Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03061010 | Adli Sosyal Hizmet | 3 | Güz | 5 | 3+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Düz anlatım Sınıf içi tartışma Örnek vaka sunumu Literatür tarama |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Yoktur. |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Demet AKARÇAY ULUTAŞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Demet AKARÇAY ULUTAŞ | C-223 | [email protected] | 7460 |
Dersin İçeriği
Adli sosyal hizmetin tanımı, kapsamı ve temel özelliklerinin öğrencilere tanıtılmasına yönelik bu ders kapsamında, Türk adalet sisteminin kuruluş ve işleyiş özellikleri, Türkiye'de suçlu çocuklar ve yetişkinlerle ilgili adalet sistemlerinin özellikleri; her yaş ve cinsiyetteki suçlularla önleyici ve ıslah edici sosyal hizmet müdahalesi ve uygulamaları gibi konular bulunmaktadır.
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencilerin çocuk mahkemeleri, tutukevleri, cezaevleri, ıslahevleri gibi ortamlarda suçlu kişilere (yetişkin veya çocuk) yönelik sosyal hizmet müdahale ve uygulamalarına ilişkin bilgi sahibi olmalarına yardımcı olmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Sosyokültürel çevre ve insan davranışı bilgisine sahiptir. | 3 |
| P2 | İnsani hizmet örgütlerinde çağdaş yönetim bilgisine sahiptir. | 2 |
| P3 | Sosyal hizmet uygulamaları için farklılık ve çeşitlilik bilgisine sahiptir. | 3 |
| P4 | Mesleki İlişki ve etkili iletişim kurma becerisine sahiptir. | 2 |
| P5 | Eleştirel düşünebilme becerisine sahiptir. | 1 |
| P6 | Alanına özgü bilimsel araştırma yapma becerisine sahiptir. | 1 |
| P8 | İnsan haklarını ve sosyal adalet anlayışını uygulamada gözetebilme becerisine sahiptir. | 5 |
| P | 2 | |
| P10 | Etik ve profesyonel davranış sergiler. | 2 |
| P | 2 |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tanışma, Derse giriş ve ders planının açıklanması |
| 2 | Adli sosyal hizmetin tarihsel gelişimi |
| 3 | Adli sosyal hizmette temel kavramlar |
| 4 | Adli sosyal hizmet uzmanının rol ve fonksiyonları |
| 5 | Çocuk mahkemeler |
| 6 | Aile Mahkemeleri |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Çeşitli ülke örneklerinde adli sosyal hizmet uygulamaları (I) |
| 9 | Çeşitli ülke örneklerinde adli sosyal hizmet uygulamaları (II) |
| 10 | Her yaş ve cinsiyetteki suçlularla önleyici ve ıslah edici sosyal hizmet müdahalesi ve uygulamaları (I) |
| 11 | Her yaş ve cinsiyetteki suçlularla önleyici ve ıslah edici sosyal hizmet müdahalesi ve uygulamaları (II) |
| 12 | Adli sosyal hizmette etik konular ve etik ikilemler |
| 13 | Vaka Örnekleri |
| 14 | Dersin Genel Değerlendirmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Bardak, Cengiz, Cezaların İnfazı ve İnfaz Müesseseleri, Ankara, Yetkin Yayınları, 1996 |
| İl, Sunay, "Adli Sosyal Hizmet", Psikiyatri Dergisi, Cilt 4, No 2, 2003 | |
| Koşar, Nesrin G., Sosyal Hizmetlerde Aile ve Çocuk Refahı Alanı, Ankara, Yargıçoğlu Matbaası, 1989 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 3 | 11 | 33 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 25 | 25 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
