Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03061019 | Uluslararası Sosyal Hizmet | 3 | Güz | 5 | 3+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yoktur |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Dilara USTABAŞI GÜNDÜZ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Dilara USTABAŞI GÜNDÜZ | C-226 | [email protected] | 7314 |
Dersin İçeriği
Ders kapsamında öğrencilerin uluslararası sosyal hizmeti anlamalarına kolaylık sağlamak amacıyla uluslararasılaşmanın düşünsel ve tarihsel temelleri açıklanacaktır. Bununla bağlantılı olarak uluslararası sosyal hizmetin ortaya çıkışı ve bunu hazırlayan etmenler üzerinden kavram olarak uluslararası sosyal hizmet ve içeriği anlatılacaktır. Uluslararası sosyal hizmet ile küresel sosyal politikalar, uluslararasılaşma ve dünyada sosyal devletin geleceği, ulusal ve uluslararası mevzuat arasındaki ilişkiye değinilecektir. Yine ders kapsamında uluslararası sosyal hizmetin çalışma alanlarından birkaçı olan; uluslararası göç ve neden olduğu sosyal sorunlar, toplumların artan etkileşimleri ve bağımlılıkları ile ilgili çatışma ve baskılar, yoksulluğun artışı ve küreselleşme ile ilgili nedenleri, yoksullukla uluslararası mücadele stratejileri, alternatif gelişme sistemlerinin katkıları, uluslararası çalışmalarda sivil toplumun etkisi ve katkıları, uluslararası sosyal düzenlemelere yer verilecektir.
Dersin Amacı
Güncel gelişmeler ile uluslararası boyutta ortaya çıkan sosyal hizmet ihtiyaçları ve çalışmaları hakkında öğrencilere makro düzeyde bakış açısı kazandırmak ve yeni oluşmakta olan bu alanda çalışılması için gereken teorik altyapı ve beceri temelini oluşturmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Sosyokültürel çevre ve insan davranışı bilgisine sahiptir. | 3 |
P3 | Sosyal hizmet uygulamaları için farklılık ve çeşitlilik bilgisine sahiptir. | 4 |
P4 | Mesleki İlişki ve etkili iletişim kurma becerisine sahiptir. | 4 |
P7 | Bireysel ve mesleki gelişim için bilgi ve teknolojilerindeki yenilikleri kullanma becerisine sahiptir. | 3 |
P8 | İnsan haklarını ve sosyal adalet anlayışını uygulamada gözetebilme becerisine sahiptir. | 3 |
P9 | Meslektaşları ve diğer profesyonellerle birlikte çalışır. | 3 |
P10 | Etik ve profesyonel davranış sergiler. | 4 |
P12 | Birey, aile, grup, örgüt ve topluluk düzeyinde sosyal hizmet müdahalelerini gerçekleştirir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Mesleğiyle ilgili görev, yetki ve sorumlulukları hiçbir müracaatçı grubu arasında ayrımcılık yapmadan yerine getirme. | P.3.1 | 1 |
Ö2 | Mesleki uygulamalarda kültürel benzerlik ve farklılıkları gözetme. | P.3.2 | 1 |
Ö3 | Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahip olma | P.3.4 | 1 |
Ö4 | Mesleki ilişki kurma ve mesleki ilişkiyi sürdürme. | P.4.1 | 1 |
Ö5 | Etkili iletişim bilgi ve becerilerine sahip olma. | P.4.2 | 1 |
Ö6 | Bakım, koruma, danışmanlık ve rehabilitasyon hizmetlerinde kullanılan güncel teknolojilere uyum sağlama. | P.7.2 | 1 |
Ö7 | Birey ve toplumsal sistemler düzeyinde insan haklarını savunma. | P.8.2 | 1 |
Ö8 | Sosyal, ekonomik ve çevresel adaleti geliştiren uygulamalara katılma. | P.8.3 | 1 |
Ö9 | Sosyal hizmetlere gereksinim duyan müracaatçı sisteminin toplumdaki kaynaklara adil bir şekilde ulaşmasını sağlama. | P.8.5 | |
Ö10 | Meslektaşları ve diğer profesyonellerle iş birliği ve eşgüdüm içinde çalışma. | P.9.1 | 1 |
Ö11 | Meslektaşları ve diğer profesyonellerle ortak hizmet geliştirme. | P.9.2 | 1 |
Ö12 | Sosyal hizmet uygulamalarında mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranma. | P.10.1 | 1 |
Ö13 | Uygulamalarda etik karar alma. | P.10.2 | 1 |
Ö14 | Çalıştığı kurumun hizmet politikalarına ve bağlı olduğu mevzuata uygun hareket etme. | P.10.4 | 1 |
Ö15 | Müracaatçı sistemine (birey, aile, grup, örgüt ve topluluk) ulaşma ve bağlantı kurma. | P.12.1 | 1 |
Ö16 | Müracaatçı sisteminin psikososyal ve ekonomik ihtiyaç ve sorunlarına yönelik bütünsel bir değerlendirme yapma. | P.12.2 | 1 |
Ö17 | Sosyal hizmet müdahalesini müracaatçı sistemi ile birlikte planlama ve uygulama. | P.12.3 | 1 |
Ö18 | Müracaatçı sisteminin ihtiyaç ve sorunlarıyla ilişkili kaynakları tespit etme, kaynaklarla bağlantı kurma ve bu kaynakları harekete geçirme. | P.12.4 | 1 |
Ö19 | Sosyal hizmet müdahalesini sonlandırma ve müdahalenin etkililiğini değerlendirme. | P.12.5 | 1 |
Ö20 | Sosyal hizmet müdahalesini izleme. | P.12.6 | 1 |
Ö21 | Sosyal hizmet müdahale sürecini kayıt altına alma. | P.12.7 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Tanışma, görüş alma, dersi yapılandırma |
2 | Uluslararasılaşmanın düşünsel ve tarihsel temelleri, Uluslararasılaşma ve dünyada sosyal devletin geleceği |
3 | Toplumların artan etkileşimleri ve bağımlılıkları, toplumlararası çatışma ve baskılar |
4 | Uluslararası sosyal hizmetin ortaya çıkışı ve bunu hazırlayan etmenler, Kavram olarak uluslararası sosyal hizmet |
5 | Uluslararası sosyal hizmet alanında sosyal hizmet uzmanı: İşlev ve roller |
6 | Uluslararası sosyal hizmet çalışma alanları ve vaka yönetimi |
7 | Ara sınav |
8 | Uluslararası göç ve neden olduğu sosyal sorunlar, göç ve uluslararası sosyal hizmet |
9 | Yoksulluğun artışı, küreselleşmenin yoksullukla bağlantısı, yoksullukla uluslararası mücadele stratejileri |
10 | Uluslararası sosyal sorunları önlemede sivil toplumun etkisi ve katkıları |
11 | Uluslararası sosyal düzenlemeler, Uluslararası çalışmada mevzuat |
12 | Vaka Örnekleri ve ders içi tartışma |
13 | Öğrenci sunumları (1) |
14 | Öğrenci sunumları (2), dersin genel değerlendirmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Hablemitoğlu, Ş., 2005. Küreselleşme: Düşlerden Gerçeklere. Toplumsal Dönüşüm Yayınları: 246, Araştırma İnceleme Dizisi:86, İstanbul. |
King, A.D., 1998. Küreselleşme ve Dünya Sistemi. (Çev: G. Seçkin) Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 21 | 21 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 | P7 | P8 | P9 | P10 | P12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Mesleğiyle ilgili görev, yetki ve sorumlulukları hiçbir müracaatçı grubu arasında ayrımcılık yapmadan yerine getirme. | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ö2 | Mesleki uygulamalarda kültürel benzerlik ve farklılıkları gözetme. | 4 | 3 | 2 | 1 | - | 3 | 1 |
Ö3 | Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahip olma | 3 | 5 | 2 | 1 | - | 2 | 2 |
Ö4 | Mesleki ilişki kurma ve mesleki ilişkiyi sürdürme. | 3 | 5 | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 |
Ö5 | Etkili iletişim bilgi ve becerilerine sahip olma. | 3 | 5 | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 |
Ö6 | Bakım, koruma, danışmanlık ve rehabilitasyon hizmetlerinde kullanılan güncel teknolojilere uyum sağlama. | - | 2 | 4 | 3 | - | 2 | 1 |
Ö7 | Birey ve toplumsal sistemler düzeyinde insan haklarını savunma. | 2 | 2 | 2 | 4 | - | 2 | 2 |
Ö8 | Sosyal, ekonomik ve çevresel adaleti geliştiren uygulamalara katılma. | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 3 |
Ö9 | Sosyal hizmetlere gereksinim duyan müracaatçı sisteminin toplumdaki kaynaklara adil bir şekilde ulaşmasını sağlama. | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 |
Ö10 | Meslektaşları ve diğer profesyonellerle iş birliği ve eşgüdüm içinde çalışma. | - | 4 | 2 | - | 5 | 3 | 2 |
Ö11 | Meslektaşları ve diğer profesyonellerle ortak hizmet geliştirme. | - | 4 | 2 | - | 5 | 3 | 2 |
Ö12 | Sosyal hizmet uygulamalarında mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranma. | 4 | 3 | 1 | - | 2 | 5 | 4 |
Ö13 | Uygulamalarda etik karar alma. | 3 | 3 | 1 | - | 1 | 5 | 4 |
Ö14 | Çalıştığı kurumun hizmet politikalarına ve bağlı olduğu mevzuata uygun hareket etme. | - | 1 | - | - | 1 | 3 | 2 |
Ö15 | Müracaatçı sistemine (birey, aile, grup, örgüt ve topluluk) ulaşma ve bağlantı kurma. | 3 | 4 | - | 2 | 1 | 3 | 5 |
Ö16 | Müracaatçı sisteminin psikososyal ve ekonomik ihtiyaç ve sorunlarına yönelik bütünsel bir değerlendirme yapma. | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 5 |
Ö17 | Sosyal hizmet müdahalesini müracaatçı sistemi ile birlikte planlama ve uygulama. | 3 | 5 | 2 | 3 | 1 | 4 | 5 |
Ö18 | Müracaatçı sisteminin ihtiyaç ve sorunlarıyla ilişkili kaynakları tespit etme, kaynaklarla bağlantı kurma ve bu kaynakları harekete geçirme. | 4 | 4 | 3 | 3 | 1 | 3 | 5 |
Ö19 | Sosyal hizmet müdahalesini sonlandırma ve müdahalenin etkililiğini değerlendirme. | 3 | 4 | 2 | 1 | 1 | 2 | 5 |
Ö20 | Sosyal hizmet müdahalesini izleme. | 2 | 3 | 1 | 1 | - | 2 | 3 |
Ö21 | Sosyal hizmet müdahale sürecini kayıt altına alma. | 2 | 2 | 3 | 1 | - | 3 | 4 |