve dersin çerçevesini tartışma- Sosyal Hizmet Yönetimine Giriş - Örgüt Kavramı
2 Yönetim Kuramları - Klasik, Neoklasik, Modern Yönetim Kuramları
3 Örgüt ve yönetim kuramları -II
4 Yönetimin Görevleri ve İşlevleri (Planlama, Örgütleme)
5 Yönetimin İşlevleri (Yöneltme ve Denetim)​
6 Yönetici Kavramı (Türleri ve Becerileri)​
7 Liderlik Yaklaşımları- Yönetici Olarak Sosyal Çalışmacı​
8 Ara Sınav
9 Sosyal Hizmetlerde Stratejik Yönetim
10 Sosyal Hizmetlerde Kalite Yönetimi
11 Sosyal Hizmetlerde Halkla İlişkiler Yönetimi​
12 Sosyal Hizmetlerde Finansal Yönetim​
13 Sosyal Hizmetlerde İKY​
14 Merkezi Yönetim ve Sosyal Hizmetler ​- Yerel Yönetimler ve Sosyal Hizmetler​
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Sosyal Hizmet Yönetimi, Editörler : Prof.Dr. Nuray GÖKÇEK KARACA, Doç.Dr. Emre DEMİRCİ, Anadolu Üniversitesi Yayınları
Çetin, H. (2018) Sosyal Hizmet Yönetimi Bugünü ve Yarını. Nika Yayınevi, Ankara.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 25 25
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 11 11
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 30 30
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P4 P9 P10
Ö1 Çağdaş yönetim kavramlarını, ilkelerini ve tekniklerini tanımlar. 5 - - -
Ö2 Kalite yönetimi, çevik yönetim ve sürdürülebilirlik yaklaşımlarının temel prensiplerini açıklar. 5 - - -
Ö3 Çağdaş yönetim tekniklerini kullanarak insani hizmet örgütlerinde yönetsel görevlerini uygular. 4 - - -
Ö4 İnsani hizmet örgütlerinde kalite yönetimi süreçlerini analiz eder. 5 - - -
Ö5 İnsani hizmet örgütlerindeki yönetim uygulamalarını etkinlik ve verimlilik açısından sosyal hizmet bakış açısıyla değerlendirir. 5 - - -
Ö6 Sosyal hizmet uygulamalarında etkili iletişim tekniklerini kullanarak mesleki ilişki kurar ve sürdürür. - 4 - -
Ö7 Mesleki ilişkilerde ortaya çıkan iletişim sorunlarını analiz eder. - 4 - -
Ö8 İletişim ve ilişki yönetimini güçlendirecek yaratıcı mesleki stratejiler geliştirir. - 4 - -
Ö9 Disiplinler arası ekip çalışmasının sosyal hizmet uygulamalarındaki önemini açıklar. - - 4 -
Ö10 Meslektaşlarıyla ve diğer disiplinlerdeki profesyonellerle iş birliği içinde sosyal hizmet uygulaması planlayıp yürütür. - - 3 -
Ö11 Profesyonel liderlik becerisiyle ekip çalışmalarında görev dağılımını analiz eder ve karşılaşılan karmaşık sorunları çözümler. - - 4 -
Ö12 Ekip içi ve disiplinler arası iş birliği süreçlerini eleştirel biçimde değerlendirir. - - 5 -
Ö13 Sosyal hizmet uygulamalarında ve kurum politikalarını uygulamada etik ilkelere bağlı kalarak hak savunuculuğu yapar. - - - 5