Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03061017 | Mesleki İngilizce II | 3 | Güz | 5 | 3+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yoktur |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Hakan ALKAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Hakan ALKAN | K-103 | [email protected] | 7380 |
Dersin İçeriği
Mesleki İngilizce I dersinin devamı niteliğinde olan bu derste sosyal hizmet kuram ve uygulamasına ilişkin seçilmiş metinler ve çözümleri ile metin yazma üzerinde durulmaktadır.
Dersin Amacı
Bu ders sosyal hizmet öğrencilerinin profesyonel hayatta kullanacakları sosyal hizmet terminolojilerinin İngilizce içeriğinde kullanım becerilerini (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) öğrenciye tanıtmayı hedefler.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P3 | Sosyal hizmet uygulamaları için farklılık ve çeşitlilik bilgisine sahiptir. | 3 |
P6 | Alanına özgü bilimsel araştırma yapma becerisine sahiptir. | 3 |
P7 | Bireysel ve mesleki gelişim için bilgi ve teknolojilerindeki yenilikleri kullanma becerisine sahiptir. | 3 |
P10 | Etik ve profesyonel davranış sergiler. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahip olma | P.3.4 | 1 |
Ö2 | Mesleki literatürü okuma ve yorumlama. | P.6.4 | 1 |
Ö3 | Sosyal hizmet alanlarında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izleme. | P.7.7 | 1 |
Ö4 | Mesleki terminolojiye hakim olma. | P.10.5 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Dersin genel işlenişi, amaç ve beklentilerle ile ilgili tartışma |
2 | İngilizcede temel ve sık kullanılan sosyal hizmet kavram ve terimlerinin kavranması (I) |
3 | İngilizcede temel ve sık kullanılan sosyal hizmet kavram ve terimlerinin kavranması (II) |
4 | İngilizcede temel ve sık kullanılan sosyal hizmet kavram ve terimlerinin kavranması (III) |
5 | Sosyal hizmet kuram ve uygulamasına ilişkin seçilmiş sosyal hizmet makaleleri ve metinleri üzerinde çalışma ve çeviri yapma (I) |
6 | Sosyal hizmet kuram ve uygulamasına ilişkin seçilmiş sosyal hizmet makaleleri ve metinleri üzerinde çalışma ve çeviri yapma (II) |
7 | Sosyal hizmet kuram ve uygulamasına ilişkin seçilmiş sosyal hizmet makaleleri ve metinleri üzerinde çalışma ve çeviri yapma (III) |
8 | Ara Sınav |
9 | Göç, özel ihtiyaç grupları, suçlular, kronik hastalar vb. gibi farklı sosyal hizmet müracaatçı gruplarıyla ilgili sosyal hizmet terminolojisinin kavranması (I) |
10 | Göç, özel ihtiyaç grupları, suçlular, kronik hastalar vb. gibi farklı sosyal hizmet müracaatçı gruplarıyla ilgili sosyal hizmet terminolojisini kavranması (II) |
11 | Uygulama örnekleri: Sosyal hizmet ve kurumsal diyaloglar |
12 | Uygulama örnekleri: Özgeçmiş hazırlama |
13 | Uygulama örnekleri: İş Başvurusu Mektubu yazma |
14 | Dersin Genel değerlendirmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Barker, RL. (1999) The Social Work Dictionary.Washington:NASW Press. |
Gibelman, M. (1995). What Social Workers Do. Washington:NASW Press. | |
Miley KK.,M. O'Melia,BL. DuBois. (1998). Generalist Social Work Practice. United States of America: Allyn & Bacon Press. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 21 | 21 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P3 | P6 | P7 | P10 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahip olma | 3 | - | 2 | - |
Ö2 | Mesleki literatürü okuma ve yorumlama. | - | 3 | - | - |
Ö3 | Sosyal hizmet alanlarında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izleme. | - | - | 3 | - |
Ö4 | Mesleki terminolojiye hakim olma. | - | - | 1 | 3 |