Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03061014 | Endüstriyel Sosyal Hizmet | 3 | Güz | 5 | 3+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Yoktur |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Dilara USTABAŞI GÜNDÜZ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Dilara USTABAŞI GÜNDÜZ | C-C226 | [email protected] | 7314 |
Dersin İçeriği
Derste çalışmanın insan yaşamındaki önemi, işçiler ve emek hareketleri ve mesleki çelişkiler ile giriş yapılır. Sonrasında dersin ana konularına geçilir. Bu doğrultuda ders; iş yaşamının bireylerin, ailelerin ve işçilerin biopsikososyal işlevleri üzerindeki etkileri, endüstriyel sosyal hizmetin oluşumu ve kavramsal analizi, endüstriyel ortamlarda sosyal hizmet uzmanının rolü ve sahip olması gerekli temel beceriler, Post-endüstriyel çağda endüstriyel sosyal hizmet gibi konuları kapsamaktadır.
Dersin Amacı
Bu derste öğrencilerin endüstriyel ortamlar ile diğer iş yerlerinde sosyal hizmet yöntem ve tekniklerini başarıyla uygulayabilme yeterliliğine sahip olmaları amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Sosyokültürel çevre ve insan davranışı bilgisine sahiptir. | 4 |
| P2 | İnsani hizmet örgütlerinde çağdaş yönetim bilgisine sahiptir. | 3 |
| P3 | Sosyal hizmet uygulamaları için farklılık ve çeşitlilik bilgisine sahiptir. | 2 |
| P4 | Mesleki İlişki ve etkili iletişim kurma becerisine sahiptir. | 3 |
| P5 | Eleştirel düşünebilme becerisine sahiptir. | 4 |
| P6 | Alanına özgü bilimsel araştırma yapma becerisine sahiptir. | 3 |
| P7 | Bireysel ve mesleki gelişim için bilgi ve teknolojilerindeki yenilikleri kullanma becerisine sahiptir. | 3 |
| P8 | İnsan haklarını ve sosyal adalet anlayışını uygulamada gözetebilme becerisine sahiptir. | 3 |
| P | 4 | |
| P10 | Etik ve profesyonel davranış sergiler. | 2 |
| P | 2 | |
| P12 | Birey, aile, grup, örgüt ve topluluk düzeyinde sosyal hizmet müdahalelerini gerçekleştirir. | 4 |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tanışma, dersin içeriği ve amacının belirlenmesi |
| 2 | Bir uygulama alanı olarak endüstriyel sosyal çalışmanın ortaya çıkışı |
| 3 | Parçaları yerli yerine koymak: Endüstriyel sosyal çalışmada yaklaşımlar ve sosyal çalışmacının rolleri |
| 4 | Endüstriyel sosyal çalışmanın dönüşümü |
| 5 | Endüstriyel sosyal çalışmanın temel konuları: Eğitim |
| 6 | Endüstriyel sosyal çalışmanın temel konuları: Çeşitlilik ve İçerme |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Endüstriyel sosyal çalışmanın temel konuları: Toplumsal Cinsiyet |
| 9 | Endüstriyel sosyal çalışmanın temel konuları: Engellilik ve Ruhsal Sağlık |
| 10 | Endüstriyel sosyal çalışmanın temel konuları: İşçiler ve Emek Hareketleri |
| 11 | Endüstriyel sosyal çalışmanın temel konuları: İş ve Aile |
| 12 | Endüstriyel sosyal çalışmanın temel konuları: Mesleki Çelişkiler |
| 13 | Post-endüstriyel çağda endüstriyel sosyal çalışma (Social Services in the Workplace: Repositioning Occupational Social Work in the New Millennium s.29-46) |
| 14 | Dersin değerlendirmesi ve final sınavına ilişkin sorular |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Akabas, S. H., & Kurzman, P. A. (2001). Work and the workplace: A resource for innovative policy and practice. Columbia University Press. |
| Mor-Barak, M. E., & Bar-Gal, D. (2000). Social services in the workplace: Repositioning occupational social work in the new millennium. Psychology Press. | |
| Straussner, Shulamith, Lala Ashenberg, Occupational Social Work Today, New York, The Haworth Press, 1989 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 21 | 21 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
