İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03061014 Endüstriyel Sosyal Hizmet 3 Güz 5 3+0+0 4 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yoktur
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Dilara USTABAŞI GÜNDÜZ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Dilara USTABAŞI GÜNDÜZ C-C226 [email protected] 7314
Dersin İçeriği
Derste çalışmanın insan yaşamındaki önemi, işçiler ve emek hareketleri ve mesleki çelişkiler ile giriş yapılır. Sonrasında dersin ana konularına geçilir. Bu doğrultuda ders; iş yaşamının bireylerin, ailelerin ve işçilerin biopsikososyal işlevleri üzerindeki etkileri, endüstriyel sosyal hizmetin oluşumu ve kavramsal analizi, endüstriyel ortamlarda sosyal hizmet uzmanının rolü ve sahip olması gerekli temel beceriler, Post-endüstriyel çağda endüstriyel sosyal hizmet gibi konuları kapsamaktadır.
Dersin Amacı
Bu derste öğrencilerin endüstriyel ortamlar ile diğer iş yerlerinde sosyal hizmet yöntem ve tekniklerini başarıyla uygulayabilme yeterliliğine sahip olmaları amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Sosyokültürel çevre ve insan davranışı bilgisine sahiptir. 4
P2 İnsani hizmet örgütlerinde çağdaş yönetim bilgisine sahiptir. 3
P3 Sosyal hizmet uygulamaları için farklılık ve çeşitlilik bilgisine sahiptir. 2
P4 Mesleki İlişki ve etkili iletişim kurma becerisine sahiptir. 3
P5 Eleştirel düşünebilme becerisine sahiptir. 4
P6 Alanına özgü bilimsel araştırma yapma becerisine sahiptir. 3
P7 Bireysel ve mesleki gelişim için bilgi ve teknolojilerindeki yenilikleri kullanma becerisine sahiptir. 3
P8 İnsan haklarını ve sosyal adalet anlayışını uygulamada gözetebilme becerisine sahiptir. 3
P9 Meslektaşları ve diğer profesyonellerle birlikte çalışır. 4
P10 Etik ve profesyonel davranış sergiler. 2
P11 Sosyal politikaları takip eder ve ilgilenir. 2
P12 Birey, aile, grup, örgüt ve topluluk düzeyinde sosyal hizmet müdahalelerini gerçekleştirir. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. P.5.1 1
Ö2 Sosyal hizmet alanlarında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izleme. P.7.7 1
Ö3 Sosyal hizmet müdahalesine rehberlik eden çağdaş bakış açılarını, kuramsal yaklaşımları ve modelleri kullanma. P.10.7 1
Ö4 Müracaatçı sistemine (birey, aile, grup, örgüt ve topluluk) ulaşma ve bağlantı kurma. P.12.1 1
Ö5 Müracaatçı sisteminin psikososyal ve ekonomik ihtiyaç ve sorunlarına yönelik bütünsel bir değerlendirme yapma. P.12.2 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tanışma, dersin içeriği ve amacının belirlenmesi
2 Bir uygulama alanı olarak endüstriyel sosyal çalışmanın ortaya çıkışı
3 Parçaları yerli yerine koymak: Endüstriyel sosyal çalışmada yaklaşımlar ve sosyal çalışmacının rolleri
4 Endüstriyel sosyal çalışmanın dönüşümü
5 Endüstriyel sosyal çalışmanın temel konuları: Eğitim
6 Endüstriyel sosyal çalışmanın temel konuları: Çeşitlilik ve İçerme
7 Ara Sınav
8 Endüstriyel sosyal çalışmanın temel konuları: Toplumsal Cinsiyet
9 Endüstriyel sosyal çalışmanın temel konuları: Engellilik ve Ruhsal Sağlık
10 Endüstriyel sosyal çalışmanın temel konuları: İşçiler ve Emek Hareketleri
11 Endüstriyel sosyal çalışmanın temel konuları: İş ve Aile
12 Endüstriyel sosyal çalışmanın temel konuları: Mesleki Çelişkiler
13 Post-endüstriyel çağda endüstriyel sosyal çalışma (Social Services in the Workplace: Repositioning Occupational Social Work in the New Millennium s.29-46)
14 Dersin değerlendirmesi ve final sınavına ilişkin sorular
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Akabas, S. H., & Kurzman, P. A. (2001). Work and the workplace: A resource for innovative policy and practice. Columbia University Press.
Mor-Barak, M. E., & Bar-Gal, D. (2000). Social services in the workplace: Repositioning occupational social work in the new millennium. Psychology Press.
Straussner, Shulamith, Lala Ashenberg, Occupational Social Work Today, New York, The Haworth Press, 1989
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 21 21
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P5 P7 P10 P12
Ö1 Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. 5 3 3 2
Ö2 Sosyal hizmet alanlarında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izleme. 4 4 3 2
Ö3 Sosyal hizmet müdahalesine rehberlik eden çağdaş bakış açılarını, kuramsal yaklaşımları ve modelleri kullanma. 4 3 3 5
Ö4 Müracaatçı sistemine (birey, aile, grup, örgüt ve topluluk) ulaşma ve bağlantı kurma. 3 4 3 5
Ö5 Müracaatçı sisteminin psikososyal ve ekonomik ihtiyaç ve sorunlarına yönelik bütünsel bir değerlendirme yapma. 4 3 3 5