Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03061012 | Sivil Toplum Örgütleri ve Sosyal Hizmet | 3 | Güz | 5 | 3+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yoktur |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Şerife ÖZKAN NESİMİOĞLU |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Şerife ÖZKAN NESİMİOĞLU | C-206 | [email protected] | 7582 |
Dersin İçeriği
Sivil toplum, demokrasi ve katılım kavramları, sivil toplum örgütlerinin toplumsal gelişme, yardımlaşma, dayanışma ve değişme açısından rolü ve önemi; gönüllülük kavramı ve sosyal hizmetler açısından önemi; sosyal hizmet uzmanının sivil toplum örgütlerinin kuruluş, işleyiş ve gelişmesindeki rolü, sosyal hizmetlerin sunumunda ve sosyal sorunların çözümü noktasında sivil toplum örgütlerinin fonksiyonu ve önemi dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; sivil toplum kavramının gelişiminin, küresel dünyada sivil toplum örgütlerinin amaçlarının, örgütlenmelerinin, etkinliklerinin ve iletişim biçimlerinin ve sivil toplum örgütlerinin sosyal hizmet uygulamalarındaki öneminin açıklanmasıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P2 | İnsani hizmet örgütlerinde çağdaş yönetim bilgisine sahiptir. | 5 |
P8 | İnsan haklarını ve sosyal adalet anlayışını uygulamada gözetebilme becerisine sahiptir. | 5 |
P11 | Sosyal politikaları takip eder ve ilgilenir. | 3 |
P12 | Birey, aile, grup, örgüt ve topluluk düzeyinde sosyal hizmet müdahalelerini gerçekleştirir. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Çağdaş yönetim bilgi ve tekniklerini kullanarak yönetsel görevlerini yerine getirme. | P.2.1 | 1 |
Ö2 | Toplumsal sorumluluk projelerini tasarlama ve bu projelerde görev alma. | P.2.3 | 1 |
Ö3 | Birey ve toplumsal sistemler düzeyinde insan haklarını savunma. | P.8.2 | 1 |
Ö4 | Sosyal, ekonomik ve çevresel adaleti geliştiren uygulamalara katılma. | P.8.3 | 1 |
Ö5 | Hak temelli yaklaşımı toplumdaki farklı grupların psikososyal ihtiyaç ve sorunlarına odaklanan uygulamalara taşıma. | P.8.4 | 1 |
Ö6 | Tarihsel, sosyal, etnik, kültürel, ekonomik, kurumsal, çevresel ve küresel etkilerin sosyal politikaları biçimlendirdiğinin farkında olma. | P.11.1 | 1 |
Ö7 | Müracaatçı sistemine (birey, aile, grup, örgüt ve topluluk) ulaşma ve bağlantı kurma. | P.12.1 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Sivil toplum kavramının tarihsel gelişimi |
2 | Devlet-sivil toplum ilişkisi |
3 | Devlet sivil toplum ilişkisi |
4 | Sivil toplum ile ilişkili kavramların tartışılması (etnisite, ulus-devlet, demokrasi, gönüllülük, hegemonya) |
5 | Sivil toplum ve milliyetçilik tartışmaları |
6 | Sivil toplum ve milliyetçilik tartışmaları |
7 | Ara Sınav |
8 | Sivil toplum ve din tartışmaları |
9 | Sivil toplum ve din tartışmaları |
10 | Türkiye'de sivil toplum |
11 | Sivil toplum örgütleri ve toplumsal değişim |
12 | Küreselleşme ve sivil toplum |
13 | Sivil toplum örgütleri ve sosyal hizmet |
14 | Dersin Genel Değerlendirmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Gülsün, Tosun Erdoğan (2001) Devlet-Sivil Toplum İlişkisi, İstanbul: Alfa. |
Keane, John. (der.) (1993) Sivil Toplum ve Devlet, İstanbul: Renk. | |
Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı (1998) Önde Gelen STK'lar. İstanbul: Numune Matbaacılık. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 21 | 21 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 | P8 | P11 | P12 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Çağdaş yönetim bilgi ve tekniklerini kullanarak yönetsel görevlerini yerine getirme. | 5 | - | - | - |
Ö2 | Toplumsal sorumluluk projelerini tasarlama ve bu projelerde görev alma. | 5 | - | - | - |
Ö3 | Birey ve toplumsal sistemler düzeyinde insan haklarını savunma. | - | 5 | - | - |
Ö4 | Sosyal, ekonomik ve çevresel adaleti geliştiren uygulamalara katılma. | - | 5 | - | - |
Ö5 | Hak temelli yaklaşımı toplumdaki farklı grupların psikososyal ihtiyaç ve sorunlarına odaklanan uygulamalara taşıma. | - | 5 | - | - |
Ö6 | Tarihsel, sosyal, etnik, kültürel, ekonomik, kurumsal, çevresel ve küresel etkilerin sosyal politikaları biçimlendirdiğinin farkında olma. | - | - | 3 | - |
Ö7 | Müracaatçı sistemine (birey, aile, grup, örgüt ve topluluk) ulaşma ve bağlantı kurma. | - | - | - | 3 |