Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03061011 | Yerel Yönetimler ve Sosyal Hizmet | 3 | Güz | 5 | 3+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yoktur |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Dilara USTABAŞI GÜNDÜZ |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Dilara USTABAŞI GÜNDÜZ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği; Türkiye'de yerel yönetimler, yerel siyaset, sosyal belediyecilik, yerel kalkınma, yerel sosyal politika ve hizmet, belediyelerde aktif sosyal hizmet, sokak çocukları, yoksulluk, engelli, kadın ve aile odaklı politikaların incelenmesinden oluşmaktadır.
Dersin Amacı
Dersin amacı sosyal hizmet etkinliğinin artırılarak, ülke genelinde yaygınlaştırılmasında yerel yönetimlerin öneminin açıklanması ve sosyal hizmetin yerelleşmesinin önemini tartışmaya açmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P2 | İnsani hizmet örgütlerinde çağdaş yönetim bilgisine sahiptir. | 4 |
P5 | Eleştirel düşünebilme becerisine sahiptir. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Çağdaş yönetim bilgi ve tekniklerini kullanarak yönetsel görevlerini yerine getirme. | P.2.1 | 1 |
Ö2 | Çevik yönetim bilgi ve becerisine sahip olma. | P.2.5 | 1 |
Ö3 | Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. | P.5.1 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Yerinden yönetim ve yerel yönetim (temel kavramlar) |
2 | Yerel yönetimlerin tarihsel süreci (Avrupa ve Türkiye) |
3 | Yerel yönetimde uluslararası kuruluşlar ve Avrupa Birliği |
4 | Sosyal belediyecilik |
5 | Sosyal yardım uygulamaları ve sosyal politika |
6 | Yerel kalkınma, yerel sosyal politika ve hizmet |
7 | Yerel yönetimlerde kadın, aile, engelli ve mülteci politikaları |
8 | Ara Sınav |
9 | Farklı ülke örnekleriyle yerel yönetimler |
10 | Yerel yönetimlerde mevzuat |
11 | Yerel yönetimlerde katılım (karar süreçlerine katılım) |
12 | Belediyelerde Sosyal Politika ve Hizmete Dönük Stratejik Planlama ve Afet Yönetimi |
13 | Yerel yönetimlerde denetim ve insan kaynağı yapısı |
14 | E-yerel yönetimler |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Artan, T. (2012). Yerel Yönetimlerde Sosyal Hizmetler. Sabev. |
Kalaycı, S. (2020). Yerel Yönetimler ve Sosyal Hizmetler. Çizgi. | |
Kaya, E. (2003). Yerel Yönetimler Reformu ve Belediyelerde Yeniden Yapılanma. İlke. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 21 | 21 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 | P5 |
---|---|---|---|
Ö1 | Çağdaş yönetim bilgi ve tekniklerini kullanarak yönetsel görevlerini yerine getirme. | 4 | - |
Ö2 | Çevik yönetim bilgi ve becerisine sahip olma. | 5 | - |
Ö3 | Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. | - | 4 |