İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03061020 Yeşil Sosyal Hizmet 3 Güz 5 3+0+0 4 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yoktur
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Demet AKARÇAY ULUTAŞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Demet AKARÇAY ULUTAŞ C-223 [email protected] 7460
Dersin İçeriği
Bu derste 21. yüzyılda büyüyen iklim sorunları, ekolojik krizler ve bunların birey ve toplumları etkileme biçimleri sosyal hizmet perspektifi ile ele alınmaktadır. Bu perspektif doğaya ve çevreye duyarlı yeni bir bakış açısını sosyal hizmet alanına yerleştirmektedir.
Dersin Amacı
Sosyal hizmette son yıllarda giderek daha çok önem kazanmaya başlayan Yeşil Sosyal Hizmet alanını yapısal ve ayırt edici özellikleriyle öğrencilere tanıtmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Sosyokültürel çevre ve insan davranışı bilgisine sahiptir. 5
P5 Eleştirel düşünebilme becerisine sahiptir. 4
P9 Meslektaşları ve diğer profesyonellerle birlikte çalışır. 4
P10 Etik ve profesyonel davranış sergiler. 4
P12 Birey, aile, grup, örgüt ve topluluk düzeyinde sosyal hizmet müdahalelerini gerçekleştirir. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 İnsan ve sosyal çevre arasındaki ilişkinin önemini kavrama. P.1.1 1
Ö2 Müracaatçı sistemi ile yürüteceği çalışmayı ‘çevresi içinde birey'yaklaşımı ile temellendirme. P.1.4 1
Ö3 Sürekli iyileştirme ve sürdürülebilirlik yaklaşımına uygun hareket etme. P.2.4 1
Ö4 Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. P.5.1 1
Ö5 Eleştirel bakış açısıyla insan hakları ve sosyal, ekonomik ve çevresel adaleti ileri taşıyan politikaları analiz etme, formüle etme ve savunma. P.5.3 1
Ö6 Sosyal, ekonomik ve çevresel adaleti geliştiren uygulamalara katılma. P.8.3 1
Ö7 Tarihsel, sosyal, etnik, kültürel, ekonomik, kurumsal, çevresel ve küresel etkilerin sosyal politikaları biçimlendirdiğinin farkında olma. P.11.1 1
Ö8 Müracaatçı sisteminin psikososyal ve ekonomik ihtiyaç ve sorunlarına yönelik bütünsel bir değerlendirme yapma. P.12.2 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Derse genel bir giriş. Yeşil Sosyal Hizmetin tanıtımı
2 Yeşil Sosyal Hizmetin felsefesi, amacı ve kavramları, çevre insan sağlığı ilişkisi
3 İklim krizi ve iklim krizinin birey ve sosyal sistemler üzerindeki etkileri
4 Su sorunu. Su sorunun birey ve sosyal sistemler üzerindeki etkileri
5 Gıda sorunları, ucuz, ulaşılabilir, kaliteli gıda, kıtlık
6 Hava ve toprak kirliliği sorunu
7 Sürdürülebilirlik kavramı. Sosyal hizmet açısından sürdürülebilirlik
8 ara sınav
9 Çevre konusuyla ilgili uluslararası ve ulusal mevzuat
10 Yeşil Sosyal Hizmet ve sosyal hizmetlerin sunumu
11 Yeşil Sosyal Hizmette bireylerin, kamunun ve STK'ların rolü
12 Yeşil Sosyal Hizmet odağında birey, aile ve gruplarla çalışma
13 Yeşil Sosyal Hizmet odağında toplumla çalışma
14 Türkiye'de Yeşil Sosyal Hizmete ilişkin farkındalık ihtiyacı ve yapılabilecekler
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Güzel, B. Ve Buz, S.(2019). "Yeşil"yoksulluk, çevresel adalet ve sosyal hizmet. Toplum ve Sosyal Hizmet, 30,(3), 1052-1069.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 21 21
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P5 P8 P11 P12
Ö1 İnsan ve sosyal çevre arasındaki ilişkinin önemini kavrama. 5 - 3 - - 4
Ö2 Müracaatçı sistemi ile yürüteceği çalışmayı ‘çevresi içinde birey'yaklaşımı ile temellendirme. 5 - - - - 5
Ö3 Sürekli iyileştirme ve sürdürülebilirlik yaklaşımına uygun hareket etme. - 4 - 3 4 -
Ö4 Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. - 3 4 - - -
Ö5 Eleştirel bakış açısıyla insan hakları ve sosyal, ekonomik ve çevresel adaleti ileri taşıyan politikaları analiz etme, formüle etme ve savunma. 5 - 4 5 - -
Ö6 Sosyal, ekonomik ve çevresel adaleti geliştiren uygulamalara katılma. 4 4 - - 4 -
Ö7 Tarihsel, sosyal, etnik, kültürel, ekonomik, kurumsal, çevresel ve küresel etkilerin sosyal politikaları biçimlendirdiğinin farkında olma. - - - - 5 -
Ö8 Müracaatçı sisteminin psikososyal ve ekonomik ihtiyaç ve sorunlarına yönelik bütünsel bir değerlendirme yapma. 5 - - - - -